Az első, gőzzel hajtott járművek feltalálásakor valószínűleg kevesen gondolták, hogy népszerűségét egyszer majd megtöri a robbanómotor térhódítása. 135 év elteltével azonban ismét átalakulni látszik az autózás jövője: rohamosan nő az elektromos járművek népszerűsége. A Schneider Electric szakértői azt is megvizsgálták, hogy az elektromos autózás hazai berobbanásához mi az az utolsó lépcsőfok, amit mindenképpen biztosítani kell. […]
Az első, gőzzel hajtott járművek feltalálásakor valószínűleg kevesen gondolták, hogy népszerűségét egyszer majd megtöri a robbanómotor térhódítása. 135 év elteltével azonban ismét átalakulni látszik az autózás jövője: rohamosan nő az elektromos járművek népszerűsége. A Schneider Electric szakértői azt is megvizsgálták, hogy az elektromos autózás hazai berobbanásához mi az az utolsó lépcsőfok, amit mindenképpen biztosítani kell.
Az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások terén vezető multinacionális vállalat, a Schneider Electric jelenleg 300 céges autót üzemeltet hazánkban, az elektromos járművekre való átállás részeként pedig közel 70 elektromos gépjármű van már szállítás alatt. Így az év közepére a vállalat autóinak negyede már a benzinkutak helyett a vállalat telephelyein kiépített töltőkön nyer majd energiát a működéshez.
Az 1+1 százalékodról már biztosan döntöttél. No, de a harmadikról is? Pedig ideje lenne.
Ügyek mellé állni könnyebb, mint sokan képzelik. Gondoljunk olyan egyszerű dolgokra, mint az idő, a tudás, a jövedelem vagy más rendelkezésre álló eszközeink. Ha mindebből csak egyszázaléknyit szánunk társadalmi ügyekre rendszeresen és következetesen, már kész is a stratégiánk egyik fele.”
Pistyur Veronika neve fogalom a hazai vállalati és startupközegben. Idén tízéves a Bridge Budapest, a nonprofit egyesület immáron harmadszorra verbuválta össze vezetői közösségét, hogy közös fotón, közös pólón hirdesse: az 1+1 százalék mellett kell, hogy legyen helye a Harmadik 1%-nak is. A Bridge szerint ehhez nem elég, ha csak néhány cég kötelezi el magát társadalmi ügyek mellett, hanem bizony ennek kellene jelentenie a vezetői normát. De mit is jelent ez a Harmadik 1%? Nemcsak anyagi támogatást – persze, az sem hanyagolandó el –, de ha kell, időt, tudást, tanácsot, önkéntes munkát is, vagy bármit, amivel a vezető aktívan támogatni tudja az általa választott szervezeteket.
A Bridge továbbra is egy szerethetőbb, tudás- és teljesítményközpontú országért dolgozik. A megoldásnak része az is, ha a hazai üzleti élet szereplői már a következő generációk boldogulására is figyelnek. „Ha számít, mit hagynak hátra, és jó szándékuk és lehetőségeik aktivizálásával tesznek is érte. Ha olyan céges kultúrát építenek, ahol akár a gyerekeik is szívesen dolgoznak, és ehhez olyan üzleti döntéseket hoznak, amiket nem ciki előttük is vállalni. Mindez nemcsak egy valóságtól elrugaszkodott, idealista ábránd, hanem üzleti érdek” – mondja Vera. Érdemes a kampány részeként elkészített Harmadik 1%-tervezőt is kipróbálni, itt nemcsak a vezetői közösség tagjait ismerheted meg részletesebben, de végigkövetheted a stratégia elkészítését segítő lépéseket. Ha úgy döntenél, te is adsz még egy százalékot.
Már óvodáskorban fontos az érzelmi intelligencia és az önismeret fejlesztése, és ha játékosan, pozitív élmények révén folyik, a gyermek nyitottabbá válhat, javul az együttműködési készsége, kommunikációja. Az önismeret fejlesztése később, (kis)kamaszkorban támogatja az identitás kialakítását, sőt az iskolai teljesítményt is. Bemutatunk három-három (plusz egy) önismeretet és érzelmi intelligenciát fejlesztő társasjátékot.
„A vagyon csak azért fontos, hogy elég jövedelmet termeljen, mértéke önmagában nem számít.” Erős mondat, ami jól jellemzi Kulcsár Tibor szókimondását. A siker persze érdekli és motiválja, a Kulcs-Soft mint brand és sikeres cég kifejezetten fontos a számára. „Meztelenül jöttünk és megyünk, nem tudjuk a vagyont magunkkal vinni, csak a sikeres cégünk dicsőségét” – mondja. […]
Volt asztalos, mérnök, tanár – hosszú utat járt be Höflinger Norbert, mire megalapította az elektronikai hulladékok feldolgozására szakosodott HWD Recyclingot. Ha egy boltban italhűtőt látsz, jó eséllyel ők fogják majd szétbontani, miután elhasználódott. Ma már a harmadik generáció is tulajdonos a cégben, pedig ők még általános iskolába járnak.