Olyat csináltunk meg, amiről senki nem gondolta, hogy fiatal cégként képesek leszünk – foglalja össze a Silk Group utóbbi egy évét Selyem Péter ügyvezető. Az autóápolási termékekkel foglalkozó cég jó érzékkel reagált a koronavírus okozta új helyzetre, melynek köszönhetően jelentős növekedést tudtak elérni egy kimondottan kompetitív piacon.
Selyem Péter előbb Svédországban, majd Angliában próbált szerencsét, hogy világot lásson és inspirálódjon. „Nyelvtudás híján egy autómosóban kezdtem dolgozni és láttam, mennyivel fejlettebbek ott az autóápoláshoz kapcsolódó szolgáltatások” – meséli. Amikor hazajött és megvizsgálta a magyarországi piacot, bebizonyosodott, hogy itt bőven akad még kiaknázatlan lehetőség, ezért 2016-ban megalapította a Silk Groupot. Először egy nemzetközi márka hivatalos forgalmazói voltak, nem sokkal később viszont elváltak útjaik és elhatározták, hogy önerőből készítik el a piac egyik legjobb bevonatrendszerét.
Így született meg a Silk Protection kerámiabevonat, amihez kizárólag náluk közvetlenül, illetve a szerződött márkakereskedésen keresztül lehet hozzájutni. Az elmúlt években egyre népszerűbbé váló kerámiabevonatra azért is lehet szükség egy új autó esetében is, mivel ezek fényezése már teljes egészében vízbázisú festékkel történik, ami jó a környezetnek, ellenben a korábban megszokottnál sérülékenyebbé teszi a fényezést. A Silk Group első ügyfelei között volt a Eurofleet Zrt., akiknek ma már valamennyi autójára kerül kerámiabevonat. Utánuk következett a Hovány-csoport, majd a többi márkakereskedés. „Ma a hazai márkakereskedések 80 százalékába mi szállítjuk a bevonatokat” – mondja el Selyem Péter.
A Silk Protection kerámiabevonat mellett idővel felmerült az igény Silk autóápolási termékek gyártására is, melynek érdekében 2017-ben felfogadtak egy vegyészmérnököt, hogy vele közösen összeállítsák ezt a portfóliót. Idővel egyre több exportterület nyílt meg a Silk Group számára, egyre több termék fogyott és jók voltak az ügyfél-visszajelzések. Majd 2020 elején megérkezett a vírushelyzet, ami az autóápolási termékekkel foglalkozó szektort is új kihívás elé állította. „Láttuk, hogy a webshopból szépen fogynak a termékek, de egyre inkább azt éreztem, hogy más módon is kellene értékesíteni azokat. Ezen gondolat mentén haladva létrehoztunk egy olyan rendszert, melyben önkiszolgáló autómosókba helyeztünk ki automatákat” – meséli az ügyvezető. „Ez volt az a pont, ahol berobbantunk a piacra.”
Mintha múlt hónapban lett volna, hogy a nappalimban, a plafont bámulva merengtem Orbán Viktor harmadik kétharmadán. Pedig iszonyú mozgalmas, váratlan eseményekkel teli cikluson vagyunk túl, és ritka kiélezett választás jön. Ha van bármi bizonyosság a most tényleg téttel bíró választásban, az az, hogy kiborítóbb és ocsmányabb kampány előzi meg, mint valaha. Ugyan a Forbes nem politizál, de ránk is hatással van a közélet őrülete. Tizenhárom személyes stratégia, hogy az utolsó hónapban is megőrizzük lelki békénket.
Kis Judit
Nagyjából egy hónapja nincs tévénk, persze nem mintha ez az internet korában sokat elvenne az infóáradatból, de valamennyit mégis. A tartalomfogyasztásom a kampányban néhány hírportálra korlátozódik, amúgy meg éljenek a streamingszolgáltatók és a reklámmentes Youtube. Remélem, a covid is enyhül a következő hetekben, úgyhogy baráti és családi találkozókkal, kirándulásokkal tervezek töltődni. Jó is lesz, van akinek még nálam van a tavaly októberi szülinapi ajándéka.
Vaszkó Iván
Futok. Ha lehet, se zene, se podcast. Néha már az aktivitásmérő appot sem indítom el, jobb, ha inkább otthon marad a mobil.
Knittel Martin
„Some men just want to watch the world burn.” – Batman
Fekete Emese
Nem tervezek radikális dolgokat, de még jobban kell tartanom a ritmust, már ami a heti futásokat, nyújtásokat, tekeréseket illeti (biciklire gondolok). Meg persze a távolságot kommentelőktől, szakadatlan hírözöntől és buborékon belüli vagy kívüli parttalan vitáktól. Egy óra hírfogyasztás a napi limit, kizárólag válogatott szájtokon – ez alól csak a Forbes.hu hírügyeleti heteiben jár felmentés. Olyankor gondolatban napi egy szál cigarettát is elszívok.
Gólya Ági
Az én módszerem nagyon egyszerű: alámerülök. Amúgy is érdekel a politika, ami ilyenkor a legjobb és a legrosszabb arcát is meg tudja mutatni. Talán túlzás azt mondani, hogy jó látni a demokráciát működésben, úgyhogy inkább azt mondom, jó látni, ahogy próbálkozik. Ettől a bennem élő hírfüggőnek januártól áprilisig biztosan óránként jut anyag. Annak, aki nem élvezi ennyire ezt a kegyetlen játékot, azt tanácsolom, hogy ne frissítse tízpercenként a hírfolyamát, de naponta egyszer nézze át, mi történt, és próbálja meg megérteni, hogy miért. Négy év múlva már lehet, hogy rákap az ízére.
G. Tóth Ilda
Nincs annál jobb érzés, mint hétköznap reggel hétkor szembe menni a városba befelé jövő forgalommal, hogy aztán a Szentendre környéki hegyekben lenyomjak egy öt-hat kilométeres, gyors túrát munka előtt. Erdőben lenni majdnem olyan, mint nem olvasni híreket – legalábbis ideig-óráig. A hazai közállapotokat feledtetni persze ez kevés, ahhoz minimum egy éjszakai szarvasbőgés kellene (de az utoljára ősszel volt), vagy este egy brutális skandináv krimi. Ha könyv, akkor az legyen Jo Nesbo szerzeménye, ha film, akkor legutóbb a Netflix dán sorozata, A gesztenyeember bizonyult ideálisnak a célra.
Váradi Ibolya
Csokit zabálok.
Topolay Gábor
Minden reggel kis jóga, hírügyeletben kicsit több, segít lelazulni, még mielőtt kiborulnék a napi hírfolyamon. Ha mégis sikerül felhúznom magam, akkor inkább eltemetkezem a focis statisztikákban, a Metallicában, elmegyek úszni, és szuggerálom magamnak: így szép ez az ország.
Bánáti Anna
Nem vagyok az a kiakadós fajta, a pulzusom csak akkor megy hatvan fölé, ha sportolok. Nincs ez másképp a kampányidőszakban sem, úgyhogy azt csinálom, amit ilyenkor mindig: elolvasom, ami érdekel, utána megvonom a vállam, és főzök egy teát.
Zsiborás Gergő
Ez mindig nagyon izgalmas időszak, szóval békével, de kíváncsisággal telve figyelem és próbálom értelmezni az eseményeket.
Galambos Márton
Már tinédzserként is imádtam a kampányokat, sokáig alig vártam, hogy induljon, és minden rezdülést, mozzanatot és nyakkendőszínt kielemeztem. Az utóbbi években csökkent a lelkesedésem, de azért időnként fel tud lángolni. Szóval, biztos lesz része, amit az elkeserítő kormányzati propagandagépezet ellenére is élvezni fogok. Ha menekülni akarok valami elől, és nem foglal le egy könyv, akkor az amerikai standuperek az utolsó mentsváram, mostanában Louis C. K., azaz a magyar felmenőkkel rendelkező Székely Lajos.
Galavits Patrik
Kiábrándító a közéletünk és főleg a közbeszédünk, de nem akarom megúszni a politikát. Inkább igyekszem nem arra a valóban undorító zajra figyelni, ami minden oldalról gyakorlatilag ugyanúgy jön. Szerencsére még mindig vannak érdekes elemzések, amik felülemelkednek a mindennapos sárdobáláson, és segítenek tisztábban látni. Én főleg a Partizánon, a Válasz Online-on, a 444 Magyar Jetijében, a Direkt36-on és az Átlátszón keresem őket.
Melis Dóra
Nagyon egyszerű, a híreket és a politikusokat pelenkára cserélem. A kampánynál jobban izgat, hogy életben tartsak egy jövőbeli, de még csak újszülött szavazót.
Már az is szokatlan modellnek indult, hogy egy magától is lendületesen terjeszkedő magánegészségügyi csoport összeállt egy hazai biztosítóval, és közös céget alapítva felvásárlásokba kezdett, de még egyedibb lett a felállás, amióta az Union mögött megjelent a magyar állam. Állami pénzből (is) épül az első országos magánegészségügyi hálózat? Hogy élhet együtt az állami és a magánegészségügy? Hány akvizíció lesz még? Páros interjú Almássy Gabriellával, az Union Biztosító elnök-vezérigazgatójával és Lancz Róberttel, a Doktor24 Medicina vezérigazgatójával.
Több tízmilliárd forintnyi fejlesztés köszönhető a Modern Vállalkozások Programjának, amely a kitűzött célokat többszörösen túlteljesítve segíti évek óta a hazai kkv-szektor digitalizációját. Az országos szakértői hálózat, a több mint húszezer elért vállalkozás, az ezer beszállító többezer termékét tömörítő szakmai piactér, a vezető iparági érdekérvényesítő szerep számokkal jól leírható eredménye mellett az elért szemléletváltozásban is tetten érhető a Program jelentősége.
Sosem volt még ilyen jövedelmező eladni mindenünket, főképp, ha szupersztárok vagyunk. Az amerikai Forbes összegyűjtötte a 25 legtöbbet kereső médiasztárt: összesen 4,4 milliárd dollárt szakítottak 2021-ben, a legtöbbjük anélkül, hogy bármi új terméket előállított volna. Íme a top tíz.