A Forbes.hu-n megjelent első revolutos, csalós cikkem óta egyre-másra sodorja elém az élet a károsultak eseteit. Bőven vannak már tanulságok, de az is egyre világosabb, hogy lehet bármekkora zseni valaki, akkor sincs igazán védve.
Milyen ügyek vannak? A sorozat Tóth Attila ügyével indult. Hat perc alatt 2000 eurót, nagyjából 800 ezer forintot szívtak le a Revolut-számlájáról egy nyilvánvaló csalássorozat eredményeként, egyenlő, kereken 100, 200, 300, 500 eurós tételekben, váltakozva euró- és dolláralszámláiról. Nem ült a laptopja előtt, nem volt a keze ügyében a telefonja, egy budapesti jógateremben gyakorolt, cuccai a táskájában lapultak, miközben Apple Payre regisztrált kártyájával egy állítólagos brüsszeli dohányboltban (Ali Toys) garázdálkodtak egy téli esti órában.
Kardos Melindától már 5500 eurót loptak el, mialatt Budapesten aludt, tőle távoli helyeken, egy párizsi elektronikai használtcikk-boltban (Back Market) és a Dior párizsi luxusüzletében. A tajvani származású, de Budapesten élő Bonny (a teljes nevét pozíciója és a céges policy miatt nem közölhetjük) 4000 eurót veszített el, nála is csak néhány percre és egy ritmikus visszaélés-sorozatra volt ehhez szükség egy állítólagos Apple boltban, Barcelonában.
Mi a közös bennük? Mindhárom, a Forbes.hu-n korábban részletesen bemutatott esetben azt állítja a Revolut, hogy a tranzakciók mobiltárcás, Apple Pay-es fizetések voltak. Ezt a károsultak maguk nem tudják ellenőrizni, kénytelenek arra hagyatkozni, amit a fintech bank állít, és így el kell fogadniuk azt is, hogy a Revolut szabályzata kimondja, a mobiltárcás visszaéléseket nem tekinti visszaélésnek. Szerintük ugyanis a kétlépcsős azonosítás (ami ahhoz kell, hogy a bankkártyát társítsák a mobiltelefonhoz, és fizethessenek vele) annyira biztonságossá teszi ezt a fizetési módot, hogy csak az ügyfél tevőleges közreműködésével használhatja valaki más a mobiltelefonra regisztrált bankkártyát.
Ahogyan a gasztronómiában vagy a sportban, úgy a szépségápolásban is a legjobbakat kell meggyőzni ahhoz, hogy egy márka hosszú távon sikeres tudjon maradni. A többek között a Wella Company professzionális és retail termékeit is forgalmazó Sirowa Hungary Kft. munkája mostanra érett be, a nemzetközi sikerességet a Sirowa Group tavalyi 20 százalékos növekedése is bizonyítja. Szaxofonos […]
Ahogyan a gasztronómiában vagy a sportban, úgy a szépségápolásban is a legjobbakat kell meggyőzni ahhoz, hogy egy márka hosszú távon sikeres tudjon maradni. A többek között a Wella Company professzionális és retail termékeit is forgalmazó Sirowa Hungary Kft. munkája mostanra érett be, a nemzetközi sikerességet a Sirowa Group tavalyi 20 százalékos növekedése is bizonyítja.
Szaxofonos dallamokkal, francia stílusú fagyiskocsival, finom falatokkal, pezsgővel és megszámlálhatatlan mennyiségű lufival ünnepelte új irodáját a Sirowa Hungary Kft. A disztribútorcég Tomori utcai központja a Sirowa 25 magyarországi dolgozójának ad második otthont, ez alkalomból pedig meglátogatta őket a Sirowa Group elnöke, Dr. Juergen Warzecha, valamint legnagyobb partnerük, a Wella Company is képviseltette magát az eseményen. A Wella Company, az egyik leggyorsabban növekvő szépségipari cég hatalmas szakértelemmel: 140 éve alapították és 2020-ban vált teljesen függetlenné.
Minden évben újragondoljuk, mire van szükségünk, legyen szó akár az utazási policykről, akár az irodai környezetről – meséli Dr. Juergen Warzecha. –Szeretek időről időre új irodába költözni, mivel ez inspirálja az embereket, jó érzésekkel tölti el őket, és ez minden esetben egy új fejezetet is jelent a cég életében.”
Dr. Juergen Warzecha
Az 1990-ben alapított Sirowa Group Litvánia első magánvállalkozása volt, amely 2017-ben nyitotta meg budapesti irodáját. A szépségápolási és egészségmegőrzési termékeket forgalmazó csoport üzleti eredményei valóban impozánsak. Köszönhető ez jelentős részben a mostanra összeállt profi csapatnak, ami kiemeli Magyarországot a régió más piacai közül. „A szépségiparban minden piacnak megvannak a maga sajátosságai, ez alól Magyarország sem kivétel. Ahhoz, hogy egy márka sikeres legyen, elengedhetetlen a nemzetközi gyakorlatok folyamatos finomhangolása. A tavalyi év – jó értelemben véve – extrém kihívás volt, mivel több mint 20 százalékos növekedést értünk el” – árulja el a Sirowa Group elnöke. Mindez nem történhetett volna meg egy olyan vezető nélkül, aki nem csak a célt látja, de az ahhoz vezető utat is pontosan ismeri. Frank Koch, a Sirowa Hungary general managere olyan ambiciózus munkavállalókat tudott a céghez csábítani, akik nélkül a disztribútorcég nem tudott volna ilyen ütemű növekedést produkálni.
„A fogyasztói magatartás jelentősen megváltozott az elmúlt években, ami különösen a professzionális kozmetikai szegmensben jelentett kihívást – mondja Julia Pushkareva, a Sirowa Group egyik legfontosabb partnere, a Wella Company kelet-európai piacának vezetője. – Mindez nem változtat azon a tényen, hogy hiszünk abban: az általunk kínált legmagasabb minőség a legfontosabb tényező, amiért ügyfeleink lojálisak maradnak, és amivel újakat tudunk szerezni. Ráadásul tudjuk, hogy manapság a fogyasztók környezettudatosabbak, öntudatosabbak, és olyan márkákat keresnek, amelyek értékrendje megegyezik a sajátjukéval – teszi hozzá Julia Pushkareva, aki vezetőként több mint 30 országért felel. – Az új bevezetéseinkkel is biztosítani akarjuk elsőségünket. Jelenlegi legnagyobb professzionális szépségápolási termékünk a Wella Professionals Ultimate Repair, egy négylépéses kezelés a sérült hajra, amelyről tudjuk, hogy azonnali siker lesz. Még csak most vezettük be a piacra, de máris imádják, így biztosak vagyunk benne, hogy az európai és a magyar vásárlók is szeretni fogják. Ez a termék valóban forradalmasítja a hajápolást, amit a Wella rendkívül komolyan gondol.”
A sikerben az oktatásnak is nagyon fontos szerepe van. Egy csapatot sosem könnyű felépíteni, és idő is kell hozzá. „Ez a folyamat mostanra Magyarországon is beérett. Van egy szilárd alapunk, amin állva sok szempontból könnyebb növekedni. A célunk az, hogy mi legyünk a szépségipar erőművei a Wella Company erős támogatásával” – vallja Dr. Juergen Warzecha.
Nem kérdés, mi most a legjobb kockázatmentes befektetés: az inflációkövető állampapírokat, ezek közül is a Prémium Magyar Állampapírt még bő egy évig nem veri semmi. De mivel minden pénzt sosem érdemes egy irányba terelni, és mert PMÁP-ból legfeljebb huszonötmillió forintért lehet vásárolni, jó tudni az Államkincstár többi ajánlatáról is. Csemegéző.
Két nagyszínpad, tíz workshop, negyvenöt előadó – telt ház, ezer néző egy nap alatt. Mondjuk ki, ez is az önismeret része: elég jól sikerült az első Forbes Makers Day a MOMkultban. Beszámolók a Forbes.hu-n, folytatás pedig a Forbes Makers workshopsorozatokon és elvonulásokon.
Menj a levegőért, a tájért, a borért, és maradj a halászléért: Baranja a mi Baranyánk hiányzó,
de a horvát schengeni csatlakozással számunkra is könnyebben elérhető része.