A palotanegyedbéli Fiktív nagyon is valóságos: magabiztos, szerzői és újrainduló-formálódó állapotában is határozottan ajánlható. Most kell menni.
A Fiktív helyén, azonos néven régóta étterem áll a Krúdy utca sarkán, én is jártam korábbi változatában. A környék eddig sem volt elveszve, de mostanra, hogy a kerület körúton túli része is stabilan visszacsatlakozik a civilizációba, még erőteljesebben magára talált. Szombat este középoktóberben is elevenek a teraszok – egy kerület olyanoknak, akik hétköznap is budapestiek, miután a Ryanair elrepül.
A néhai Fiktívnek viszont lényegében csak a neve és a lokációja maradt meg: bisztrós dizájnnal, hangsúlyos bárpulttal és szerdától szombatig kapható degusztációs menüvel indították újra szeptember elején, a konyhán a jó nevű magyar konyhákban edződött Tatai Mártonnal. Ha jól követem, itt hagyták először elszabadulni, és vacsora közben nagyon hamar kiderül, hogy jó ötlet volt.
A ház kenyerét adó őskovászt számos forrásból éltetik, meséli Kovács Orsolya sommelier – Orsolya egész este jó ütemben adagolja a történeteket. A vajat belül sült hagymakrém, kívül fermentált zöldborsópor dobja fel, máris egy sztorival és ennyivel beljebb vagyunk. A következő üdvözlő falatban sziszifuszi módon kicsontozott, füstös kacsanyelv ül tócsnira halmozott tárkonyos, petrezselymes almakockákra, aztán paradicsom- és kápiavíz körít egy magában kicsit pasztellhatású, de a vibráló lét szépen ellenpontozó kecskejoghurtmousse-t a tényleges első fogásban.
A digitális technológia világában ritkák az igazán korszakalkotó innovációk. Katarína Dörnerová, a SWEET.TV igazgatója megosztotta meglátásait a harmadik évezred hirdetési technológiáiról, a Smart TV képernyőkön megjelenő vásárlásra alkalmas (shoppable) hirdetésekről és a streaming felület franchise-ról. A SWEET.TV Group az elmúlt néhány évben gyors ütemű növekedésen és terjeszkedésen ment keresztül. Hogy sikerült ezt elérni? Cégünk sikeresen […]
A digitális technológia világában ritkák az igazán korszakalkotó innovációk. Katarína Dörnerová, a SWEET.TV igazgatója megosztotta meglátásait a harmadik évezred hirdetési technológiáiról, a Smart TV képernyőkön megjelenő vásárlásra alkalmas (shoppable) hirdetésekről és a streaming felület franchise-ról.
ASWEET.TV Group az elmúlt néhány évben gyors ütemű növekedésen és terjeszkedésen ment keresztül. Hogy sikerült ezt elérni?
Cégünk sikeresen működik Magyarországon és 18 másik kelet-európai, balti és balkáni országban. Több mint 10 millió felhasználónk van, akik már kipróbálták a szolgáltatást. A SWEET.TV streaming felület minőségi tartalmakat kínál a magyar nézőknek, az egész család számára: 120+ vezető tévécsatornát, 1000+ filmet, Disney és Paramount premiereket és még sok mást. De a gyors növekedés egyik fő oka az volt, hogy sikerült integrálnunk a legmodernebb technológiai megoldásokat. Ma a SWEET.TV a közönségelérés innovatív ökoszisztémája, egy hatékony eszköz a média és az üzleti világ számára, ami fejlett hirdetési megoldásokat kínál Magyarországon.
Milyen típusú technológiákról beszélünk?
Olyan technológiákról van szó, amelyek egyre komolyabb szerepet játszanak a televíziós és digitális reklámpiacok átalakításában és egységesítésében.
A hagyományos televíziós hirdetés még mindig rengeteg lehetőséget kínál, viszont egy ideje lényeges változást látunk a fogyasztói magatartásban. Az emberek akkor akarják nézni a kedvenc tartalmaikat, amikor az nekik kényelmes, és úgy, hogy igazodjon a preferenciáikhoz. Emellett pedig évről évre növekedést figyelhetünk meg az okostévék értékesítésében.
A világ vezető marketingesei most a CTV-ben (Connected TV) rejlő lehetőségeket kutatják, mint a jövőbeli növekedés egyik ígéretes útját. A Statista Market Insights szerint például 2024-ben a CTV reklámköltés Európában várhatóan eléri a 2,77 milliárd eurót, ami 5,26 százalékos növekedést jelent. A cégek egyre nagyobb hajlandósággal fektetnek abba, hogy a vásárlók otthonában, a nagyképernyőn keresztül hirdessenek.
Hogyan működik ez a típusú hirdetés?
Ilyen például a SWEET.TV platformon a FAST-modell (Free Ad-Supported Streaming TV, azaz ingyenes, reklámbevételekből támogatott streaming televíziózás), ami a CTV-szegmensben egy úttörő lineáris hirdetési formátum. Nagyban hasonlít a hagyományos televíziós reklámozáshoz, csak ez digitális környezetben zajlik. A targetálás a brand egyedi igényeihez igazítható, és egy speciális szoftver (DSP) biztosítja a mérőszámok átláthatóságát és pontosságát.
FAST-technológiánk kompatibilis szinte minden CTV operációs rendszerrel és egyéb típusú készülékkel, még régebbi modellekkel is.
A SWEET.TV a Samsung globális partnere. Mik ennek az együttműködésnek a sajátosságai?
Megtisztelő számunkra, hogy 2018 óta együttműködhetünk a Samsunggal. Azóta bebizonyítottuk, hogy megbízható partner vagyunk egy csúcstechnológiás termékkel, és így fejlődhetett a partnerségünk globális együttműködéssé. 2024-től kezdve a Samsung Smart TV távirányítói Magyarországon és 17 másik európai országban külön SWEET.TV gombot kapnak az olyan nemzetközi óriások mellett, mint a Netflix, a Disney+ vagy az Amazon Prime. Ez gyors és egyszerű hozzáférést nyújt a felhasználóinknak a platformunkhoz. A SWEET.TV pedig közvetlen hozzáférést kap az okostévé-tulajdonosok többmilliós közönségéhez.
Ráadásul megkönnyítjük a SWEET.TV elérését az okostévéken azáltal, hogy elhelyezzük az alkalmazást a kezdőlapon, ami a tv bekapcsolásakor azonnal látszik. Ez növeli a FAST-modell hatókörét és összességében a platform közönségének elérését is.
A SWEET.TV egyik egyedülálló ajánlata a streaming felület franchise. Ki a célközönsége ennek, és mitől olyan különleges?
A B2C szegmens mellett a SWEET.TV vállalati megoldásokat is kínál más piaci szereplők számára. Ebbe beletartozik az ОТТ megoldások professzionális auditálása, testreszabható – úgynevezett white-label – OTT platform fejlesztése és egy kulcsrakész üzleti megoldás: a SWEET.TV franchise. Ez a franchise a kiskereskedők, a távközlési vállalatok és az internetszolgáltatók igényeit szem előtt tartva lett kialakítva. Segít nekik abban, hogy 3-4 hónap alatt elindítsanak egy streaming vállalkozást a SWEET.TV márkanév alatt, egy kész technológiai bázis, 24/7/365 támogatás, monetizációs eszközök, növekedési stratégiák, tartalmi szakértelem és 16 éves tapasztalat segítségével. Egy partner számára ez azt jelenti, hogy 4-5 évet és több tízmillió eurót takarít meg azzal, hogy nem kell saját ОТТ megoldást kidolgoznia, és azt tesztelnie, fejlesztenie és karbantartania.
A franchise-átvevő számára a legfőbb előny az, hogy a streaming platform segítségével szinergiát teremthet és fellendítheti alapvető üzletágát. Ez növekedést eredményez piaci kapitalizációban, forgalomban és a felhasználónkénti átlagos bevételben (ARPU) az előfizetési díj, a hirdetések monetizálása és számos más eszköz segítségével. Emellett a platform értékes eszközként szolgál a rendszeres marketingkommunikációhoz is a franchise-átvevő és az ügyfelei között.
Tavaly a listán szereplők ötöde képtelen volt a növekedésre, idén a trend megfordult: száz cégből mindössze tizenhétnek csökkent a becsült értéke 2022-ről 2023-ra. A top 100 idén majdnem 6,5 billió forintot ér összesen, ami jelentős, harmincszázalékos növekedés egy év alatt. Továbbra is húz az építőipar, növekedésükben dominálnak az állami megrendelések, és elképesztő számokat produkáltak az üzlet és a politika metszeténél hizlalt cégcsoportóriások, mint amilyen Tiborcz Istváné és Mészáros Lőrincé. Azonban még mindig bőven akad olyan nemzetközileg is sikeres, itthon mégis ismeretlen cég, amelyik üzleti bravúroknak, okos növekedésnek, innovációknak köszönhetően tartozik az élvonalba. Jó őket megmutatni.
A magyar űrstratégiáról három, de inkább négy fontos kérdés merül fel. Kell-e űrprogram egy olyan országnak, amelyik vasutat se tud üzemeltetni? Számíthatunk-e bármilyen megtérülésre? Miért lett ez annyira fontos a magyar államnak? És vajon kiderül-e, hogyan nő a paprika az űrben?
Az elmúlt 25 évben az építőipar hatalmas kihívásokkal nézett szembe, a 100 százalékban magyar tulajdonban lévő Újház mégis növekedni tudott és az ország piacvezető építőanyag-kereskedelmi hálózata lett. Azt vallják, hogy egy megújult otthon egyben egy új élet kezdetét is jelenti a benne lakók számára, erre építették az „új otthon, új élet” filozófiát. Az innovációt folyamatosan […]