A módszertan:
A Forbes Magyarország szerkesztősége és a Google Magyarország először shortlistet készített a magyar piacon is működő, magyar alapítású, tulajdonú, illetve magyar múlttal, gyökerekkel, kötődéssel rendelkező, jelentős online vagy e-kereskedelmi tevékenységet végző cégekről. Ehhez a cégek nyilvánosan közzétett üzleti eredményeit és több itthoni kutatócég (GKID, Growww) korábbi méréseit is figyelembe vettük, valamint hazai e-kereskedelmi szakértőkkel beszélgettünk.

Végül a listát a Forbes és a Google közös szavazása alapján a 2022. évi árbevételt vagy online forgalmat, az egyéves növekedési ütemet és az elmúlt egyéves időszakban elért mérföldköveket is figyelembe véve szűkítettük tíz nagy szereplőre, valamint három növekvőre (rising starokra). Nem rangsorban, hanem ábécérendben soroljuk fel őket.

Árukereső
→ Árösszehasonlító
Az ilyen sikersztori húsz éve nagy dobás volt, ma meg szinte észre sem veszed, annyira alapvető. A magyar ősinternet egyik fő alakja ma a cseh Heureka csoport tagja, de az itthoni online árösszehasonlító piacon így is megkerülhetetlen. 2022-ben már a nyolcmilliárdot közelítette az üzemeltetőcég éves árbevétele, ez 2021-hez képest tizenhat százalékos növekedés, a nyereség évek óta másfél–kétmilliárd forint között alakul. A platform ma már több mint 4700 webáruház huszonkét millió ajánlatát gyűjti össze, és az összehasonlítás mellett fontos funkciója az azonnali, direkt vásárlás is. (Az e havi Forbes magazin kommentelője nem mellesleg az Árukereső kitalálója, társalapítója, egykori vezetője, Bíró Roland.)

Biotech USA
→ E-kereskedelem, webáruház
Történetének legjobb évét zárta a száz országban ötven web­shopot és 286 franchise-üzletet üzemeltető cégcsoport. A leg­értékesebb családi cégek 2023-as Forbes-listáján tizenkettedikek voltak 70,2 milliárd forintos becsült értékkel. Árbevételük nyolcvan százaléka már most külföldi értékesítésből jön, és 2023-as terjeszkedési terveik között ott van Kína, India és Szaúd-Arábia is. Az étrend-­kiegészítőket gyártó cégcsoport öt márkával bír, köztük van a korábbi versenytárs, a mára felvásárolt Scitec is. Az alapanyag-beszerzési árak növekedése ellenére is negyven százalékkal haladta meg a cégcsoport forgalma a 2021-est. Sőt tízmilliárd forintos hároméves beruházási tervükben további negyvenszázalékos árbevétel-növekedést vállaltak a projekt befejezéséig és utána még legalább öt évig.