Csintalan békaárus, versenyfutó, vadóc rocker szülésznő, a nagy magyar megasztár. Több tízezerszer játszott slágerszerző, tizennyolc éve a könnyűzenei élet állócsillaga. Rúzsa Magdi az újabb, már hatodik sportarénás duplázására készülve is mindig többre törekszik, a melót sem spórolja ki semmiből, ami az ő hangján szól. Aranyak, platinák, megtöltött koncertterek, milliós követőtábor, üzleti és szakmai stratégia, generációs slágerek, és kicsit sem utolsósorban: a jóisten. A Rúzsa Magdi-sztori.
Talán minden másképp alakult volna, ha nem éri indokolatlan kudarc a kishegyesi Ady Endre Kísérleti Általános Iskolában, rögtön az első osztályban. Nem túlzás, és nem is hatásos népmesei fordulat ez. Rúzsa Magdolna, azaz a Magdi, egy csillogó címlapfotózás után, minden púdert letéve, laza melegítőben zöld teát kortyolva ül velem szemben, és mesél.Látom, hogy érzi, éli az egészet, amitől nekem is minden gyerekkori traumám, szégyenérzetem, teljesítésvágyam megelevenül. Hangja megidézi az érzéseket. Mert az elsős Magdi ugyan helyesen számolt ki minden példát a számtanfelmérőn, de valamiért nem tartotta fontosnak, hogy kihagyjon egy-egy rubrikát a kockás füzetben az eredmények között. Ehelyett felírta a számokat sorban, egymás után, látszólag összefüggő láncolatban.
„Minden eredmény helyes volt, kaphattam volna ötöst is egy jelzéssel, hogy mit kell másképp legközelebb. Egyest kaptam. Hazavittem az ellenőrzőm, és emlékszem, anyám annyira szomorú volt, annyira csalódott, hogy ott álltam, és gyakorlatilag megsemmisültem. És emiatt az egy osztályzat miatt aztán nem lehettem színkitűnő sem, mint mások az osztályban” – meséli elcsukló hangon, majd sebesen elhessegeti a „nevetséges gyerekkori emléket”.
A traumát, aminek a milliók figyelmét vonzó, Máté Péter-díjas énekes-dalszerző ma már perfekcionista, mindig többre és jobbra törekvő énjét köszöni. Mert Magdi valójában hálás a tanítónőnek, sőt szerinte ha nem így történik, talán ma nem az az ember lenne, aki. „Lehet, hogy akkor nem éreztem volna, hogy nekem négyszer annyit kell beletennem mindenbe, sokkal jobban, sőt minden pillanatban figyelnem kell. Ha akkor nem látom anyámban azt a csalódást, és nem élem meg a fájdalmát, hogy »te nem vagy elég jó a kitűnőhöz«, talán ma máshol lennék.”
Az e-kereskedelemben folyamatos a verseny, és az online piacterekre feltöltött termékekkel egyre nehezebb kitűnni a tömegből. Ezt orvosolná az ErdSoft webshop-platformja, a Sellvio. A szerb és a magyar, majd más európai piacokra is új megoldásokat hozó IT-vállalat alapítójával, Erdudac Dániellel az e-kereskedelmi trendekről, kihívásokról és a Sellvio filozófiájáról beszélgettünk. Programozói karrierből nemzetközi vállalkozás Erdudac Dániel […]
Az e-kereskedelemben folyamatos a verseny, és az online piacterekre feltöltött termékekkel egyre nehezebb kitűnni a tömegből. Ezt orvosolná az ErdSoft webshop-platformja, a Sellvio. A szerb és a magyar, majd más európai piacokra is új megoldásokat hozó IT-vállalat alapítójával, Erdudac Dániellel az e-kereskedelmi trendekről, kihívásokról és a Sellvio filozófiájáról beszélgettünk.
Programozói karrierből nemzetközi vállalkozás
Erdudac Dániel egyetemista volt, amikor elindította első webáruházát. A hobbi vállalkozás lett: 2011-ben alapította az ErdSoftot, ami 45 fős IT-céggé nőtte ki magát. A csapat eddig több mint 600 webáruház fejlesztésében vett részt, és az ügyfeleik között vannak kisvállalkozások és óriáscégek is. Utóbbiak egyike évi több százmillió dolláros árbevétellel működik. A kkv-k nak idővel túl drágák lettek, de nem akarták ellökni őket. „Így született a Sellvio: egy előfizetéses modellre épülő e-kereskedelmi platform, ami professzionális megoldásokat kínál.”
A Sellvio filozófiája, hogy megfizethető havidíjért adjanak teljes körű webáruház-szolgáltatást. „Folyamatosan fejlesztjük a funkciókat és karbantartjuk az oldalt, hogy mindig megfeleljen az adott piac szabályozásainak, ahol az ügyfelünk működik” – fejtette ki az igazgató. Hozzátette: a platform nagy előnye, hogy támogatja a többcsatornás értékesítést, mert „a termékeknek ott kell lenniük a Google Merchant Centerben, eMagon, Allegrón, de akár a Pepitán is”. A Sellvio megoldása ezt a folyamatot egyszerűsíti, csökkentve az idő- és költségráfordítást.
AI és gamification: a jövő e-kereskedelme
A Sellvio csapata nagy hangsúlyt fektet az AI-megoldások integrálására is, a hatékonyság, a fenntarthatóság és a versenyelőny érdekében: „amit automatizálni lehet, azt automatizálni kell, és lehetőleg AI-val”, ami segít termékleírások és blogbejegyzések generálásában vagy a konkurencia megfigyelésében. „2025 első negyedévében olyan funkciót is indítunk, ami szabadszavas kérdésekre ad adatvezérelt válaszokat, például megmutatja, melyik terméked hol teljesít a legjobban” – magyarázta Erdudac Dániel. Hozzátette: kulcsfontosságú innováció még a gamification, ami vonzza az impulzusvásárlókat.
Bevezetünk olyan funkciókat, mint a nyereménykerék, a kuponos játék vagy a zsákbamacska, hogy növeljük az aktivitást és a visszatérési hajlandóságot.”
A Temu és az Allegro jelentette kihívások
A magyar e-kereskedelem egyre nagyobb konkurenciája a kínai Temu és a lengyel Allegro. A helyi termékforgalmazást gyengítő óriások új kihívások elé állítják a magyar kkv-kat, ezért a Sellvio célja, hogy támogassa őket – akár úgy, hogy a külföldi piacokon is terjeszkedni tudjanak. „A hazai e-kereskedelem résztvevőinek csupán 21 százaléka értékesít külföldre, szóval a bővülés egyik lehetősége a nemzetközi kereskedelem.”
2024-ben már nem elég, hogy van webshopod. Kell egy platform, ami összekapcsolja az összes csatornát, és segíti a hatékony működést.”
Az ErdSoft megközelítése pedig kitűnik a piacon: megválaszolja az e-kereskedelem kihívásait és sikeresebbé teszi az online értékesítő vállalkozásokat. Erre szükségük is van, mert „nő a forgalom, de a multik malmára hajtja a vizet, hiszen az online kiskereskedelmi költés felét külföldi webshopokban hagyjuk”. Ideje nagyobb szeletet kérni a tortából – a Sellvio innovatív megoldásaival.
Jókor voltam jó helyen – szeretik ezt mondani azok az emberek, akikről írunk. Most én éreztem így magam. Álltam a Magyar Zene Házának színpadán, és a magyar üzleti világ krémjének olvashattam fel Küllői Péter életútjáról és filantróp teljesítményéről. „Vezetése alatt vált a Bátor Tábor profi, nagy hatású, független és átláthatóan működő szervezetté.” Ebben a mondatban benne van huszonkét év […]
Egy robot elképesztő szakmai tudással – így jellemzik a harmincegy éves Békefi Ármint. Környezettani és biomérnöki tanulmányait félbehagyva lett szakács, és egyből a Costesben kapott munkát. Akkor a kulcsmondat az volt: még nincsenek rossz beidegződései. Utána a Kioskban dolgozott, majd egy franciaországi és korzikai kitérő után északra költözött. A Geranium Dánia első három Michelin-csillagos étterme, 2022-ben a világ legjobbjának választották, de Ármin már a következő munkahelyét keresi.
FolytatásForbes Flow All Stars2024. december 11.,Corinthia Budapest FORBES UNDER 30 SUMMIT2025. február 27.,Corinthia Budapest Forbes Power Women’s Summit2025. április 3., Millenáris, Nemzeti Táncszínház
El lehet mondani ezt a történetet úgy is, hogy néhány nagyon okos ember kitalált valamit, és tudatosan haladt egy irányba, meg úgy is, hogy bukdácsoltak, de a végére tényleg összeállt valami, amiért egy nagy spanyol cég több mint kilencmilliárd forintot fizetett. Az utóbbi verzió jön, az Omixon őszinte sztorija.