Harminc éve indultak, róluk írt címlapsztorink óta nyolc év telt el. A Bortársaság nem tankönyvi cég, így is működik.
A Bortársaság különös, különleges története 2016-ban a Forbes címlapját is megjárta. Akkor azt is írtuk: „Ha egy multis szervezetfejlesztő rápillantana a történetre, akkor vagy könyvet írna róla, vagy újra kellene indítani a szívét. Nincs leírás a márkáról, nincs fedélzeti tréning a belépéskor, nincs szövegkönyv az eladóknak.”
Vector illustration. Blank cover magazine template.3d book with blank cover.
Tálos Attiláék cége valóban nem a hétköznapi értelemben működtetett üzleti vállalkozás. Rengeteg helye van az intuíciónak, a személyes kapcsolatoknak, a döntések mögött sokszor nem mélyelemzések, hanem megérzések húzódnak – a rendszer pedig működik. A Bortársaság önálló narratívát hozott a hazai borpiacra, nem fél megújulni, de közben a vezérfonalat sem engedi el. Amellé áll oda, amiben hisz.
A covid alatt szerencsés helyzetbe kerültek. Az éttermeket be lehetett zárni, de borra attól még volt igény, így a kiskereskedelmi eladások kilőttek az égbe. A járvány lecsengésével azonban vissza kellett ereszkedni a földre. „Mint tulajdonos és a számok embere nehéz volt látni, hogy az a növekedési ütem, amit akkor tapasztaltunk, nem maradt meg” – mondja Palotai Zoltán, a cég egyik tulajdonosa, a kiskereskedelemet irányító vezető.
Öt éve irányítja a TV2 Csoportot, melyek voltak a legemlékezetesebb mérföldkövek az Ön számára? Az első mérföldkő a Tények Plusz című infotainment magazin öt évvel ezelőtti elindítása volt, mert ellentétben azzal, amit egyes versenytársak hangsúlyoznak, szerintem nem csak a főműsoridő fontos. Ugyanakkor megerősítettük a reggeli és a főműsoridő előtti műsorsávokat is a Mokkacinóval és a […]
Öt éve irányítja a TV2 Csoportot, melyek voltak a legemlékezetesebb mérföldkövek az Ön számára?
Az első mérföldkő a Tények Plusz című infotainment magazin öt évvel ezelőtti elindítása volt, mert ellentétben azzal, amit egyes versenytársak hangsúlyoznak, szerintem nem csak a főműsoridő fontos. Ugyanakkor megerősítettük a reggeli és a főműsoridő előtti műsorsávokat is a Mokkacinóval és a legnépszerűbb török sorozatokkal.
Aztán következett a főműsoridő. Számos próbálkozás után megértettük, hogy nehéz sorozatokkal megtartani a közönséget, ezért olyan szórakoztató műsorokat kell kínálnunk, amik könnyen követhetők: realityket és gameshowkat. Meglepett, hogy olyan nagy nemzetközi formátumok, mint A Nagy Ő vagy a Szerencsekerék elérhetők még Magyarországra, így megvásároltuk őket. Tehetséges és elhívatott kollégáimnak köszönhetően ezek a műsorok óriás sikert arattak, és a már meglévő formátumokkal, mint az Ázsia Expressz és a Séfek Séfe, a TV2-t piacvezetővé emelték. Ezt a nyerő receptet most már a konkurencia követi és másolja, ami elismerés számomra.
A hétvége egy hosszabb küzdelem, mivel ilyenkor gyűlik össze a család, és a szokások megváltoztatása időbe telik. De a Dancing with the Stars bebizonyította, hogy ezeken az estéken is lehet nyerni. Nem nagyképűség, ha azt mondom, hogy mára ismerem a magyarokat: a tánc összeköti őket, a boksz viszont megosztja. Számomra a televízió az, ami újraegyesít.
Említettem a tehetségeket. Amióta 2019-ben csatlakoztam a TV2 Csoporthoz, az az álmom, hogy ezt a tudást exportáljuk, erős regionális szereplővé váljunk, az OTP Bank és a Mol példáját követve, akik Magyarországról lettek nemzetközi bajnokok. 2020-ban megvásároltuk a 3 tévécsatornával rendelkező szlovéniai Planet Groupot. A TV2-vel való szinergiák kiépítésével növeltük a nézettséget és a bevételt. Ha két ország jól együtt tud működni, miért ne lehetne három vagy négy?
Az Ön nevéhez fűződik a TV2 digitális platformjának a megújítása is, a konkurenciához képest mégis egy teljesen más stratégiát választott.
A digitális stratégiánk egyszerű: akkor kínálunk tartalmat a nézőnek, ha hajlandó fizetni érte. A piac elemzése után az AVOD mellett döntöttünk és sikeresen elindítottuk a TV2 Playt, amely az első naptól kezdve nyereséges. Ezután jött a TV2 Play Prémium, amit a telco partnereinkkel együtt alakítottunk ki. A gyorsan növekvő TV2 Play Zero pedig 499 forintért kínálja reklámmentesen a tartalmainkat. Mi egyelőre nem hiszünk a direct-to-consumer SVOD-ban, több tényező miatt sem: a piac mérete, a vásárlóerő és a hagyományok miatt. Mi inkább megtartjuk a hagyományainkat, és a Spíler csatornáinkat fejlesztjük.
Várható-e újabb bejelentés, csatorna átnevezés a kábelportfóliónál?
A TV2-nél egy 14 csatornából álló portfóliót találtam, amelyek ritkán „beszéltek” egymással, sok néző azt sem tudta, hogy az Izaura, a Mozi+ és a Spíler egy családba tartoznak. A csapatommal folyamatosan finomhangoljuk a kábeles portfóliónkat, átnevezünk és újrapozicionálunk, valamint tartalmi és arculati fejlesztéseket végzünk. A legtöbb csatorna mára vezető szerepet tölt be a saját szegmensében, de a kereskedelmi televíziók top 10-es listáján is szerepelnek. Ezt bizonyítja a TV2 Klub közelmúltbeli sikere is. (x)
Lecsengett az inflációs állampapír-mánia, a két számjegyű kamatoknak reszeltek, de továbbra is infláció feletti hozamot kínálnak a kockázatmentes kötvények. Melyik a legjobb, milyen alapon válasszunk?
Van két varázsszó, amivel a semmi közepén a luxus luxusába jutsz, ahol aztán nincs más dolgod, mint hagynod, hogy elvarázsoljon a minden. Pár nap a Seychelle-szigeteki lapos Plattén, ahol a recepciós elejtette a füzetét, a diónyi rákok eliszkoltak előlünk, és időnként több száz teknős bukkan fel a tojásaival.
Nem csökken a befektetési alapok népszerűsége, kezelt vagyonuk hónapról hónapra új csúcsra ér. Nagyon nem mindegy viszont, hogy milyen típust választunk, épp most van őrségváltás a vegyes és a tavaly felrobbanó kötvényalapok között – nem véletlenül.
Egészen friss, magyarra még le nem fordított, vagy már csak e-könyvben, esetleg antikváriumban beszerezhető régi kincsek. 10+1 olyan olvasmányt ajánlanak profi befektetők és nagypályás üzletemberek, amikből ők is sokat tanultak.
Lakást adni, venni tipikusan olyan ügy, ahol eladó, vevő, no pláne még a közvetítő is jól akar járni. Nem csoda: sok pénzről, milliókról, életünk vagyontárgyáról van szó. Szinte mindig legalább annyira érzelmi döntés, mint amennyire racionális, az utóbbit támogatjuk most meg negyven jó tanáccsal. A három kulcsszó: felkészültség, tudatosság, korrektség.