Olyat csináltunk meg, amiről senki nem gondolta, hogy fiatal cégként képesek leszünk – foglalja össze a Silk Group utóbbi egy évét Selyem Péter ügyvezető. Az autóápolási termékekkel foglalkozó cég jó érzékkel reagált a koronavírus okozta új helyzetre, melynek köszönhetően jelentős növekedést tudtak elérni egy kimondottan kompetitív piacon.
Selyem Péter előbb Svédországban, majd Angliában próbált szerencsét, hogy világot lásson és inspirálódjon. „Nyelvtudás híján egy autómosóban kezdtem dolgozni és láttam, mennyivel fejlettebbek ott az autóápoláshoz kapcsolódó szolgáltatások” – meséli. Amikor hazajött és megvizsgálta a magyarországi piacot, bebizonyosodott, hogy itt bőven akad még kiaknázatlan lehetőség, ezért 2016-ban megalapította a Silk Groupot. Először egy nemzetközi márka hivatalos forgalmazói voltak, nem sokkal később viszont elváltak útjaik és elhatározták, hogy önerőből készítik el a piac egyik legjobb bevonatrendszerét.
Így született meg a Silk Protection kerámiabevonat, amihez kizárólag náluk közvetlenül, illetve a szerződött márkakereskedésen keresztül lehet hozzájutni. Az elmúlt években egyre népszerűbbé váló kerámiabevonatra azért is lehet szükség egy új autó esetében is, mivel ezek fényezése már teljes egészében vízbázisú festékkel történik, ami jó a környezetnek, ellenben a korábban megszokottnál sérülékenyebbé teszi a fényezést. A Silk Group első ügyfelei között volt a Eurofleet Zrt., akiknek ma már valamennyi autójára kerül kerámiabevonat. Utánuk következett a Hovány-csoport, majd a többi márkakereskedés. „Ma a hazai márkakereskedések 80 százalékába mi szállítjuk a bevonatokat” – mondja el Selyem Péter.
A Silk Protection kerámiabevonat mellett idővel felmerült az igény Silk autóápolási termékek gyártására is, melynek érdekében 2017-ben felfogadtak egy vegyészmérnököt, hogy vele közösen összeállítsák ezt a portfóliót. Idővel egyre több exportterület nyílt meg a Silk Group számára, egyre több termék fogyott és jók voltak az ügyfél-visszajelzések. Majd 2020 elején megérkezett a vírushelyzet, ami az autóápolási termékekkel foglalkozó szektort is új kihívás elé állította. „Láttuk, hogy a webshopból szépen fogynak a termékek, de egyre inkább azt éreztem, hogy más módon is kellene értékesíteni azokat. Ezen gondolat mentén haladva létrehoztunk egy olyan rendszert, melyben önkiszolgáló autómosókba helyeztünk ki automatákat” – meséli az ügyvezető. „Ez volt az a pont, ahol berobbantunk a piacra.”
Egy emberöltő óta van jelen a STIHL Magyarországon. A márkanévről évekkel ezelőtt elsőre mindenkinek a motoros fűrészek ugrottak be: ha valaki átszólt a szomszédba, hogy kölcsönkérheti a STIHL-t, akkor nem kellett magyarázkodni, mire is gondol. A STIHL azóta rengeteg új, innovatív termékkel bővítette palettáját, mára már nem csak az erdő- és mezőgazdaság, a kert- és tájépítés, valamint az építőipar professzionális dolgozói részére, hanem magán kerttulajdonosok, otthoni felhasználók, sőt, kertészkedni szerető nők számára is ajánl kerti gépeket. Bakon Gábort, az Andreas Stihl Kereskedelmi Kft. ügyvezetőjét kérdeztük a cég jelenéről és jövőjéről.
Miként reagál a változó piaci igényekre a STIHL?
Az Andreas Stihl Kereskedelmi Kft. tavaly november 15-én ünnepelte fennállásának 30. évfordulóját. Jómagam 15 éve, 2007 óta vagyok a vállalat ügyvezetője, és büszke vagyok rá, hogy a célunk és a világnézetünk a mai napig ugyanaz maradt, mint a kezdetekkor. A STIHL-nél nagyon alacsony a fluktuáció, mindmáig szinte ugyanazzal a csapattal dolgozom. Vezetőként most az egyik legnagyobb kihívásomnak azt érzem, hogy ezt a 15 éve összeállt csapatot a versenyképes juttatások mellett folyamatosan lendületben tartsam.
Mindennapi kiemelt célunk, hogy megfeleljünk a vevői elvásároknak, e nélkül nehéz lenne piacvezetőnek maradnunk. A Waiblingenben működő fejlesztési központunkban többszáz mérnök dolgozik azon, hogy a hobbi felhasználóktól a profi vállalkozókig mindenki megtalálja a számára megfelelő gépet, eszközt. Itt említsük meg azt is, hogy a piac az értékesítési csatornák terén is változik, egyre több kereskedőnk értékesít online is. Ami a jövő szempontjából biztos: felhasználóinkat most is és a jövőben is szakkereskedői hálózatunkon keresztül kívánjuk kiszolgálni, mert csak így tudjuk garantálni a teljeskörű, tartós elégedettséget.
Hogyan válhat valakiből STIHL kereskedő?
Szelektív értékesítési hálózatként működünk, családi vállalkozásként az egészséges versenyhelyzetek megteremtésében hiszünk. Ahhoz, hogy valaki velünk dolgozzon, meg kell felelnie a szigorú feltételrendszerünknek. A szakkereskedéseknek gépszervizt kell fenntartaniuk, széles termékpalettával kell rendelkezniük, de ugyanilyen fontosnak tartjuk azt is, hogy képzett, hozzáértő értékesítők fogadják a vásárlókat, ami többek között azért szükséges, mert a gépeket üzemkészen, használati tanácsokkal adjuk át a felhasználóknak. A kereskedésekben rendkívül fontos szerepe van az after sales termékkínálatnak és szolgáltatásoknak is. Szimbiózisban élünk a kereskedőinkkel, támogatjuk, folyamatosan edukáljuk őket.
Milyen változásokat hozott a covid a lakossági piacon STIHL-nél?
A kihívások ellenére 2021-ben közel 10 milliárd forint nettó forgalmat realizáltunk, az emberek sokkal több időt töltöttek otthon, és sokkal többen vágtak bele a kertészkedésbe. Még inkább előtérbe kerültek az akkumulátoros gépek, melyek rendkívül egyszerűen használhatók, a hobbi kertészeknek is nagy szabadságot, örömteli munkát biztosítanak. A globális STIHL vállalatcsoportnál tavaly 14 százalékkal nőtt az eladott gépek száma az előző évhez képest.
Milyen lépéseket tesz a STIHL a fenntartható fejlődés érdekében?
A fenntarthatóság a cégcsoport kiemelt projektje. A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése és az energiahatékonyság növelése stratégiánk kiemelt része. Missziónknak tekintjük a környezetvédelmet, éppen ezért folyamatosan dolgozunk termékeink károsanyag-kibocsátásának és üzemanyag-fogyasztásának csökkentésén, az akkumulátoros technológia tökéletesítése is ezt a célt szolgálja. Az automatizálás szintén első helyen áll a fejlesztésekben. Ilyen automatizált termékeink a robotfűnyírók, amelyek például az időjárást érzékelve, majd arra reflektálva végzik a gyep tökéletesre nyírását. A STIHL „connected” gépek és eszközök szervizigényt jeleznek, mutatják a teljesítményt, kommunikálnak az okostelefonokkal. Az anyacég több startuppal áll fejlesztési kapcsolatban, ilyen például a digitális, GPS alapú erdő- és parkfelmérés.
„I am my job. Egy vagyok a munkámmal. Ezt a csapdát jól ismerem. Nemcsak hogy belesétáltam, de jól magamra is zártam” – írta 2020 decemberében Gyurkó Szilvi jogász, a Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány létrehozója. A kiégés peremén állt, ezért kivett egy pihenőévet, vállalva az eltűnés minden kockázatát, a szakmaiaktól az anyagiakon át a személyesekig. Most visszatért az alapítványhoz, de fokozatosan, egyelőre csak tanácsadói státuszban. Interjú cápalétről, újratervezésről, nemet mondásról és sabbaticalról.
Bemutattuk a hazai Forbes jubileumi, 100. számát, és benne a most először összeállított, új listánkat, a 100 selfmade magyart. A rangsornak komoly visszhangja volt, sokan meglepődtek, mennyi saját jogon elért sikersztori van az országban.
Az egyhelyben állás a hanyatlás kezdete – vallják a Tiszacash Zrt.-nél –, és nem is állnak egyhelyben, újabb és újabb területeken kínálnak mást, többet, jobbat. Érdemes velük tartani az új utakon, mert eddig mindig megtalálták a kiemelkedően teljesítő befektetési lehetőségeket.
Unisys Magyarország
2022 Március Támogatói tartalom Unisys Magyarország
A Unisys magyarországi szolgáltatóközpontja idén ünnepli 15 éves fennállását. Az indulás óta számos változás történt, többek között megsokszorozódott a csapat létszáma, és jelentősen megnőtt az elvégzendő feladatok komplexitása. A pécsi irodával együtt már három helyszínen vannak jelen, 2020-ban nyitották meg második budapesti irodájukat – Pest után Budán is –, ahova azonban a pandémia miatt egyelőre nem költöztek be. Hogyan készül a Unisys Magyarország a jövőre? Hogyan gondolta újra a vezetés a munkavégzést, a juttatásokat, a toborzást és az irodák szerepét? Ezekről a kérdésekről, valamint a vállalatok és a munkavállalók átalakuló viszonyáról beszélgettünk Makk Norbert ügyvezető igazgatóval.