Írta és szerkesztette: Vaszkó IvánSzámolta: Golovics Milán és Vaszkó Iván Levakarhatatlan arcok a TikTokról, médiabirodalmat építő videósok a YouTube-ról és a Twitchről, tévés főműsoridőig jutó közösségimédia-sztárok. Újra itt vannak az ország legértékesebb tartalomgyártói, azok, akik ismertségüket valós üzleti sikerré és értékké tudták kovácsolni. Kit tekintünk influenszernek?Azt a digitális tartalomgyártót, aki a magyar piacon meghatározó befolyással képes hűséges követőtáborának véleményét formálni, […]
Írta és szerkesztette: Vaszkó Iván Számolta: Golovics Milán és Vaszkó Iván
Levakarhatatlan arcok a TikTokról, médiabirodalmat építő videósok a YouTube-ról és a Twitchről, tévés főműsoridőig jutó közösségimédia-sztárok. Újra itt vannak az ország legértékesebb tartalomgyártói, azok, akik ismertségüket valós üzleti sikerré és értékké tudták kovácsolni.
Kit tekintünk influenszernek? Azt a digitális tartalomgyártót, aki a magyar piacon meghatározó befolyással képes hűséges követőtáborának véleményét formálni, és bevételt hozó személyes tartalmai mellett üzleti megfontolásból népszerűsít termékeket, szolgáltatásokat is, akár nagy márkákét, akár sajátot. Az utóbbi időben a celebek is rákapcsoltak online jelenlétük szponzortartalmakkal való kiaknázására, őket viszont a hozzájuk igazított módszertannal rangsoroljuk a legértékesebb magyar celebek listáján. A pusztán digitális tartalomgyártásból híressé váló influenszereket tehát elkülönítjük a korábbi teljesítményükből, ismertségükből, hírnevükből építkező celebektől.
A magyar, aki a Porschéról csinált bravúros reklámot – stáb, kamerák és színészek nélkül. Ajánló a Forbes.hu-ról. Már este háromnegyed kilenc van Vietnámban, amikor felhívom Gaál Lászlót. Homályosított háttér előtt ül szobájában, több mint 8500 kilométerre Budapesttől, Đà Nẵngban. „Húsz percre innen olyan tengerpartok vannak, ahol tényleg nincs senki. A kedvenc helyem egy buddhista kolostor egy szigeten, ahova hétköznap […]
A magyar, aki a Porschéról csinált bravúros reklámot – stáb, kamerák és színészek nélkül. Ajánló a Forbes.hu-ról.
Már este háromnegyed kilenc van Vietnámban, amikor felhívom Gaál Lászlót. Homályosított háttér előtt ül szobájában, több mint 8500 kilométerre Budapesttől, Đà Nẵngban. „Húsz percre innen olyan tengerpartok vannak, ahol tényleg nincs senki. A kedvenc helyem egy buddhista kolostor egy szigeten, ahova hétköznap egy lélek se megy. A kultúra nagyon más, meg a közlekedés, de ezt már kezdem megszokni” – mesél mindennapjairól Laci. Már az első levélváltásunk után így írt alá, pedig nagyot nőtt az ázsiója.
Laci Vietnámban készítette el azt a speciális Porsche-reklámot is, aminek az összes képét mesterséges intelligenciával generálta. Nemcsak filmforgatás nem volt, valójában nem volt megrendelés sem, Laci a videót a maga szórakoztatására rakta össze, nem a Porsche kérésére.
Eredetileg csak a Google legújabb MI-szoftverét szerette volna tesztelni, végül azonban úgy döntött, hogy közzéteszi a videót az interneten. Ez kivételesen jó döntésnek bizonyult, a videó eljutott a legendás német autógyártóhoz, és kommentben reagált is rá: „Ez elképesztő!”
A reklám után a legváratlanabb helyekről gratuláltak. A videót a Francia Operatőrök Társasága egy kiállításon játszotta le, egy manhattani konferencián megmutatták az Egyesült Államok hatvan legbefolyásosabb marketingvezetőjének, de elismerő szavakkal illette az egyik James Bond-film operatőre is. Még a szingapúri Google-központba is meghívták Lacit, ahol több megbeszélésen vett részt, és megosztotta a szoftverrel kapcsolatos tapasztalatait.
A film kapott kritikákat is. „Fontos a konstruktív beszélgetés – mondja Laci –, viszont ebben a témában a negatív hozzászólások gyakran nagyon egyszerűek. Szerintem ezt a témát ma már nem lehet azzal lesöpörni az asztalról, hogy hülyeség. Az utóbbi két év fejlődése brutális, és attól függetlenül, hogy tetszik, vagy nem tetszik, foglalkozni kell vele.”
Amikor arról kérdezem, miért éri meg neki ilyen sok időt tölteni Ázsiában, azt válaszolja, kint nagyon máshogy állnak a mesterséges intelligenciához, mint Európában. „Kínában, Thaiföldön és Vietnámban is pezsegnek az ilyen jellegű munkák. Szingapúrnak nem titkolt célja, hogy MI-központ legyen. Szoros kapcsolatban állnak Kínával és a nyugati országokkal is – sokan náluk nyitnak irodát. Kétszer is voltam ott mostanában, és egyértelmű: nagy terveik vannak.” Írta: Maurer Kristóf
Sokan megmosolyogták, hogy mindenből szörpöt főz, de mára ez lett a hivatása
„Ebben rejlik a szépsége. Kimész, szagolgatod, kóstolgatod, kitalálod, mi legyen belőle, és nagyon kevés embernek elérhetővé teszed. Ettől van értéke” – mondja dizájnerszörpjeinek és italainak természetes alapanyagairól Gyulai Évi, a nyelviskola-tulajdonosból lett szörpszakértő. Italkreációi éttermekben és szörpkoktélbárjában (Kazincbarcikán!), de a Kéktúra útvonala mellett is megtalálhatók. Írta: Somogyi Szonja
New Yorkig meg sem állnának
A legnagyobb blokklánccégek és kriptovaluták használják közösségépítésre és ügyfélszerzésre egy magyar cég, a Zgen platformját, a Guild.xyz-t. Az alapítók, Zawiasa Brúnó (balra) és bátyja, Róbert arra a legbüszkébbek, hogy az öt legnagyobb amerikai kriptocég mindegyike az ügyfelük, egyikük, a Coinbase befektetőjük is. A magyar csapat kevesebbet fogadott el tőlük, mint amit ajánlottak, de így is milliódolláros összegről van szó. Írta: Kis Judit
Egyszerre veszítettem el a barátaimat, a gyerekkoromat és a hazámat
Sylvia Plachy nyolcvankét évesen is derűs, vagány és őszinte – éppen, mint a fotói a Capa Központ Ajándékok a XX. századból és azon túl címmel megrendezett kiállításán. Tom Waits, Brigitte Bardot, André Kertész vagy Mészáros Márta portréi és a fotóművész sok-sok utcai képe mellett fiáról, a kétszeres Oscar-díjas Adrien Brodyról készült jó pár fotója is látható augusztus végéig. Írta: G. Tóth Ilda
Péterfy Gergely és Péterfy-Novák Éva íróházaspár az utóbbi években szerteágazó független kulturális üzleti vállalkozást és egyre növekvő közösséget épített fel. A magyar kultúráért, de függetlenedve Magyarországtól – Olaszországból. Évuka, hogy is kezdődött ez az egész?” – kérdezi Péterfy Gergely kávéját kortyolgatva egy római kávéház napsütötte teraszáról, ahonnan online csatlakozik a beszélgetéshez. „Gondoltam, hogy nekem kell beszélni” – válaszol […]
Írta: Árvai Eszter Tavaly háromszor akartam felmondani” – mondta egy felsővezető ügyfelem. Nem panaszkodott. Csak kimondta. „A gyerekem már nem is kérdezi, mikor érek haza” – mondta egy másik. „Járok terápiára, de a kollégáim előtt úgy kell tennem, mintha minden rendben lenne” – vallotta be a harmadik. Négyfős véleménycsapat váltja egymást hónapról hónapra a pódiumon. Júniusban Nagy Szabolcs tér […]
Írta: William Baldwin / Fordította: Zsadon Béla MICHAEL TAYLOR virológus önkéntes munkával segít a rákbetegeknek.Egészségügyi részvényekből válogat. „Még nem vettem észre, hogy túl sok jót tettek volna a színleg a köz javára üzletelők” – mondta Adam Smith. A Simplify Health Care tőzsdén kereskedett alappal (ETF-fel) lehet, hogy kivételt tett volna. Az alap 0,5 százalékos díjbevételét, a költségek levonása után, egy az […]
Ránky Katalin a 90-es években az egyik első felsővezető nő volt Magyarországon, és bár a cégirányítást csak menet közben tanulta meg, ösztönösen tudta, hogy úgy ér el leginkább sikereket, ha törődik az alkalmazottak jóllétével. Húsz évig vezette a L’Oréal magyarországi leányát, és nagy művésze volt a nemet mondásnak is. Hetekig titokban, reggel hétre jártak be a L’Oréal óbudai központjába a munkatársak, […]