Bajban a magyar e-kereskedelem, jönnek a régiós titánok, és nehéz olyan tempóban nőni, mint korábban a covid alatt. Akkor mégis, mi ez a webshop, ami tavaly meg tudta duplázni a forgalmát, nemrég pedig újabb márkát kebelezett be? Csereklei Zoltán sorozatvállalkozó ilyen-olyan formában, de nem először építi fel azt, amit most épp Pelenka.hu-nak hívnak, és ami ma már a legnagyobb teljesen magyar tulajdonban levő online FMCG-kereskedő.
A szüleitől kapta az első fényképezőgépet, egyszerű szovjet típus volt. Otthagyta foci közben a kapuban, a meccs végére hűlt helyét találta. A következő gépet már nem hobbifotós apja vette meg. Valahol itt, ezzel a kőkemény egy–kétezer forintos befektetéssel indult be a tízéves Csereklei Zoltán sorozatvállalkozó karrierje. Harmincvalahány évvel később a legnagyobb hazai tulajdonban levő webshopot, a Pelenka.hu-t viszi.
Irodájának falán Buddha-képek. Ha másból nem, ebből is érezni, mennyit számít Zoltánnak a fókusz. Kicsit olyan, mintha minden szavának, minden lélegzetvételének a lehető legnagyobb tudatában lenne, még sincs gépemberérzetem tőle. Sőt: minden büszke mondatra jut egy kíváncsi is.
Valahol ez a mentalitás jellemző a magyar és a régiós e-kereskedelmi piacra is. Ritka a takargatnivaló, sőt iparágszerte is két veszélyforrás foglalkoztatja most nyíltan a szereplőket és a szakértőket. A rekorder covidévek után csúnyán belassult a növekedés, a Growww Digital digitálismarketing-ügynökség éves felmérése szerint a magyar, cseh, lengyel és szlovák piac ötven legnagyobbjának mediánnövekedése a 2021-es 48 százalék után tavaly mindössze tíz százalék volt árbevételben.
Ahogyan a gasztronómiában vagy a sportban, úgy a szépségápolásban is a legjobbakat kell meggyőzni ahhoz, hogy egy márka hosszú távon sikeres tudjon maradni. A többek között a Wella Company professzionális és retail termékeit is forgalmazó Sirowa Hungary Kft. munkája mostanra érett be, a nemzetközi sikerességet a Sirowa Group tavalyi 20 százalékos növekedése is bizonyítja. Szaxofonos […]
Ahogyan a gasztronómiában vagy a sportban, úgy a szépségápolásban is a legjobbakat kell meggyőzni ahhoz, hogy egy márka hosszú távon sikeres tudjon maradni. A többek között a Wella Company professzionális és retail termékeit is forgalmazó Sirowa Hungary Kft. munkája mostanra érett be, a nemzetközi sikerességet a Sirowa Group tavalyi 20 százalékos növekedése is bizonyítja.
Szaxofonos dallamokkal, francia stílusú fagyiskocsival, finom falatokkal, pezsgővel és megszámlálhatatlan mennyiségű lufival ünnepelte új irodáját a Sirowa Hungary Kft. A disztribútorcég Tomori utcai központja a Sirowa 25 magyarországi dolgozójának ad második otthont, ez alkalomból pedig meglátogatta őket a Sirowa Group elnöke, Dr. Juergen Warzecha, valamint legnagyobb partnerük, a Wella Company is képviseltette magát az eseményen. A Wella Company, az egyik leggyorsabban növekvő szépségipari cég hatalmas szakértelemmel: 140 éve alapították és 2020-ban vált teljesen függetlenné.
Minden évben újragondoljuk, mire van szükségünk, legyen szó akár az utazási policykről, akár az irodai környezetről – meséli Dr. Juergen Warzecha. –Szeretek időről időre új irodába költözni, mivel ez inspirálja az embereket, jó érzésekkel tölti el őket, és ez minden esetben egy új fejezetet is jelent a cég életében.”
Dr. Juergen Warzecha
Sirowa Hungary X Forbes támogatói tartalom
Dr. Jürgen Warzecha, a Sirowa Group elnöke
Az 1990-ben alapított Sirowa Group Litvánia első magánvállalkozása volt, amely 2017-ben nyitotta meg budapesti irodáját. A szépségápolási és egészségmegőrzési termékeket forgalmazó csoport üzleti eredményei valóban impozánsak. Köszönhető ez jelentős részben a mostanra összeállt profi csapatnak, ami kiemeli Magyarországot a régió más piacai közül. „A szépségiparban minden piacnak megvannak a maga sajátosságai, ez alól Magyarország sem kivétel. Ahhoz, hogy egy márka sikeres legyen, elengedhetetlen a nemzetközi gyakorlatok folyamatos finomhangolása. A tavalyi év – jó értelemben véve – extrém kihívás volt, mivel több mint 20 százalékos növekedést értünk el” – árulja el a Sirowa Group elnöke. Mindez nem történhetett volna meg egy olyan vezető nélkül, aki nem csak a célt látja, de az ahhoz vezető utat is pontosan ismeri. Frank Koch, a Sirowa Hungary general managere olyan ambiciózus munkavállalókat tudott a céghez csábítani, akik nélkül a disztribútorcég nem tudott volna ilyen ütemű növekedést produkálni.
„A fogyasztói magatartás jelentősen megváltozott az elmúlt években, ami különösen a professzionális kozmetikai szegmensben jelentett kihívást – mondja Julia Pushkareva, a Sirowa Group egyik legfontosabb partnere, a Wella Company kelet-európai piacának vezetője. – Mindez nem változtat azon a tényen, hogy hiszünk abban: az általunk kínált legmagasabb minőség a legfontosabb tényező, amiért ügyfeleink lojálisak maradnak, és amivel újakat tudunk szerezni. Ráadásul tudjuk, hogy manapság a fogyasztók környezettudatosabbak, öntudatosabbak, és olyan márkákat keresnek, amelyek értékrendje megegyezik a sajátjukéval – teszi hozzá Julia Pushkareva, aki vezetőként több mint 30 országért felel. – Az új bevezetéseinkkel is biztosítani akarjuk elsőségünket. Jelenlegi legnagyobb professzionális szépségápolási termékünk a Wella Professionals Ultimate Repair, egy négylépéses kezelés a sérült hajra, amelyről tudjuk, hogy azonnali siker lesz. Még csak most vezettük be a piacra, de máris imádják, így biztosak vagyunk benne, hogy az európai és a magyar vásárlók is szeretni fogják. Ez a termék valóban forradalmasítja a hajápolást, amit a Wella rendkívül komolyan gondol.”
Julia Pushkareva, a Wella Company Kelet-Európáért felelős general managere
A sikerben az oktatásnak is nagyon fontos szerepe van. Egy csapatot sosem könnyű felépíteni, és idő is kell hozzá. „Ez a folyamat mostanra Magyarországon is beérett. Van egy szilárd alapunk, amin állva sok szempontból könnyebb növekedni. A célunk az, hogy mi legyünk a szépségipar erőművei a Wella Company erős támogatásával” – vallja Dr. Juergen Warzecha.
A családi vállalkozásoknak rendezett hagyományos Családi Gálánknak mindig különleges hangulata van. Régi kapcsolatok, generációs összefonódások, az egy cipőben járunk otthonos érzése a fehér abrosz fölött is. Ilyen volt az idei.
Schneider Electric
2023 Október Támogatói tartalom Schneider Electric
Az e-kereskedelem egyre fontosabb a villamossági berendezések piacán, már itthon is akadnak olyan nagykereskedők, amelyek forgalmuknak akár 40 százalékát a világhálón keresztül bonyolítják. Amióta mi mérjük ezt a szegmenst, nem volt példa csökkenésre, és továbbra is dinamikusan növekszik az online forgalom – nyitja a beszélgetést Hargita Péter, a Schneider Electric marketingigazgatója. A vállalat nemzetközi szinten […]
Olyan gazdasági modellt építünk, amihez semmilyen erőforrásunk nincs meg, inflációban és recesszióban ülünk, és ha körbenézünk a régióban, legalább 400-as euró lenne logikus. Amikor Jaksity György elemez, nem lesz sokkal jobb kedved, de biztos, hogy tisztábban látod a világ és benne Magyarország dolgait, mint addig. A Concorde Értékpapír legismertebb alapító tulajdonosa és az ország egyik legholisztikusabb befektetője szerint bár ördögi körben vagyunk, csinálni kell a dolgokat.
Magáról azt mondja, nem vállalkozna Magyarországon, ha annyira pesszimista lenne, mint amilyen a híre, de ha valami nem jó irányba megy, arról nem tudja azt mondani, hogy jó irányba megy. Négy éve nem ült repülőre, mert minden megváltozott. Egyvalami nem: ahogy Jaggernek a Stones, neki harminc éve a Concorde a hobbija.