Mit jelent ez valójában? – kérdezi tőlem egy külföldi befektető. Azt, hogy már nincs Népszabadság, Index, Origo, nincs CEU, és most elesett a Libri is, válaszolom. A Mathias Corvinus Collegium (MCC) nem a profitért vette meg az ország könyvpiacát boltokkal és kiadókkal is uraló hálózatot, hanem hogy valódi célját támogassa. Az állami milliárdokból óriásira növesztett alapítvány azért jött […]
Mit jelent ez valójában? – kérdezi tőlem egy külföldi befektető. Azt, hogy már nincs Népszabadság, Index, Origo, nincs CEU, és most elesett a Libri is, válaszolom.
A Mathias Corvinus Collegium (MCC) nem a profitért vette meg az ország könyvpiacát boltokkal és kiadókkal is uraló hálózatot, hanem hogy valódi célját támogassa. Az állami milliárdokból óriásira növesztett alapítvány azért jött létre, hogy ideológiai terepen, a fejekben foglaljon el és biztosítson be egyre nagyobb területet.
Lassan, de biztosan akarnak majd haladni a Librin belül, igyekeznek minél komótosabban, minél tovább húzni a folyamatot. A cél az lesz, hogy ne álljanak fel csoportosan szerzők, ne szülessen bojkott, szokja meg az ország és az értelmiség ezt is. Mondatonként, fejezetenként, szerzőkként, könyvenként szoktatnák majd hozzá az írókat és a vásárlókat, hogy a verseny kontrollálva van, és a hatalom szabályai szerint szabad csak játszani. A terv, gondolom, ez, a kérdés pedig az, hogy ehhez a szerzők és a vásárlók meddig adják a nevüket. Születik-e válaszreakció, vagy mindenki hagyja magát lépésről lépésre megfőzni?
Mozgalmas időszakot él át az autóipar. A világjárvány, a csiphiány, az energia és az alapanyagok árának megsokszorozódása és a mindezek hatására bekövetkezett megnövekedett szállítási idők alaposan próbára tették és teszik a szektor szereplőit, ami alól a Kia sem kivétel. A dél-koreai márkának ugyanakkor sikerült megerősödve átvészelnie minden nehézséget, amiben a vállalati filozófia megváltozásának is fontos […]
Mozgalmas időszakot él át az autóipar. A világjárvány, a csiphiány, az energia és az alapanyagok árának megsokszorozódása és a mindezek hatására bekövetkezett megnövekedett szállítási idők alaposan próbára tették és teszik a szektor szereplőit, ami alól a Kia sem kivétel. A dél-koreai márkának ugyanakkor sikerült megerősödve átvészelnie minden nehézséget, amiben a vállalati filozófia megváltozásának is fontos szerepe volt. Nagy Norberttel, a Kia Hungary ügyvezető elnökével beszélgettünk.
Az európai közbeszédben egyértelműen az elektromos autó a legforróbb téma. Ennek egyik fontos oka az Európai Unió azon szabályozása, mely szerint 2030-tól kezdve csak elektromos autókat lehet forgalomba helyezni a tagállamokban.
Itthon is, de másképp
„Az elektromos autók iránti kereslet Magyarországon is nő, ugyanakkor más mértékben, mint a nyugat-európai országokban – osztja meg tapasztalatait Nagy Norbert, a Kia Hungary ügyvezető elnöke. Ebben az is közrejátszik, hogy míg korábban az elektromos autók lényegesen drágábbak voltak, mint a hagyományos motorral szereltek, addig mostanra csökkent ez az árdifferencia – igaz, sajnos ez egy általános drágulással is együtt járt az elmúlt másfél évben. Fontos hozzátenni, hogy a hazai piacon még mindig mindössze négy százalék körüli az elektromos meghajtású autók aránya az újonnan forgalomba helyezett autók között, amiből a jelenleg háromféle tisztán elektromos modellt kínáló Kiának 8 százalék körüli a részesedése.”
Az elektromos autók iránti keresletet jellemzően az ár, a töltési sebesség, a töltőhálózat elérhetősége, valamint a hatótáv befolyásolja. Utóbbi az elektromos Kia modellek esetében mostanra 500 kilométer körül alakul a WLTP ciklus szerint, ami nyilván nagyban függ a használat módjától és a körülményektől. „Az elektromosautó-vásárlók jellemzően továbbra is azok közül kerülnek ki, akik az otthonukban és a munkahelyükön is tudnak tölteni” – mesél a kereskedői tapasztalatokról az ügyvezető. A legnépszerűbb Kia ugyanakkor ma még nem az elektromos modellek közül kerül ki. A kompakt kategóriás, számos modellből álló Ceed-család magabiztosan őrzi vezető helyét a márkán belül, de a Sportage is rendkívüli népszerűségnek örvend. A szabadidőautó idén ünnepli harmincadik születésnapját, és ez a legnépszerűbb Kia modell világszerte. A márka – szó szerint – legnagyobb újdonsága az EV9: a több mint öt méter hosszú elektromos luxus-szabadidőautóra már látatlanban több mint tízezer megrendelést vettek fel Dél-Koreában.
A Great Place to Work
A Kia nem csak arról híres, hogy hét év garanciát ad autóira, hanem arról is, hogy jó ott dolgozni. „Van olyan kollégánk, aki több mint 25 éve kezdett nálunk, de én magam is 16. éve vagyok a csapat tagja – mondja Nagy Norbert. Filozófiám, hogy a „Kia én vagyok”, azaz 0–24-ben képviselem a céget mindig, mindenhol és mindenki számára, ezért igyekszem olyan embereket válogatni a csapatba, akik hasonlóképpen gondolkodnak. Negyven fő dolgozik a Kia Hungarynél, nemrég pedig megkaptuk a Great Place to Work minősítést is. Az ázsiai cégekre korábban jellemző központosított működést az elmúlt évektől kezdődően fokozatosan felváltja egy nagyobb önállóságot biztosító filozófia, melynek köszönhetően lettem én is ügyvezető elnök 2021 januárjától, hiszen korábban mindig koreai vezetője volt a cégnek. Egy koreai cégből globális vállalattá váltunk.” Az itt töltött bő másfél évtized alatt Nagy Norbertet is érték meglepetések. „Amikor a Kiához csatlakoztam, éveken keresztül az összes nemzetközi meetingen azt láttam, hogy drasztikus ütemben nő majd az eladott autóink darabszáma a következő években, és az emberek majd érzelmi alapon megközelítve fognak vágyni a Kia modellekre. Visszatekintve az akkor még merésznek gondolt tervekre, ma azt látom, hogy ez valóban így is lett. A legnagyobb dolog, amit elértünk, az az, hogy ma egészen másképp tekintenek a vásárlók a Kiára, mint tíz vagy tizenöt évvel ezelőtt” – foglalja össze Nagy Norbert.
Írta: Nemes Dániel „Láttunk ilyet korábban. Pont, mint az 1920-as években, mielőtt a befektetésekre vonatkozó törvényeket bevezettük. Svindlerek. Zavarosban halászók. Csalóművészek. Pilótajátékosok. A lakosság közben a csődbíróságon köt ki” – mondta Gary Gensler, az amerikai értékpapír- és tőzsdefelügyelet (SEC) elnöke. Kemény szavak egy laissez-faire típusú elnöktől, aki idáig nagy konfliktusokat nem vállalt, de miután az FTX csődjét követően […]
Ülünk az évközi recesszióban, de az Európa-bajnok infláció végre stabilan lefelé tart, és több mint fél év extrém kamatszint után elkezdődött az irányadó ráta csökkentése is, támogató forintárfolyam mellett. A szemek egyre inkább az elszálló kamatkiadásokra és a nagyon gyenge lábakon álló költségvetésre szegeződtek – jöhet még megszorítás bőven. A Forbes negyedéves makrogazdasági jelentése.
Romániában rekordbefektetést kapott az MI-vel foglalkozó
FlowX.ai, a tizenkétmilliárdos üzletnek magyar érintettjei is vannak. Miért ők lehetnek a vállalati szoftverfejlesztés Szent Grálja?
A 9-es buszon ülök, úton vagyok Vitray Tamáshoz, aki hatvan éve mindenkinek jelent valamit ebben az országban. Mama, neked mi jut eszedbe Vitrayról? „A hangja maradt meg, volt benne valami mindentudás. De az a jóindulatú.” Anya, neked mi jut eszedbe Vitrayról? „Hát mi? Gyere, Egérke, gyere, kicsi lány.” Vajon hányan vannak még így vele? Nekem az egyetem […]