Milyen ügyek vannak?
A sorozat Tóth Attila ügyével indult. Hat perc alatt 2000 eurót, nagyjából 800 ezer forintot szívtak le a Revolut-számlájáról egy nyilvánvaló csalássorozat eredményeként, egyenlő, kereken 100, 200, 300, 500 eurós tételekben, váltakozva euró- és dolláralszámláiról. Nem ült a laptopja előtt, nem volt a keze ügyében a telefonja, egy budapesti jógateremben gyakorolt, cuccai a táskájában lapultak, miközben Apple Payre regisztrált kártyájával egy állítólagos brüsszeli dohányboltban (Ali Toys) garázdálkodtak egy téli esti órában.


Kardos Melindától már 5500 eurót loptak el, mialatt Budapesten aludt, tőle távoli helyeken, egy párizsi elektronikai használtcikk-boltban (Back Market) és a Dior párizsi luxusüzletében. A tajvani származású, de Budapesten élő Bonny (a teljes nevét pozíciója és a céges policy miatt nem közölhetjük) 4000 eurót veszített el, nála is csak néhány percre és egy ritmikus visszaélés-sorozatra volt ehhez szükség egy állítólagos Apple boltban, Barcelonában.

Mi a közös bennük?
Mindhárom, a Forbes.hu-n korábban részletesen bemutatott esetben azt állítja a Revolut, hogy a tranzakciók mobiltárcás, Apple Pay-es fizetések voltak. Ezt a károsultak maguk nem tudják ellenőrizni, kénytelenek arra hagyatkozni, amit a fintech bank állít, és így el kell fogadniuk azt is, hogy a Revolut szabályzata kimondja, a mobiltárcás visszaéléseket nem tekinti visszaélésnek. Szerintük ugyanis a kétlépcsős azonosítás (ami ahhoz kell, hogy a bankkártyát társítsák a mobiltelefonhoz, és fizethessenek vele) annyira biztonságossá teszi ezt a fizetési módot, hogy csak az ügyfél tevőleges közreműködésével használhatja valaki más a mobiltelefonra regisztrált bankkártyát.