1. Minden felgyorsult
A ChatGPT-nek csak két hónap kellett a százmillió júzerhez (igaz, a Threadsnek pedig öt nap).
2. Nagyobb, mint az összes többi együtt
2024 szeptemberére így alakult a nagy generatív MI-eszközök forgalma.
2022. november 30-án jött ki a ChatGPT első verziója. Mintha csak tegnap lett volna? Vagy mintha már ezer éve? Bárhogy is legyen, az életünket, azt napok alatt felforgatta.
1. Minden felgyorsult
A ChatGPT-nek csak két hónap kellett a százmillió júzerhez (igaz, a Threadsnek pedig öt nap).
2. Nagyobb, mint az összes többi együtt
2024 szeptemberére így alakult a nagy generatív MI-eszközök forgalma.
Ha már megvetted, csak jelentkezz be!
A cseh Igor Prerovsky megjárta Keletet, Nyugatot, és már a Yettel Magyarország vezérigazgatója. Tiszta vízióval jött Budapestre: átszabni, amit az emberek a telkócégekről gondolnak.
Igor oda ment, ahová a munka hívta. Éveket töltött Keleten, Japánban, Kínában és Vietnámban, de dolgozott Oroszországban, Ausztriában és az Egyesült Államokban is. Magas, sportosan vékony, ízig-vérig világpolgár, az a típus, aki nem fél felszállni a vonatra egy olyan országban, ahol senki sem beszéli a nyelvét, mégis megpróbál szóba elegyedni az útitársakkal.
Karrierjét a telkószektorban kezdte – az egyik legnagyobb cseh telekommunikációs cég, az Oskar Mobile egyik első munkatársa volt, a Vodafone fel is vásárolta. Karrierje döntő részét, tizennyolc évet banki fintech szolgáltatások fejlesztésével töltötte, eleinte a PPF csoport berkeiben, majd négy éven át corporate venture builder – ha már muszáj lefordítani: cégépítő – volt az ausztriai Creative Docknál. Innen hívta vissza a telkóba a Yettel Magyarország tulajdonosa, a PPF.
„Remélem, a fintechben töltött tizennyolc év hasznomra lesz – mondja. – Az a vízióm, hogy a fintechéhez hasonló, ügyfélközpontú megközelítést, ökoszisztémát építünk fel, hívhatjuk telcotechnek.” Igor szerint óriási lehetőség előtt állunk, tulajdonképpen a szektor forradalmasítására van esély.
„Magyarországon nagy az igény az újításokra, és a befogadási hajlandóság is magas, ha nem tévedek, akkor a Revolutnak például Magyarország az egyik legjobban menő piaca a régióban. A telekommunikációs szektor előtt még van itt rés, és biztosan lesz továbbra is olyan vásárlói csoport, amelyik üzletekben szeret vásárolni.” Nem papírból olvas, mesél – tényeket, élményeket, célokat.
A Yettelnél idén került fel a pont az i-re, amikor a magyar üzletágat tulajdonló PPF Telecom csoport partnerségre lépett az Arab Emirátusokból érkező e& („í-end”, korábban Etisalat) csoporttal. Létrejött az e& PPF Telecom Group, ami így már 38 országban működő információ- és kommunikációtechnológiai vállalat. „Mintha a repülőnk szárnyai alá még egy hajtóművet szerelnének” – írja körül Igor. Lehetővé válik, hogy kiaknázzák az e& szakértelmét, például a digitális, az IoT és a B2B szolgáltatások terén. Már az év elején új részleget állítottak fel, a mesterséges intelligencia lehetőségeinek kiaknázásáért felel. Telkócéghez képest is szokatlan, sokkal tudományosabb szakembereket toboroztak, munkájuk nagyon is hasznosítható a gyakorlatban.
„Hagyományosan minden egyszerű elemzést embernek kell végeznie. Mostanra a mesterséges intelligencia átveheti a mechanikus feladatokat, így munkatársaink kreatívabb, összetettebb feladatokra koncentrálhatnak, nagyobb értéket adva az üzleti döntéshozatalhoz, új termékek és szolgáltatások fejlesztéséhez. MI-vel sokkal több adat elemezhető, olyan javaslatok, előrejelzések készülhetnek, amik jó adatelemzők kezében már komoly segítséget jelenthetnek.”
Az e-kereskedelemben folyamatos a verseny, és az online piacterekre feltöltött termékekkel egyre nehezebb kitűnni a tömegből. Ezt orvosolná az ErdSoft webshop-platformja, a Sellvio. A szerb és a magyar, majd más európai piacokra is új megoldásokat hozó IT-vállalat alapítójával, Erdudac Dániellel az e-kereskedelmi trendekről, kihívásokról és a Sellvio filozófiájáról beszélgettünk. Programozói karrierből nemzetközi vállalkozás Erdudac Dániel […]
Csintalan békaárus, versenyfutó, vadóc rocker szülésznő, a nagy magyar megasztár. Több tízezerszer játszott slágerszerző, tizennyolc éve a könnyűzenei élet állócsillaga. Rúzsa Magdi az újabb, már hatodik sportarénás duplázására készülve is mindig többre törekszik, a melót sem spórolja ki semmiből, ami az ő hangján szól. Aranyak, platinák, megtöltött koncertterek, milliós követőtábor, üzleti és szakmai stratégia, generációs slágerek, és kicsit sem utolsósorban: a jóisten. A Rúzsa Magdi-sztori.
Az olimpiát megnyerte, az aranyérmesek életét éli, és csak most jön a java. Coach lett az amerikai The Voice-ban, az öreg Dr. Dre producereli az új albumát, és továbbsodorja vállalkozói karrierjét is – szándékos szóvicc! –, amiből reméli, hogy majd az unokáknak is csurran-cseppen. Snoop Dogg egyvalamit nem hajlandó csak lenyelni: a csigát.