Al Ghaoui Hesna író, újságíró kézírással szeret leginkább jegyzetelni, csakis olyan telefont használ, amihez érintőtoll is tartozik. Most megmutatja az általa leggyakrabban megnyitott alkalmazásokat, és ráadásul arról az appról is mesél, amelyiken ő is dolgozott.
Action for Happiness
Napi és heti tippeket ad, hogy jóllétünk érdekében milyen szokásokat iktassunk be vagy vizsgáljunk felül. Hasznos online tartalmakat is ajánl, de eseményeket, csatlakozásra érdemes helyi közösségeket is. Az Action for Happiness jótékonysági mozgalom szerint a boldogság definíciója, hogy jól érezzük magunkat az életünkben, és továbbra is így akarjuk érezni magunkat, boldogtalanság pedig az, amikor rosszul érezzük magunkat, és azt szeretnénk, ha a dolgok megváltoznának.
Mindezt a pénzt teszi lehetővé – nevettünk egymásra a családi vállalkozásoknak rendezett Forbes-gála végén az egyik sokmilliárdos árbevételű cég vezetőjével. Van, aki arra tette fel az életét, hogy nagy üzletet építsen, a hatékonyság és fogyasztói értékteremtés oltárán áldoz, más minden szenvedélyét, eszét és kapcsolatát arra használja, hogy esélyt adjon (mély)szegény roma borsodi gyerekeknek, hogy akár egyetemre is eljussanak. […]
Mindezt a pénzt teszi lehetővé – nevettünk egymásra a családi vállalkozásoknak rendezett Forbes-gála végén az egyik sokmilliárdos árbevételű cég vezetőjével.
Van, aki arra tette fel az életét, hogy nagy üzletet építsen, a hatékonyság és fogyasztói értékteremtés oltárán áldoz, más minden szenvedélyét, eszét és kapcsolatát arra használja, hogy esélyt adjon (mély)szegény roma borsodi gyerekeknek, hogy akár egyetemre is eljussanak. A két tevékenység csak elsőre tűnik nagyon különbözőnek.
Mindkettőhöz szorgalom, elkötelezettség, hosszú távú építkezés szükséges, meg persze vállalkozókészség. Az egyik helyen az eredmény termékben, munkahelyekben és leginkább pénzben mérhető, a másikon reményben, hitben és életminőségek drasztikus emelkedésében, lehetőségek kitárulásában. Az alapítókat, vezetőket legbelül fűtő energia mégis nagyon hasonló. A pénz pedig arra ad lehetőséget, hogy a borsodi gyereknek a milliárdos vállalkozó is segítsen, anélkül, hogy erre áldozná az életét – ahogy az InDaHouse vagy a Van Helyed alapítványok alapítói teszik, akiknek a családi gálánkon gyűjtöttünk. Különleges pillanat volt, ahogy ennek a lehetőségét és egyszerűségét mi ott ketten a pesti Corinthia báltermében átéltük.
Az ilyen pillanatok után Jaksity György szavait is értem, hogy igenis haladunk a filantrópia terén Magyarországon, más ma a szemlélet, hozzáállás, mint tíz, tizenöt, húsz éve volt. A magyar gazdasági élet, a közgazdasági értelmiség egyik állócsillagát ma ugyanúgy érdemes meghallgatni, ahogy tizenöt éve is az volt, amikor megismertem.
Ezért is hívjuk meg már másodszor a Forbes Money Summit nyitóbeszélgetésére Zsiday Viktorral és Varga Zoltánnal. A befektetésekről szóló napunkon átveszünk mindent, állampapírtól ingatlanon át a részvényekig (felkészülni a Jaksity-interjúból és a Forbes Money mellékletből lehet). Olyan nagy öregek csatlakoznak hozzánk, mint Futó Péter, a matematikusból lett cukorkagyáros, aki fiával a modernkori Magyarország legnagyobb ingatlanberuházója lett. Ott lesz velünk élőben, online, Péterffy Tamás (avagy Thomas Peterffy), a világon élő leggazdagabb magyar, az online részvénykereskedés úttörője is.
A Money Summit másnapján, azonos helyszínen már indul is a 10. Forbes Flow, hogy méltón ünnepeljük meg a magyar Forbes tizedik születésnapját. Vitray Tamás, Orvos-Tóth Noémi, Lakatos Péter, Lévai Balázs, Pachert Balázs, Rúzsa Magdi, Geszti Péter – a névsor méltó lesz az alkalomhoz. A helyszín? Ugyanaz a bálterem, így egy újabb alkalom inspiráló, közös élményekre.
A családi vállalkozásoknak rendezett hagyományos Családi Gálánknak mindig különleges hangulata van. Régi kapcsolatok, generációs összefonódások, az egy cipőben járunk otthonos érzése a fehér abrosz fölött is. Ilyen volt az idei.
Lehet a tulajdonos és a vásárló egyszerre elégedett egy webáruházzal? – A Mito Group tagjaként a Mito Digital tizenöt éve segíti nemzetközi és hazai nagyvállalatok digitális fejlődését az online kereskedelmi felületeik tervezésével, újratervezésével és fejlesztésével. De mi szükséges ma egy efféle stratégiai jelentőségű projekt sikeréhez? És hogyan hangolhatók össze az üzleti célok a fogyasztói elvárásokkal […]
A dicső járványéveknek vége. Az e-kereskedelemben szinte mindenkinek jól ment a szekere, viszont a covid lecsengésével most már tényleg okosnak kell lenni, és a pénzzel meg a fejlesztésekkel is okosan kell bánni. Pláne olyan tőkeerős régiós titánok árnyékában, mint az Emag, az Alza vagy a Kifli – ezek ugyanis egyre agresszívabbak a magyar piacon. A Forbes és a Google három országban, Csehországban, Szlovákiában és Magyarországon is feltérképezte a digitális hősöket. Közös listánkban hoztunk is tíz (plusz három) meggyőző sztorit – ezek a cégek, webáruházak az elmúlt évben is bebizonyították, hogy nem hiába biztosak a dolgukban.
Bali egyszerre paradicsom a nászutasoknak, a jógiknak és a szörfösöknek is, utóbbiak a déli Uluwatu hullámaiért a világ végéről is eljönnek. A nyugati part viszont kész időutazás, se beach club, se night club, csak az óceán dübörög. De a koromfekete homok, a buja dzsungel és a tengerparti rizsföldek birodalmában ott a sziget legkifinomultabb új szállodája is, ami alig egy év alatt feltette a nyugati partszakaszt a balinéz turistatérképre.