Bajnai Gordon világraszóló karriert fut be Londonban, miközben Magyarországon senki sem tud róla. Wortmann Gabriella, az ELTE Bölcsészkarán kínai szakon végzett, most a világ egyik legsikeresebb sportszermárkájának, a New Balance-nek az alelnöke, és a globális ellátási láncokért felel. Gauder Milán már eddig is említésre méltó karriert épített a Mastercard globális vezetésében alelnökként, és most egy Európa-szerte ismert litván startup, […]
Bajnai Gordon világraszóló karriert fut be Londonban, miközben Magyarországon senki sem tud róla.
Wortmann Gabriella, az ELTE Bölcsészkarán kínai szakon végzett, most a világ egyik legsikeresebb sportszermárkájának, a New Balance-nek az alelnöke, és a globális ellátási láncokért felel.
Gauder Milán már eddig is említésre méltó karriert épített a Mastercard globális vezetésében alelnökként, és most egy Európa-szerte ismert litván startup, a Kevin csapatát erősíti. Mi a céljuk? Hogy ki lehessen kerülni – na, mit? – a bankkártyákat. Náray Tamás egykori divattervező, ma író, festő pedig megosztja, hogy milyen nehéz volt megérkezni Spanyolországba és elölről kezdenie az életét még akkor is, ha a körülmények pazarok, és festőként is befutott.
Lássuk, mit gondolunk erről mi, magyarok 2024-ben! Egyre többen használnak hevített dohányterméket, így felmerül a kérdés, hogyan vélekednek a magyarok erről a dohányzási formáról, és milyen társadalmi normák, etikett szabályok érvényesek az új típusú dohánytermékek használóira. A JTI Hungary Zrt. elkezdett utánajárni: a 2024 januárjában végzett reprezentatív kutatás eredményeit Dr. Kibédi-Varga Katalin protokoll- és etikettszakértővel […]
Lássuk, mit gondolunk erről mi, magyarok 2024-ben! Egyre többen használnak hevített dohányterméket, így felmerül a kérdés, hogyan vélekednek a magyarok erről a dohányzási formáról, és milyen társadalmi normák, etikett szabályok érvényesek az új típusú dohánytermékek használóira. A JTI Hungary Zrt. elkezdett utánajárni: a 2024 januárjában végzett reprezentatív kutatás eredményeit Dr. Kibédi-Varga Katalin protokoll- és etikettszakértővel értékeltük.
Egyre több a hevített dohányterméket használó dohányos
Az utóbbi években a hevített dohánytermékek népszerűsége jelentősen megnőtt, leginkább a huszonévesek és a magasabb iskolai végzettségűek használják ezeket a termékeket. Hazánkban a dohányosok aránya 48%, a hevített dohányterméket használók pedig a felnőtt lakosság 18%-át teszik ki. A hevített dohánytermékek élvezeti értéke a hagyományos dohánytermékekkel összehasonlítva a megkérdezettek szerint ugyanolyan vagy magasabb: a kitöltők 31%-a gondolja jobbnak a hevített termékeket, 32%-uk szerint pedig semmivel sem maradnak el a hagyományos cigaretta élvezeti értékétől.
A hevített dohánytermék mint segítség a leszokásban
A kutatásból az is kiderült, hogy gyakorlatilag minden olyan válaszadó, aki használt valaha hevített dohányterméket, az a hagyományos dohánytermékeket is kipróbálta már. Utóbbiak közül 34% gondolja úgy, hogy az áttérés a hevített dohánytermékekre a dohányzás abbahagyásának az előszobája lehet. Azok a dohányosok, akik még sosem próbáltak ki egyetlen hevített dohányterméket sem, jóval szkeptikusabbak ebben a kérdésben.
Mit mond az etikett?
A törvényi szabályozás természetesen nem érinti a mindennapi élet számos területét, a hézagok és a szürke zónák kitöltése az etikett hatásköre. A nemdohányzók 47%-a elvárja, hogy mielőtt valaki dohányozni kezdene, akár hevített, akár hagyományos termék használatával, kérjen engedélyt a környezetétől. A dohányosok esetében ez az arány kisebb, mindössze 25%. A felnőtt lakosság több mint fele udvariatlannak tartja, ha valaki az előre kijelölttől eltérő helyen dohányzik, kiváltképp akkor, ha ez kisgyermekek jelenlétében történik, például játszótereken vagy azok bejáratánál. Azt sem nézik jó szemmel, ha valaki autóban, vezetés közben nyúl a dohányért, a válaszadók szerint az a második legbosszantóbb helyzet, amikor valaki hevített dohányterméket használ.
Dr. Kibédi-Varga Katalin protokollszakértő tanácsára dohánytermék használata előtt érdemes mindig engedélyt kérni a környezetünkben tartózkodóktól, hogy elkerülhessük a legtöbb súrlódást. Ha megkapjuk az engedélyt, gondoskodjunk arról, hogy a dohányfüstöt vagy a dohánypárát soha ne fújjuk mások irányába.
Mindamellett, hogy érdekes ezeket az adatokat elemezni és továbbgondolni, fontos, hogy legyen szó akár hagyományos, akár hevített dohánytermékekről, egyaránt káros következményei lehetnek a használatuknak, így érdemes ezeket teljesen kiiktatni az életünkből. (x)
A Youtube aranygenerációjából indult, még ma is az egyik legértékesebb influenszer (idei listánkon a tizenhatodik). Barni több tízmilliós vállalkozást húzott a tartalomgyártásra, és nem csinál titkot belőle, miért hasznos trendeket utánozni. Van, aki médiabirodalmat épít, ő inkább italmárkát akart, befektetett szorgalma napok alatt kifizetődött.
Tavaly is jólesett leírni, most is jólesik. Az idei Forbes Power Women’s Summit volt az eddigi legnagyobb eseményünk csaknem 2300 fős telt házzal a Millenáris két színpadán. Nem csoda, ha azt nézzük, hogy milyen csoda előadóink voltak.
Az elmúlt hónapokban alighanem minden budapesti autós találkozott már a CityNext ledfalaival. A közcélú tartalom mellett kereskedelmi reklámokat is megjelenítő eszközök nem csak, hogy jobban vonzzák a tekintetet, de segítségükkel az eddigi 10-12 naposmunkafolyamatot egypercesre sikerült rövidíteni. Horváth Márton egy közterületi médiacég fejlesztési igazgatója volt, majd öt év után gondolt egy merészet, és otthagyva biztos […]