A Merlin Communications úgy tudott alkalmazkodni az új kihívásokhoz, hogy a lényeg megmaradjon: az ügyfeleknek és nekik is kölcsönös elégedettséget okozzon a közös munka. Gondoljunk bele, hogy 25 éve még legmerészebb álmunkban sem gondoltuk, hogy egy napon Steve Jobs bemutatja a világ első okostelefonját, az internetre pedig még talán sokan múló hóbortként tekintet-tek. Innen nézve […]
A Merlin Communications úgy tudott alkalmazkodni az új kihívásokhoz, hogy a lényeg megmaradjon: az ügyfeleknek és nekik is kölcsönös elégedettséget okozzon a közös munka.
Gondoljunk bele, hogy 25 éve még legmerészebb álmunkban sem gondoltuk, hogy egy napon Steve Jobs bemutatja a világ első okostelefonját, az internetre pedig még talán sokan múló hóbortként tekintet-tek. Innen nézve még inkább érthető, milyen nagy szó, hogy egy alapvetően a kommunikációval foglalkozó cég ennyi ideje sikeres a piacon.
A Merlin Communications pedig pont ezt mondhatja el magáról – sőt alapító-tulajdonosa, Wendler Tamás is még mindig ott van a cég vezetői között, még ha a napi ügyekkel ma már inkább Sasi Nagy Zsuzsa ügyvezető igazgató foglalkozik is. Persze ez nem jelenti azt, hogy ne változott volna a világgal együtt a Merlin is.
A Lyreco közép-európai üzletfejlesztésért és szolgáltatásokért felelős vezetője, Norbert Vojtko szerint a vállalat már most úttörő szerepet vállal a fenntartható beszerzés előmozdításában, amihez forgalmazóként szoros együttműködésre van szükség az általuk értékesített termékek gyártóival és beszállítóival. A partnereiktől elvárják, hogy osztozzanak a Lyreco fenntarthatóság iránti elkötelezettségében és maguknak érezzék a vállalat ezen értékrendjét. „Összeállítottunk egy beszállítói […]
A Lyreco közép-európai üzletfejlesztésért és szolgáltatásokért felelős vezetője, Norbert Vojtko szerint a vállalat már most úttörő szerepet vállal a fenntartható beszerzés előmozdításában, amihez forgalmazóként szoros együttműködésre van szükség az általuk értékesített termékek gyártóival és beszállítóival. A partnereiktől elvárják, hogy osztozzanak a Lyreco fenntarthatóság iránti elkötelezettségében és maguknak érezzék a vállalat ezen értékrendjét.
„Összeállítottunk egy beszállítói etikai kódexet, hogy megfogalmazzuk a partnereinkkel – különösképp gyártókkal és beszállítókkal – szembeni elvárásainkat a törvényi szabályozások, emberi jogok, munkakörülmények, fenntartható stratégiai fejlesztések és hasonló ügyek mentén” – mondta el Norbert Vojtko. Mint hozzátette, saját mérési keretrendszerrel azt is ellenőrzik, hogy a potenciális partner rendelkezik-e ESG, például Ecovadis vagy B-Corp tanúsítvánnyal. Ennek hiányában az adott beszállító fenntarthatósági stratégiáját és hulladékgazdálkodási gyakorlatát kérdőíves formában vizsgálják. „Minden választ egy előre definiált pontrendszerben értékelünk, amelyben a beszállítóknak el kell érniük egy meghatározott teljesítményszintet a megfeleléshez” – magyarázta.
A Lyreco saját maga felé is hasonló elvárásokat támaszt azzal, hogy a Sustainable Selection árukategóriában fokozatosan bővíti a fenntartható termékek kínálatát. A webáruházuk, amennyiben nem felelős forrásból származó termék kerül a kosárba, már most alternatívákat keres és ajánl a vásárlóknak, akiket egyúttal a hulladék egy részétől is megszabadítanak, hiszen a tintapatronok, használt Nespresso Professional kávékapszulák és kiürült Edding szövegkiemelők és markerek ingyenes visszagyűjtését felvették a magyarországi szolgáltatások közé. „Ezek apróságnak tűnhetnek, de végül komoly hozzáadott értéket képviselnek.”
„Az értékesítőinknek az a feladata, hogy ne csupán eladják a termékeket, hanem mélyrehatóan megértsék az ügyfelek elvárásait, feltérképezzék valós igényeit és szakértői tanácsadással támogassák a környezettudatos beszerzési döntéseket” – hangsúlyozta Norbert Vojtko. Ez a hozzáállás a fenntarthatóság érvényesülése mellett pénzügyi előnyökkel is járhat. Egy egészségügyi intézménynél a Lyreco értékesítői felismerték a kéztörlő papír pazarlásának mértékét, és olyan megoldást javasoltak, amely kezdetben drágának tűnt, de végül 60 százalékkal csökkentette a papírhulladékot, és jelentős költségmegtakarítást eredményezett.
Kimagasló eredmények és a Planet, People, Progress by Lyreco stratégiák
A vállalat nemrég átvette a 24. European Office Products Awards Év Viszonteladója díját – nem sokkal azután, hogy az évente több százezer vállalat fenntarthatóságát vizsgáló EcoVadis aranyéremmel ismerte el a munkájukat. A Lyreco ezzel 2009 óta tartja pozícióját a felső öt százalékban, és Norbert Vojtko úgy véli, idővel „meglesz a platina minősítés is”. Ennek szellemében dolgoznak tovább a Planet, People, Progress by Lyreco stratégiák mentén.
A három nagy projekt elsődleges célja az, hogy 2026-ra a teljes áruforgalom 90 százaléka Sustainable Selection termék legyen, miközben csökkentik a cég környezetterhelését, sokszínű munkakörnyezetet teremtenek, illetve a felelős fogyasztás és termelés ösztönzésével komplex kihívásokat oldanak meg. Norbert Vojtko szerint ezek a programok méltó folytatást ígérnek olyan korábbi kezdeményezeseknek, mint például a vállalat közép-európai telephelyének napelem-beruházása – amellyel évi 78 tonna szén-dioxid-csökkentést értek el – vagy az etiópiai iskolaépítés, ahol az intézmény és az infrastruktúra kialakítása mellett tanárokat is képeznek.
Nem sablont adunk – hanem versenyelőnytA Prestige Mentor új szemlélete a vezetésről és a valódi önazonosságról Egy cég lehet nyereséges, működhet kifelé – mégis elérkezik egy pont, ahol belül már nem stimmel valami. A csapat elfárad, a vezető kimerül, a döntések késnek. Ilyenkor nem elég egy inspiráló előadás. Ilyenkor valódi stratégiai segítség kell. A Prestige […]
Ismereteket felszívni a múltból, hogy jobban értsük a jelent, és így alakíthassuk a jövőt, ez Szőnyi Andrea és a Zachor Alapítvány küldetése. Nyitottan szemlélődni, felismerni a tényeket és empátiával fordulni a másik felé. Szőnyi Andrea szerint nem is kell, hogy más vagy sokkal több céljuk legyen a társadalmi szemléletformálásért elkötelezett civileknek. Az általa vezetett Zachor Alapítvány, volt és jelenlegi tanárok, szakértők és kutatók arra […]
Vezetői elakadást hozott a június. Lent voltam – egyedül. Legalábbis így éreztem. A véletlenek összejátszottak, hogy megpróbáljanak kilendíteni innen. A tavaszról elhalasztott Gerecse50 teljesítménytúra egyszer csak előugrott a naptáramból. Egy kisebb társasággal mentünk volna, de mindenkinek akadt valami dolga. Vacilláltam, de végül belevágtam. Kelés hajnali négykor, ötven kilométer gyaloglás, 1400 méternyi szint – azt mondtam magamnak, hogy az időmnek […]
Bölcsész, de mindig izgatta az üzlet. A pénzt a siker és a szabadság miatt értékeli. Simó György karrierje látszólag kacskaringós, de a szociológia, az emberi történetek dramaturgiája és az ügyek mindent összekötnek. Tizenéves volt. Apja azt mondta neki, ha leszedi a kerti fákról a cseresznyét, és eladja a kővágóörsi piacon, övé lehet az érte kapott pénz. „Volt két-három fa, vödörbe szedtem, jó […]