Légrádi Gergelynél sokáig megfért egymás mellett, hogy ügyvédkedik és közben ír is. Némileg megborult a harmónia, amikor elkezdte az Eszínházat, azóta sakkoznia kell, hogy továbbra is legalább százkét százalékos erőbedobással tudjon elvégezni mindent. Márpedig ő így szereti csinálni.
„Amikor megtudtam, hogy leveszik a műsorról a Villa Negrát, amiben lopós kisfiút játszottam, megpróbáltam egy kézírással készített kérvényt aláíratni a színészbüfében mindenkivel. Csak később értettem meg a helyzet lehetetlenségét” – meséli Légrádi Gergely tizenéves korának egyik naiv próbálkozását. Sokáig gyerekszínész volt, a 80-as évek közepén olyan színészóriásokkal játszott Szurdi Miklós rendezésében a Játékszínben, mint Benedek Miklós, Bezerédi Zoltán, Eszenyi Enikő, Hollósi Frigyes, Margitai Ági, Kováts Adél és Rudolf Péter.
Csak ideiglenesen járt keveset színházba, miután nem a Színműre, hanem az ELTE jogi karára vették fel. „Azért előfordult, hogy tanulás után, késő este elmentünk a Hoféliára a Madách Kamarába.” Éppen olyan izgalmasnak találta a jogot, mint a színpadot. Rendszerező logikát, analitikus gondolkodást tanított neki, a regényírásnál is remekül tudja alkalmazni. „Már egyetem mellett elkezdtem írásban kifejezni magam olyan kérdésekről, amikre nem tudtam a választ. Nem kávézás közben beszéltem meg a barátaimmal, hosszabb-rövidebb szövegekben gondolkodtam az engem feszítő témákról.”
Akár ügyvédi feladatot végez, akár könyvet ír, erősen arra az egy tevékenységre figyel, a túlzott koncentráció minden átkával. „Nincs pazarolni való időm, állandóan működik bennem valamiféle kontrollprogram, és eldönti, hogy adott pillanatban mi a lényeges.” A sok feladat hamar becsukja azt az időablakot, ami csak róla szól, arról, hogy kikapcsolódjon, sportoljon, regenerálódjon.
Az elmúlt hónapokban alighanem minden budapesti autós találkozott már a CityNext ledfalaival. A közcélú tartalom mellett kereskedelmi reklámokat is megjelenítő eszközök nem csak, hogy jobban vonzzák a tekintetet, de segítségükkel az eddigi 10-12 naposmunkafolyamatot egypercesre sikerült rövidíteni. Horváth Márton egy közterületi médiacég fejlesztési igazgatója volt, majd öt év után gondolt egy merészet, és otthagyva biztos […]
Az elmúlt hónapokban alighanem minden budapesti autós találkozott már a CityNext ledfalaival. A közcélú tartalom mellett kereskedelmi reklámokat is megjelenítő eszközök nem csak, hogy jobban vonzzák a tekintetet, de segítségükkel az eddigi 10-12 napos munkafolyamatot egypercesre sikerült rövidíteni.
Horváth Márton egy közterületi médiacég fejlesztési igazgatója volt, majd öt év után gondolt egy merészet, és otthagyva biztos állását, megalapította saját cégét, a CityNextet.
Hihetetlen, de itthon senkinek nem jutott eszébe üzletet indítani úgy, hogy bemegy a hivatalba és a hatályos jogszabályokat betartva engedélyt kér egy új termékre. Én több önkormányzat irodáiba is bekopogtattam, végül pedig sikerrel jártam.”
Horváh Márton, a CityNext Média Zrt tulajdonos-vezérigazgatója
A CityNext Média Zrt. hivatalosan utcabútorokat telepít. A gyakorlatban ezek olyan ledfalak, amelyek közcélú tartalmakat, mellettük pedig meghatározott arányban kereskedelmi reklámokat is sugároznak. A közterület-használatért cserébe a helyi önkormányzat térítésmentes, nem pártpolitikai megjelenést kap, emellett pedig többek között alapítványok, kórházak, mint a Vöröskereszt, BKK vagy a BRFK hirdetései futnak a falakon. Ezek a ledfal aktív idejének egyharmadát teszik ki, a maradék kétharmadban kereskedelmi reklámok futnak rajta.
Hogy mennyire nehéz feladat ma egy ilyet kitenni és üzemeltetni? Rettentően: „Nem véletlenül nincsenek ilyen megoldások Magyarországon. A legnehezebb kérdés az áram: csak ezt 2,5-3 év megszerezni – osztja meg tapasztalatait Horváth Márton. – Ezen kívül ott van a technika: olyan eszközt készíteni, ami ugyanolyan stabilan működik hóesésben és mínusz 20 fokban, mint szikrázó napsütésben és 40 fokban, nem egyszerű feladat. Ez abban is megnyilvánul, hogy ma egy kültéri és egy beltéri digitális kijelző között ötszörös árkülönbség van.” A 9 négyzetméteres ledfal Kínából érkezik, magát az eszközt azonban már egy magyar dizájner tervezte, és magyar cég is szereli össze. Ezért is alakulhatott ki az a helyzet, hogy ma a CityNext a piacvezető ebben a szegmensben – egész egyszerűen azért, mert mások nincsenek itt.
A CityNext egyik legnagyobb versenyelőnye a gyorsaság. „Egy hagyományos óriásplakát a megtervezésétől számítva körülbelül 10-12 nap alatt tud kikerülni az utcákra. Nálunk ez az idő körülbelül egy perc. Ma mindenki elsődlegesen a digitális médiára tervezi kampányait, és emellé tervezi a többi megjelenését. Emiatt annyira begyorsult a folyamat, hogy azt már nagyon nehéz papírral lekövetni.”
Világszerte egyre rövidebbek a kampányok, a nagy áruházláncok, a legnagyobb óriásplakát-költők hetente cserélik az akcióikat. Az óriásplakátoknak ráadásul jelentős az ökológiai lábnyomuk is. Egy ilyen 9 négyzetméteres ledfal mérések szerint 50-100 hagyományos óriásplakát reklámértékével egyenértékű.
A közterületi reklám alapvető lényege az, hogy világítson. Ahogy a bogarak is a fény felé mennek, úgy az emberekben is benne van az, hogy a fény irányába néznek.
A közterületi média naplemente után hatékony igazán – fejti ki a CityNext vezérigazgatója. – A mi falaink automatikusan szabályozzák a fényerőt, vagyis nappal is láthatóak, és sötétedés után sem vakítanak. Nálunk nincsenek valós idejű videók, nincsenek villódzó képek, csak lassan animált, állandó hátterű tartalmak.”
Horváth Márton nem kiváltani szeretné az óriásplakátokat, hanem megoldásával kiegészíteni a nagy, ma már 50% feletti digitálismédia szegmenst a közterülettel. A CityNext azokat szeretné megszólítani, akik ma nem hirdetnek közterületen.
Három nő, akik az anyaságot övező milliónyi kérdést már három éve személyesítik meg, figurázzák ki, és teszik társadalmi üggyé csatornáikon több tízezer követőnek. Három politizáló közéleti influenszer anya. A Nemakarokbeleszólni alapítói, Fancsikai Eszter, Bányai Judit és Tapasztó Orsi szervezőként, grafikusként és felszólalóként is alakították a tartalomgyártók százötvenezres februári demonstrációját. Az Odakint most szörnyek járnak nevű kiállással csaknem kétszázhúszmillió forintot gyűjtöttek az Utcáról Lakásba Egyesületnek, és ez csak a kezdet.
Két érdekes, nagy növekedési potenciálú üzletággal küzd a befektetők kegyeiért a budapesti tőzsde legújabb cége. A Kermann IT Solutions Nyrt. közgazdász vezetője könyvvizsgáló és hajózási cég vezetője is volt, mielőtt sorozatvállalkozó lett.
Bajnai Gordon világraszóló karriert fut be Londonban, miközben Magyarországon senki sem tud róla. Wortmann Gabriella, az ELTE Bölcsészkarán kínai szakon végzett, most a világ egyik legsikeresebb sportszermárkájának, a New Balance-nek az alelnöke, és a globális ellátási láncokért felel. Gauder Milán már eddig is említésre méltó karriert épített a Mastercard globális vezetésében alelnökként, és most egy Európa-szerte ismert litván startup, […]
Kedves Tartalmat Gyártók, Kontentet Kreálók, Véleményt Vezérlők, Tömeget Formálók, Magyarokat Influálók! A web kettő pont nulla régi, boldogabb idején – ahol még fórumokon, névtelenül anyáztuk egymást – valójában ugyanazt csináltuk, mint húsz évvel később. Csak amihez régen az URL-sávba pötyögtünk, ahhoz ma már appot nyitunk, ami akkor negyven sor volt a blogunkon, most tíz másodperces videó […]