Tulajdonképpen hálásak lehetünk Gerendai Károly tésztabárjának, a Nudlinak, hogy nem jött be, és átadta a helyét a semmivel sem feszengősebb, de sokkal érdekesebb Costes Izakayának.
Ha már egy üzleti magazinban beszélünk éttermekről, érdemes felidézni Gerendai Károly a műfajban szokatlanul őszinte mondatait arról, mi történt a Nudlival, ami évekig próbált utat találni a pesti belvárosban korzózó turisták szívébe egy burgerbár meg egy padthai-os között.
Mi sem értettük (Forbes, 2021/6), és a célcsoportok sem: a külföldiek nem tésztát akarnak enni nálunk a Nudli néhai ársávjában, hanem gulyást meg pörköltet, a magyarok meg nem akarnak nem otthon enni magyar tésztát, ráadásul az önkiszolgáló koncepcióhoz széles körben teljesen más minőségi asszociációk társulnak, azaz egy menzáé – elemezte a félremenést Gerendai a Magyar Konyha Online-on.
Azt is hozzátette, hogy irányba lehetett volna állítani a kísérletet, de mire újból elmagyarázzák mindenkinek, hogy már a Nudli túloldalát látjuk, több pénz ég el, mintha nyitnak valami újat nulláról. Máris tanultunk valamit a vendéglátóiparról!
Az első, gőzzel hajtott járművek feltalálásakor valószínűleg kevesen gondolták, hogy népszerűségét egyszer majd megtöri a robbanómotor térhódítása. 135 év elteltével azonban ismét átalakulni látszik az autózás jövője: rohamosan nő az elektromos járművek népszerűsége. A Schneider Electric szakértői azt is megvizsgálták, hogy az elektromos autózás hazai berobbanásához mi az az utolsó lépcsőfok, amit mindenképpen biztosítani kell. […]
Az első, gőzzel hajtott járművek feltalálásakor valószínűleg kevesen gondolták, hogy népszerűségét egyszer majd megtöri a robbanómotor térhódítása. 135 év elteltével azonban ismét átalakulni látszik az autózás jövője: rohamosan nő az elektromos járművek népszerűsége. A Schneider Electric szakértői azt is megvizsgálták, hogy az elektromos autózás hazai berobbanásához mi az az utolsó lépcsőfok, amit mindenképpen biztosítani kell.
Az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások terén vezető multinacionális vállalat, a Schneider Electric jelenleg 300 céges autót üzemeltet hazánkban, az elektromos járművekre való átállás részeként pedig közel 70 elektromos gépjármű van már szállítás alatt. Így az év közepére a vállalat autóinak negyede már a benzinkutak helyett a vállalat telephelyein kiépített töltőkön nyer majd energiát a működéshez.
Megtérül, de mikor?
Bár az e-autókra történő átállásnak valamivel magasabb a kezdeti beruházásigénye, mint a hagyományos járműveké, a Schneider Electric szakértőinek számításai szerint 4 év alatt biztos megtérülésről lehet beszélni. Számításaik szerint, ha egy céges gépkocsi évente legalább 15–20 ezer kilométert fut, olcsóbb megoldás elektromosautó-flottát üzemeltetni. Ilyen igénybevétel mellett ráadásul még a napi használatban sem kell a technológiából adódó kompromisszumokat – mint például a hatótávolság vagy a korlátozott utcai töltési lehetőségek – felvállalni.
Laptop, telefon, e-autó-töltő
A cég vállalati partnerei körében végzett kutatása során a válaszadók 75 százaléka jelezte, hogy e-autót választana a hagyományos, robbanómotoros járműve helyett, ha a munkavégzés helyén biztosított lenne a megfelelő töltési lehetőség.
E-autót használó kollégáink már rövid használat után is elképesztően lelkesek. Ehhez szükség volt arra, hogy a villanyautózással kapcsolatos ismereteiket fejlesszük, és hogy a munkahelyi, valamint az otthoni töltést egyaránt biztosítsuk. Ha reggel és/vagy délután a munka végeztével úgy tudnak elindulni, hogy az autó teljesen fel van töltve, minden kétségük és fenntartásuk megszűnik a használattal kapcsolatban. Arra számítunk, hogy a munkahelyi e-autó-töltési lehetőség hamarosan ugyanolyan elvárás lesz a munkaerőpiacon, mint a laptop vagy telefon biztosítása”
Racsek Dániel, a Schneider Electric üzletfejlesztési és értékesítési igazgatója
Racsek Dániel, a Schneider Electric üzletfejlesztési és értékesítési igazgatója
A Schneider Electric saját termékeit használta a munkahelyi töltés megoldására, és a kollégák otthoni töltésének biztosítására. Töltést menedzselő rendszere (LMS) pedig egyszerre támogatja az energiahatékonyságot és az elektromos hálózat túlterhelésének elkerülését. „Küldetésünknek és kötelességünknek tartjuk, hogy megoldásainkkal, saját példánkkal és tapasztalatainkkal is segítsük az e-autókra történő átállást. Ahogyan más területeken, ebben az esetben is átfogó megközelítést alkalmazunk, hiszen nem csupán a töltést biztosító berendezéseket szállítjuk, de olyan rendszert is fejlesztünk, amellyel hatékony és biztonságos lehet ez a folyamat, energiamenedzsment és épületvezérlő rendszereinkkel pedig nagyobb energiahatékonyságot, alacsonyabb költségeket és összességében zöldebb működést érhetnek el ügyfeleink” – tette hozzá Racsek Dániel.
Professor Skran, a Lawrence University politológiaprofesszora állt a gangon a szerkesztőség előtt tavaly ősszel, és visszafordult, mint Columbo. „Elhívlak az egyetemre előadni” – mondta. Kedves gesztus, de mire hazamegy, úgyis elfelejti, gondoltam. Nem így lett.Április 11-én már ott álltam az egyetem nagyelőadójában, és figyeltem, ahogy jönnek a diákok, a kisváros érdeklődő tagjai és az egyetem tanárai. Köztük a bátyám is, ő is […]
Írta: Orbán Krisztián Az üzleti élet iránt érdeklődő magyar fiatalok előtt álló legnagyszerűbb karrierlehetőségről a döntő többség még csak nem is hallott. Ez részben érthető is, még a legjobb esetben is csak néhány százuk tudja majd bejárni ezt a pályát. Első hallásra sincs benne semmi szexi, se ingyen specialty kávé, se világmegváltó blabla, se a nevetséges ígéret, hogy tíz […]
A Kürt-dosszié – a világhír titka, avagy vezess a szíveddel című vadonatúj könyve bemutatóján azt mondta, kapott most száz „pihe-puhát”, mert ennyien eljöttek meghallgatni. Ez a kifejezés is Kürti-szabadalom?Egy kollégámtól loptam, nekem a flow élmény egységét jelenti. Már a könyvírás közben is jól éreztem magam, hogy felidézhetek ennyi történetet. Azt szoktam mondani, hogy önkielégítés volt vele a célom. Az adatmentésben világhírűvé […]
Már reggel fél hét óta azon van, hogy valami másra gondoljon. Bármi másra. Szeretné, ha inkább a montenegrói választások vagy az agrárminisztérium földadóeltörlési törvényjavaslata járna most a fejében, akkor nem lüktetne így a mellkasa. Irtózott a várakozástól, a tehetetlenségtől, hogy más kezébe tette a sorsát, és minden múló perccel egyre közelebb kerül az ítélethez. Igyekszik háttérzajnak nyilvánítani az érzelmeit, elválasztani őket […]