Fekete pont, tűzpiros Ferrari. A Forbes.hu termése.
Kolumbia fővárosától, Bogotától kilencven percre, a Zipacón-hegység vonulatai között, egy trópusi köderdőben bújik meg a kávévilág egyik legizgalmasabb ültetvénye, a La Palma & El Tucán. Ez a farm klímáját és gazdálkodási modelljét tekintve is párját ritkítja, nem nagyipari termelésre, hanem kísérletezésre, kis volumenű értékesítésre rendezkedett be.
A világ baristái sorban állnak, versenyeken ebből a kávéból főzni nagyban megdobja az esélyt a győzelemre. Nem sok partnerüknek szállítanak rendszeresen a termésből, Magyarországon egy kis családi kávézó az egyik, akivel mégis összeálltak.
Specialty kávézóból Dunát lehet rekeszteni Budapesten, a belvárosban szinte egymást érik az üzletek. Kezdetben ezek a kávézók szolgáltak randihelyszínül két kávérajongónak, Viszneki Viviennek és Haddad Nassimnak.
Öt éve irányítja a TV2 Csoportot, melyek voltak a legemlékezetesebb mérföldkövek az Ön számára? Az első mérföldkő a Tények Plusz című infotainment magazin öt évvel ezelőtti elindítása volt, mert ellentétben azzal, amit egyes versenytársak hangsúlyoznak, szerintem nem csak a főműsoridő fontos. Ugyanakkor megerősítettük a reggeli és a főműsoridő előtti műsorsávokat is a Mokkacinóval és a […]
Öt éve irányítja a TV2 Csoportot, melyek voltak a legemlékezetesebb mérföldkövek az Ön számára?
Az első mérföldkő a Tények Plusz című infotainment magazin öt évvel ezelőtti elindítása volt, mert ellentétben azzal, amit egyes versenytársak hangsúlyoznak, szerintem nem csak a főműsoridő fontos. Ugyanakkor megerősítettük a reggeli és a főműsoridő előtti műsorsávokat is a Mokkacinóval és a legnépszerűbb török sorozatokkal.
Aztán következett a főműsoridő. Számos próbálkozás után megértettük, hogy nehéz sorozatokkal megtartani a közönséget, ezért olyan szórakoztató műsorokat kell kínálnunk, amik könnyen követhetők: realityket és gameshowkat. Meglepett, hogy olyan nagy nemzetközi formátumok, mint A Nagy Ő vagy a Szerencsekerék elérhetők még Magyarországra, így megvásároltuk őket. Tehetséges és elhívatott kollégáimnak köszönhetően ezek a műsorok óriás sikert arattak, és a már meglévő formátumokkal, mint az Ázsia Expressz és a Séfek Séfe, a TV2-t piacvezetővé emelték. Ezt a nyerő receptet most már a konkurencia követi és másolja, ami elismerés számomra.
A hétvége egy hosszabb küzdelem, mivel ilyenkor gyűlik össze a család, és a szokások megváltoztatása időbe telik. De a Dancing with the Stars bebizonyította, hogy ezeken az estéken is lehet nyerni. Nem nagyképűség, ha azt mondom, hogy mára ismerem a magyarokat: a tánc összeköti őket, a boksz viszont megosztja. Számomra a televízió az, ami újraegyesít.
Említettem a tehetségeket. Amióta 2019-ben csatlakoztam a TV2 Csoporthoz, az az álmom, hogy ezt a tudást exportáljuk, erős regionális szereplővé váljunk, az OTP Bank és a Mol példáját követve, akik Magyarországról lettek nemzetközi bajnokok. 2020-ban megvásároltuk a 3 tévécsatornával rendelkező szlovéniai Planet Groupot. A TV2-vel való szinergiák kiépítésével növeltük a nézettséget és a bevételt. Ha két ország jól együtt tud működni, miért ne lehetne három vagy négy?
Az Ön nevéhez fűződik a TV2 digitális platformjának a megújítása is, a konkurenciához képest mégis egy teljesen más stratégiát választott.
A digitális stratégiánk egyszerű: akkor kínálunk tartalmat a nézőnek, ha hajlandó fizetni érte. A piac elemzése után az AVOD mellett döntöttünk és sikeresen elindítottuk a TV2 Playt, amely az első naptól kezdve nyereséges. Ezután jött a TV2 Play Prémium, amit a telco partnereinkkel együtt alakítottunk ki. A gyorsan növekvő TV2 Play Zero pedig 499 forintért kínálja reklámmentesen a tartalmainkat. Mi egyelőre nem hiszünk a direct-to-consumer SVOD-ban, több tényező miatt sem: a piac mérete, a vásárlóerő és a hagyományok miatt. Mi inkább megtartjuk a hagyományainkat, és a Spíler csatornáinkat fejlesztjük.
Várható-e újabb bejelentés, csatorna átnevezés a kábelportfóliónál?
A TV2-nél egy 14 csatornából álló portfóliót találtam, amelyek ritkán „beszéltek” egymással, sok néző azt sem tudta, hogy az Izaura, a Mozi+ és a Spíler egy családba tartoznak. A csapatommal folyamatosan finomhangoljuk a kábeles portfóliónkat, átnevezünk és újrapozicionálunk, valamint tartalmi és arculati fejlesztéseket végzünk. A legtöbb csatorna mára vezető szerepet tölt be a saját szegmensében, de a kereskedelmi televíziók top 10-es listáján is szerepelnek. Ezt bizonyítja a TV2 Klub közelmúltbeli sikere is. (x)
Zentai György szinte hazajárt pókerezni Las Vegasba, mint többszörös magyar bajnok e-sportoló és sakkbajnok bejárta a fél világot. Ma már többmilliárdos forgalmú cégbirodalma édesanyja Margit körúti butikjából nőtt ki. A Bio-Barát bioboltok története családi vállalkozásnak indult, aztán jött egy fájdalmas testvéri szakítás, és one man show lett a vége.
Szétrobbant fej, lebénult nyelv, zsibbadt agy – a hongkongi étteremben minden a csiliről szól, és ez jó. Miután túl van az első sokkon a vendégek szervezete.