Egy emberöltő óta van jelen a STIHL Magyarországon. A márkanévről évekkel ezelőtt elsőre mindenkinek a motoros fűrészek ugrottak be: ha valaki átszólt a szomszédba, hogy kölcsönkérheti a STIHL-t, akkor nem kellett magyarázkodni, mire is gondol. A STIHL azóta rengeteg új, innovatív termékkel bővítette palettáját, mára már nem csak az erdő- és mezőgazdaság, a kert- és tájépítés, valamint az építőipar professzionális dolgozói részére, hanem magán kerttulajdonosok, otthoni felhasználók, sőt, kertészkedni szerető nők számára is ajánl kerti gépeket. Bakon Gábort, az Andreas Stihl Kereskedelmi Kft. ügyvezetőjét kérdeztük a cég jelenéről és jövőjéről.
Miként reagál a változó piaci igényekre a STIHL?
Az Andreas Stihl Kereskedelmi Kft. tavaly november 15-én ünnepelte fennállásának 30. évfordulóját. Jómagam 15 éve, 2007 óta vagyok a vállalat ügyvezetője, és büszke vagyok rá, hogy a célunk és a világnézetünk a mai napig ugyanaz maradt, mint a kezdetekkor. A STIHL-nél nagyon alacsony a fluktuáció, mindmáig szinte ugyanazzal a csapattal dolgozom. Vezetőként most az egyik legnagyobb kihívásomnak azt érzem, hogy ezt a 15 éve összeállt csapatot a versenyképes juttatások mellett folyamatosan lendületben tartsam.
Mindennapi kiemelt célunk, hogy megfeleljünk a vevői elvásároknak, e nélkül nehéz lenne piacvezetőnek maradnunk. A Waiblingenben működő fejlesztési központunkban többszáz mérnök dolgozik azon, hogy a hobbi felhasználóktól a profi vállalkozókig mindenki megtalálja a számára megfelelő gépet, eszközt. Itt említsük meg azt is, hogy a piac az értékesítési csatornák terén is változik, egyre több kereskedőnk értékesít online is. Ami a jövő szempontjából biztos: felhasználóinkat most is és a jövőben is szakkereskedői hálózatunkon keresztül kívánjuk kiszolgálni, mert csak így tudjuk garantálni a teljeskörű, tartós elégedettséget.
Sosem volt még ilyen jövedelmező eladni mindenünket, főképp, ha szupersztárok vagyunk. Az amerikai Forbes összegyűjtötte a 25 legtöbbet kereső médiasztárt: összesen 4,4 milliárd dollárt szakítottak 2021-ben, a legtöbbjük anélkül, hogy bármi új terméket előállított volna. Íme a top tíz.
Fordította: Tauber Ákos
1. Peter Jackson: 580 millió dollár Azzal keresett sokat, hogy novemberben eladta vizuális effektekkel foglalkozó cégét, a Weta Digitalt a Unity Software-nek 1,6 milliárd dollárért. Ebből az összegből 580 millió dollár landolt Jacksonnál, ezzel a Gyűrűk ura trilógia rendezője Steven Spielberg és George Lucas után a harmadik a világon, aki filmkészítésből lett milliárdos.
2. Bruce Springsteen: 435 millió dollár A rocklegenda decemberben egész munkásságának jogait eladta a Sony Music Groupnak. A hússzoros Grammy-díjas zenész 435 millió dolláros üzletet kötött. A szerződés részét képezik a Főnök becenévvel is illetett Springsteen tizenegy multiplatina lemeze, öt arany kislemeze és ötvenéves munkásságának ikonikus dalai és szövegei is.
3. Jay-Z: 340 millió dollár A hip-hop első milliárdosa, a rapper-producer eladta a Tidal zeneszolgáltatóban és az Armand de Brignac pezsgőmárkában levő részesedést 340 millió dollártért, és ezzel harmadik lett a listán.
4. Dwayne Johnson: 270 millió dollár Az idei listára nem sok színész került fel, de Dwayne Johnson, vagyis „a Szikla” igen, bár nem a filmszerepei révén. Noha láthattuk a Dzsungeltúra és a Netflix Különösen veszélyes bűnözők című filmjében is, 270 millió dolláros bevételeinek háromnegyede mégis tequilájának, a Teremanának eladásaiból folyt be. Az összeg megközelíti a Jumanji főszerepéért kapott honoráriumát.
5. Kanye West: 235 millió dollár Legtöbb pénze neki sem a zenei produceri karrierjéből származik, hanem az Adidas cipők tervezéséből. Az első Yeezy ruhákat még a Gapnek tervezte, azokat órák alatt elkapkodták a boltokból. Az Adidasszal kötött szerződés 235 millió dollárral gazdagította a rappert.
6. Matt Stone és Trey Parker: 210 millió dollár A South Park készítői 25 éve kezdték el papírból kivágott figuráikkal meghódítani a képernyőt, az animációs sorozat mára 80 millió dolláros franchise-zá nőtte ki magát. Tavaly augusztusban aláírtak egy hatéves szerződést: 900 millió dollárért a sorozat jogai a Paramount+ streamingcsatornához kerültek, ebből a két szerző 210 milliót rakhat zsebre.
7. Paul Simon: 200 millió dollár Bár a Diploma előtt című 1967-es filmet már nem annyira ismerik, Mrs. Robinson című betétdala azonban örökzöld, a The Sound of Silence pedig ma is a világ egyik leghíresebb száma. Ezek a dalok is a részét képezik annak a megállapodásnak, amit a nyolcvanéves énekes-dalszerző tavaly márciusban kötött a Sony Music Publishinggal.
8. Tyler Perry: 165 millió dollár Utoljára a Ne nézz fel című szatirikus katasztrófafilmben láthattuk a Madea nevű karakter megalkotóját. Az Egy dühös asszony naplója című filmben 2005-ben debütáló karakter azóta franchise-zá nőtt, és most 165 millió dollárt hozott Perrynek, miután a BET-tel (a Black Entertainment Television az afroamerikai közönség szórakoztatására alapított amerikai csatorna) kötött megállapodás alapján idén visszatér a képernyőre.
9. Ryan Tedder: 160 millió dollár Bandája, a OneRepublic mellett Beyoncénak, Adele-nek és Ed Sheerannek is írt dalokat. Katalógusa nagy részének jogait januárban eladta a KKR befektetési vállalatnak 160 millió dollárért.
10. Bob Dylan: 130 millió dollár Az irodalmi Nobel-díjas (2016) Bob Dylan, aki generációk sorát és emberek millióit ragadta meg dalaival, tavaly júliusban 130 millió dollárért átadta régi és néhány jövőbeli felvételének jogait a Sonynak.
Az idén 30 éve privatizált, az egykori Kontavill alapjain felnőtt Legrand Magyarország nemcsak az állami vállalatból egy nemzetközi vállalatcsoportba történő integrációt végezte el sikeresen, de egyenrangú partnere is lett a többi leányvállalatnak, sőt új utakat is mutatott. Az elmúlt évek elképesztő növekedési üteme őket igazolta, a sikerekben pedig az is szerepet játszott, hogy ha kellett, erősségeik mellett gyengeségeiket is fel tudták vállalni.
Visszaszámlálás. Ez a szó sokszor jutott eszünkbe a lista összeállításakor, hiszen az április 3-ai országgyűlési választások minden kategóriában átrendezhetik az erőviszonyokat. Mégis, fontos pillanatkép ez a mostani arról, hogy mi ma a befolyás Magyarországon. Nem indulhattunk ki kizárólag olyan konkrétumokból, mint a pozíció és az árbevétel, mindig a kulisszák mögé kellett néznünk, hogy összerendezzük és sorrendbe rakjuk azt a tudásból, kapcsolatokból, momentumból, politikából és pénzből álló egyveleget, amit befolyásnak nevezünk.
Újbuda egyik eldugott utcájában működik Deme Mózes kerékpárüzlete. Már több bővülést és költözést is átélt, egy idő után mindig „égig érnek a bringák”.
Már az is szokatlan modellnek indult, hogy egy magától is lendületesen terjeszkedő magánegészségügyi csoport összeállt egy hazai biztosítóval, és közös céget alapítva felvásárlásokba kezdett, de még egyedibb lett a felállás, amióta az Union mögött megjelent a magyar állam. Állami pénzből (is) épül az első országos magánegészségügyi hálózat? Hogy élhet együtt az állami és a magánegészségügy? Hány akvizíció lesz még? Páros interjú Almássy Gabriellával, az Union Biztosító elnök-vezérigazgatójával és Lancz Róberttel, a Doktor24 Medicina vezérigazgatójával.