Mint órafanatikus, akinek van Londonban élő barátja, nem hagyhattam ki a 2023-as WatchPro Salon kiállítást a brit fővárosban. A The Londoner Hotelben kisebb-nagyobb gyártók vonultatták fel portékáikat – ezek voltak a legérdekesebbek.
Írta: Schwarz Gábor, Zsigmond Viktor
Czapek Kis túlzással talán az egyik legnagyobb értéket képviselő gyártó volt az egész rendezvényen. Nálunk még nem ismerik túlzottan, egy kezemen meg tudnám számolni, hogy hány darab szaladgál belőle itthon, pedig minőségével, különleges anyaghasználataival és kidolgozottságával erős pozíciót vívott ki magának a luxusórapiacon. Legtöbben talán arról ismerik, hogy van olyan Czapek modell, aminek számlapja a világ legritkábban fellelhető és legdrágább anyagából készül – ez nem más, mint a kikristályosodott ozmium.
Czapek SXH5.01 szerkezet
Kis érdekesség: kedves vendéglátóm tulajdonában van egy 36 milliméteres Christopher Ward (CW) Twelve, eredetét egy korábbi lapszámban már taglaltuk (a Christopher Ward-sztori, Forbes, 2023/9). Természetesen két pillanat sem kellett, hogy hasonlóságot véljek felfedezni a CW, valamint a Czapek Antarctique modellek között (tok, szíjkialakítás, formavilág és egyebek). Mint kiderült, ez nem véletlen, ugyanis a Christopher Ward svájci termékmenedzsere, Adrian Buchmann az Antarctique dizájncsapatában dolgozott, ennek köszönhető a temérdek hasonlóság.
Prémium minőség és design, exkluzív vásárlási élmény, verhetetlen garancia és pimasz marketingkommunikáció: az alapítók szerint ez a Slim Store sikerének receptje. A tulajdonosok, Bodnár Richárd és Csereklei Dávid új szintre emelték az okos eszközök fizikai védelmét, és a receptjük úgy tűnik bevált. Egy apró, de észrevehető karcolásnál a telefon kijelzőjén kevés idegesítőbb probléma létezik, ami […]
Prémium minőség és design, exkluzív vásárlási élmény, verhetetlen garancia és pimasz marketingkommunikáció: az alapítók szerint ez a Slim Store sikerének receptje. A tulajdonosok, Bodnár Richárd és Csereklei Dávid új szintre emelték az okos eszközök fizikai védelmét, és a receptjük úgy tűnik bevált.
Egy apró, de észrevehető karcolásnál a telefon kijelzőjén kevés idegesítőbb probléma létezik, ami felhívja a figyelmet magára, használat közben. Csökkenti a készülék értékét, arról nem is beszélve, ha összetörik a képernyő az okoseszközön, a cseréhez olykor mélyen zsebbe kell nyúlni.
Itt jön a képbe a Slim Store. Az általuk használt hidrogél technológiás, méretre vágható fólia rugalmas anyagának köszönhetően elnyeli az ütéseket, nem reped meg, elő- és hátlapra is felhelyezhető. Gondos és hosszan tartó kísérletezésnek köszönhetően ellenálóbb, tartósabb és esztétikusabb, mint egy üvegfólia. A név sem véletlen, a vékony fólia szinte alig észrevehető a telefonon.
„Ha van egy okoseszközöd – vagy több –, akkor nagy valószínűséggel meg szeretnéd védeni azt fóliával, tokkal. A piacot elárasztják a képernyővédők, de olyan jól tervezett, a telefon stílusához igazodó fóliát és tokot nem találtunk, amivel tényleg kivédhető a legtöbb sérülés és a telefonod évek múlva is vadonatújnak tűnik majd, mint aznap, amikor először kézbe vetted. Úgyhogy megalapítottuk a saját márkánkat, mert tudtuk, hogy ezen a piacon még bőven van mit kiaknázni” – mondja Csereklei Dávid, a Slim Store márka egyik alapítója.
Mindent bele
Az üzleti tervet komoly piacismeretre alapozták: Richárd és Dávid nyolc évvel ezelőtt találkoztak, amikor értékesítési vezetőként dolgoztak egy másik, okoseszköz-kiegészítőket forgalmazó cégnél. „Nem egy startup vagyunk, nincs befektetőnk, 2021-ben a saját pénzünket tettük bele a vállalkozásba és csak a saját bevételeinkből tudunk működni, fejlődni és növekedni, ezért mindig nyereségesnek kell lennünk. Az egyik legnagyobb visszaigazolás, hogy jól csináljuk a dolgunkat, hogy a cégünk folyamatosan növekszik, évről évre duplázzuk az eladási számokat, a 2023-as évben 235 millió nettó árbevételt csináltunk, 2024-re ötszázmillió forint körüli bevételt prognosztizálunk” – mondja Richárd.
Az első egy év csak különböző fóliák tesztelésével telt el. Nagyjából 50 beszállítótól kértünk be mintákat, amiket először tipikusan, ismeretségi és baráti körben próbáltunk ki. A legjobbakat aztán pedig elkezdtük forgalmazni, és gyűjteni a vásárlói véleményeket, visszajelzéseket.”
Azokat a termékeket, amelyekkel nem voltak megelégedve a vásárlók, kivették a palettából. Ezek alapján a bérgyártónknak már konkrét paramétereket és elvárásokat tudtak megfogalmazni. Még 7-8 hónapnyi tesztelés következett, mire a most megvásárolható, egyedi fejlesztésű termékig eljutottak. A maximalizmus egyáltalán nem meglepő, mindkét alapító az élsportból érkezett az üzleti szférába, itt is a legjobbak közé szeretnének kerülni. Hogy mennyire megbíznak a fóliában és a tokokban, azt mutatja, hogy 1 évre szóló garanciát adnak a vásárlóknak. Ha a Slim Store fólia alatt betörik a kijelző vagy hátlap, akkor díjmentesen cserélik egy új kijelzőre vagy hátlapra: futárt küldenek és 3–5 munkanapon belül küldik a megjavított készüléket.
Prémium vásárlói élmény
Richárd és Dávid értékesítői múltjuknak köszönhetően tudták, hogy az eladók képzése és a vásárlói élmény kiemelkedően fontos lesz a sikerhez. „A világ legnagyobb luxusüzleteinek kiszolgáló élményéből inspirálódtunk. A nálunk dolgozó munkatársak kedvesek, mosolygósak és kommunikatívak. Az üzletben kanapékon kávézgatva, kényelmesen válogathatnak és várhatják meg, mire felkerül a fólia a telefonra a vásárlók” – mondja Richárd. A Kulcsár Akadémia üzleti képzésen tanultak alapján megalkották a Slim Store Bibliát és a saját értékesítési rendszerüket, amiben minden szükséges információt összefoglaltak a termékekről, az üzletekről, az értékesítésről és garanciáról. Ez alapján minden új munkatárs egy háromkörös vizsgán és szűrésen megy át, amit 100 darab próba fólia feltevése követ, mielőtt elkezdenek az üzletben vagy az online és telefonos ügyfélszolgálaton dolgozni.
A népszerűség másik oka a pimasz és őszinte marketingkommunikáció. Instagram, Youtube és TikTok követőtáboruk folyamatosan növekszik, az organikus megtekintések száma minden platformon havi 4-5 milliós. A tartalmakat az is nézi, aki csak szórakozni akar – ki ne lenne kíváncsi, hogy tényleg épségben megmarad-e a WestEnd folyosóján eldobott telefon? Az új, Andrássy úti üzlet megnyitója hatalmas siker volt, az egész országból érkeztek vásárlók, folyamatos sorbaállás mellett, több száz vásárlót szolgáltak ki. A következő kihívás az országos üzlethálózat kiépítése lesz, majd irány a nemzetközi piac.
PRIVACY FÓLIA: Betekintésgátló fólia, tehát a melletted ülő személy nem látja, hogy mit nézel a telefonodon. A kijelző matt hatású, egyedi megjelenést biztosít a kijelződnek, az ujjlenyomatok nem látszódnak meg a fólia felületén.
UV FÓLIA: A kijelző tapintása „üveg” hatású lesz, tehát prémium felhasználói élményt biztosít. A különlegessége, hogy észrevétlenül simul a telefon kijelzőjére.
Mindkét fólia vastagsága 0,2 mm-nél is kisebb, teljesen átlátszó és nem befolyásolja az érzékelést, így valóban észrevétlenül óvja a telefont. A fóliák elérhetőek tabletekhez és okosórákhoz is.
SLIM MAGSAFE CASE: Magsafe kompatibilis, viszont a minőségi kialakításnak köszönhetően nem tud lekopni a külső karika. A gumi bevonat elnyeli az ütéseket, akkor is, ha a telefon a sarkára esik. Az átlátszó tokban a telefon hátlapja teljes mértékben látszódik, ezért prémium megjelenést biztosít. Az anti-yellow anyagnak köszönhetően nem fog besárgulni a tok, mint a legtöbb átlátszó szilikon tok esetében.
SLIM POWERBANK: Az 5000 mAh-s kapacitású powerbank kialakításának köszönhetően bárhol elfér és 2 fajta beépített kábellel rendelkezik: Lightning és Type C, tehát iPhone és Android készülékekhez egyaránt jó, így ideális választás minden telefonhoz.
Három történelmi épület és egy milánói sztárdizájner találkozása Budapest legújabb ötcsillagos szállodájában a Vörösmarty tér szomszédságában. Az épületeket újonnan ráépített, antracit árnyalatú tető formálja egységgé, összenyitásuk után az udvarok helyén hatalmas, növényekkel teli átrium jött létre.
Tatár György tudta, hogy az ötlete jó, de évekig várt rá, hogy az üzlet beinduljon. Amikor úgy tűnt, hogy nagyot szakít, hatalmasat bukott. Sokak szerint nagy az arca. De ha arról volt szó, félretette az egóját, és legnagyobb konkurenseivel is tudott üzleteket kötni. Cége, a Hotelpremio ma már piacvezető a magyarországi vállalati rendezvénypiacon.