Ha egy négyzetméter nem kerül legalább egymillió forintba, az már kimondottan olcsó a budapesti új építkezéseknél, de így is van rájuk kereslet. Térképen a legnagyobb projektek, főszerepben idén: Újbuda.
Mennyit számít pár hét. Nyáron még úgy tűnt, szokatlanul kicsi a kínálat a kereslethez képest, szeptember közepére megfordulni látszik a trend. Előkerült öt komolyabb projekt olyan nagy szereplőktől, mint a Biggeorge Property vagy a Cordia, és rögtön lett még ezer eladó új lakás a budapesti piacon, az addigi 6200-on felül (nyár végén ennyi nem kelt el az új fejlesztések majdnem húszezres teljes állományából). Persze ezek többségében még épülő, vagy még csak terveken látszó és nem azonnal költözhető lakások, de projektenként újabb 150, 200, 230 új lakást tesznek azok elé, akik ebben a kategóriában keresgélnek.
Ezek a friss építkezések tehát még nincsenek is rajta azon a térképen, amire idén is feltettük az ötven legnagyobb budapesti újlakás-projektet (ahogy ezt tavaly és két évvel ezelőtt is megtettük az Eltinga Budapesti Lakáspiaci Riportja alapján – ld. a következő oldalt!), de ha rajta lennének, csak ráerősítenének a szokásos gócpontokra: a XIII. és a XI. kerületbe kerülnének további pöttyök, és még néhány a III. kerület Dunához közel eső részére.
Merthogy változatlanul itt pörög legjobban a piac. Az utóbbi néhány hónapban különösen Újbuda volt népszerű, a főváros összes eladott új lakásának ötödét ez a kerület adta. „Az egyetemek közelsége miatt szeretik ezt a negyedet a befektetők is, a Biggeorge Property Újbuda Garden projektje például nagyot ment, és különösen a kis lakások fogytak jól” – mondja Sápi Zoltán, az Eltinga újlakás-piaci szakértője.
Öt éve irányítja a TV2 Csoportot, melyek voltak a legemlékezetesebb mérföldkövek az Ön számára? Az első mérföldkő a Tények Plusz című infotainment magazin öt évvel ezelőtti elindítása volt, mert ellentétben azzal, amit egyes versenytársak hangsúlyoznak, szerintem nem csak a főműsoridő fontos. Ugyanakkor megerősítettük a reggeli és a főműsoridő előtti műsorsávokat is a Mokkacinóval és a […]
Öt éve irányítja a TV2 Csoportot, melyek voltak a legemlékezetesebb mérföldkövek az Ön számára?
Az első mérföldkő a Tények Plusz című infotainment magazin öt évvel ezelőtti elindítása volt, mert ellentétben azzal, amit egyes versenytársak hangsúlyoznak, szerintem nem csak a főműsoridő fontos. Ugyanakkor megerősítettük a reggeli és a főműsoridő előtti műsorsávokat is a Mokkacinóval és a legnépszerűbb török sorozatokkal.
Aztán következett a főműsoridő. Számos próbálkozás után megértettük, hogy nehéz sorozatokkal megtartani a közönséget, ezért olyan szórakoztató műsorokat kell kínálnunk, amik könnyen követhetők: realityket és gameshowkat. Meglepett, hogy olyan nagy nemzetközi formátumok, mint A Nagy Ő vagy a Szerencsekerék elérhetők még Magyarországra, így megvásároltuk őket. Tehetséges és elhívatott kollégáimnak köszönhetően ezek a műsorok óriás sikert arattak, és a már meglévő formátumokkal, mint az Ázsia Expressz és a Séfek Séfe, a TV2-t piacvezetővé emelték. Ezt a nyerő receptet most már a konkurencia követi és másolja, ami elismerés számomra.
A hétvége egy hosszabb küzdelem, mivel ilyenkor gyűlik össze a család, és a szokások megváltoztatása időbe telik. De a Dancing with the Stars bebizonyította, hogy ezeken az estéken is lehet nyerni. Nem nagyképűség, ha azt mondom, hogy mára ismerem a magyarokat: a tánc összeköti őket, a boksz viszont megosztja. Számomra a televízió az, ami újraegyesít.
Említettem a tehetségeket. Amióta 2019-ben csatlakoztam a TV2 Csoporthoz, az az álmom, hogy ezt a tudást exportáljuk, erős regionális szereplővé váljunk, az OTP Bank és a Mol példáját követve, akik Magyarországról lettek nemzetközi bajnokok. 2020-ban megvásároltuk a 3 tévécsatornával rendelkező szlovéniai Planet Groupot. A TV2-vel való szinergiák kiépítésével növeltük a nézettséget és a bevételt. Ha két ország jól együtt tud működni, miért ne lehetne három vagy négy?
Az Ön nevéhez fűződik a TV2 digitális platformjának a megújítása is, a konkurenciához képest mégis egy teljesen más stratégiát választott.
A digitális stratégiánk egyszerű: akkor kínálunk tartalmat a nézőnek, ha hajlandó fizetni érte. A piac elemzése után az AVOD mellett döntöttünk és sikeresen elindítottuk a TV2 Playt, amely az első naptól kezdve nyereséges. Ezután jött a TV2 Play Prémium, amit a telco partnereinkkel együtt alakítottunk ki. A gyorsan növekvő TV2 Play Zero pedig 499 forintért kínálja reklámmentesen a tartalmainkat. Mi egyelőre nem hiszünk a direct-to-consumer SVOD-ban, több tényező miatt sem: a piac mérete, a vásárlóerő és a hagyományok miatt. Mi inkább megtartjuk a hagyományainkat, és a Spíler csatornáinkat fejlesztjük.
Várható-e újabb bejelentés, csatorna átnevezés a kábelportfóliónál?
A TV2-nél egy 14 csatornából álló portfóliót találtam, amelyek ritkán „beszéltek” egymással, sok néző azt sem tudta, hogy az Izaura, a Mozi+ és a Spíler egy családba tartoznak. A csapatommal folyamatosan finomhangoljuk a kábeles portfóliónkat, átnevezünk és újrapozicionálunk, valamint tartalmi és arculati fejlesztéseket végzünk. A legtöbb csatorna mára vezető szerepet tölt be a saját szegmensében, de a kereskedelmi televíziók top 10-es listáján is szerepelnek. Ezt bizonyítja a TV2 Klub közelmúltbeli sikere is. (x)
Jánosdeák Attilának egyetlen munkahelye volt, amióta megkapta a közgazdászdiplomáját. Ma az Eli Lilly gyógyszeróriás legfontosabb európai központjának pénzügyi igazgatója. A cég árfolyama valósággal felrobbant az elmúlt években, hála az új, elhízás ellen is hatékony gyógyszerüknek.