Hadilábon állok a közösségi médiával

Nem gondoltam volna, hogy ennyire belejövök.” Nyikonyuk Balázs a netről tanult meg horgolni, és maga készítette plüssök eladásával kezdte vállalkozását. Miután a tanulás mellett kimaxolta az egy hónap alatt elkészíthető plüssök számát, jött az úgynevezett Horgoboxok ötlete. A horgolódobozokban a minta, a fonal, az eszközök és az online tananyag is benne van, vagyis minden, amivel egy lelkes amatőr meghorgolhatja a kiválasztott plüsst.

Balázs úgy látja, egyre többen használják a közösségi médiát ötletszerzésre, vagy másolják le az ott található ötleteket. Talán túl sokan is. Olyanok is belevágnak aztán egy-egy vállalkozásba, akik nem feltétlenül ugyanazzal a szeretettel akarják csinálni, csak a pénzkeresetet látják benne. „Persze, az a vállalkozás lényege, hogy pénzt keress vele, de sok olyan horgolós kisvállalkozás jön létre, ahol a termékek minősége a béka feneke alatt van.” Balázs 2022-ben jó időzítéssel lépett erre a piacra. Azt mondja, az algoritmusok gyakori változása miatt nehezebb dolga lenne a közösségi médiában a követőbázis felépítésével, ha most kezdené.


„Kicsit hadilábon állok a közösségi médiával, mert sosem szerettem szerepelni.” Ugyanakkor azt is hamar megtanulta, hogyan lehet állandó közösségimédia-jelenléttel látványos eredményeket elérni. Fő platformján, a Tiktokon már több mint 74 ezer követője van a Csipcsirippnek.
Ismertségét az RTL üzleti showműsora, a Cápák között alapozta meg, onnan végül több pénzzel ment haza, mint amennyiért ment. Balázs fiatal kora mellett ez is elég egyedi a műsor történetében. Kétmillió forintot szeretett volna a Horgoboxokhoz, ötvenszázalékos tulajdonrészt ajánlva, de végül egy-egy millió forintot kapott tíz-tíz százalékért cserébe Balogh Leventétől, Moldován Andrástól, illetve Lakatos Istvántól. Jelenleg utóbbi két cápával működik együtt szorosabban.