Egy OTP-s számlatulajdonos, történetesen az egyik kollégám, prémium státusának köszönhetően pár hete telefonhívást kapott. Váratlanul érte, mert legalább tíz éve prémium ügyfél, de ez eddig semmilyen érezhető előnnyel nem járt. Ügyei többségét – a nagy többséghez hasonlóan – online intézi, ezért a bankfiókban járó kényelmesebb fotelt is csak ritkán élvezhette. „Személyes konzultációra hívtak, mert ránéztek a portfóliómra, és úgy gondolják, lennének ötleteik, hogy az infláció ne egye meg a pénzemet” – mondta.


Végül azt javasolták, rendezze át, vagy cserélje le befektetési jegyeit, állampapírjait. „Ha nem is világmegváltó, de hasznos tippjeik voltak, különösen a régebben beszerzett, a mai sorozatoknál sokkal rosszabb kamatozású állampapírok átforgatásával.”


A prémium szint közel sem egységes fogalom a magyarországi bankoknál. Már a havi jóváírási küszöb is különbözik, vagy annak a megtakarításnak a nagysága, amit a szintlépésért el kell helyezni a számlán. Érdekes, hogy néhány banknál kevesebb is elég a prémium szinthez, mint amennyi más bankoknál a lakossági számlák ingyenes vezetéséhez kell. És bár a magyarok jellemzően passzívak, ami a bankváltást illeti, mégis érdemes lehet váltani attól függően, mit tartunk fontosnak.