Meg akar egyezni Donald Trumppal, nem érdekli, mit gondolnak a stílusáról, és – szó szerint – láncfűrésszel esett neki a gazdaságnak. A populista-libertárius Javier Milei hisz a kis államban és a szabadpiacban. Több évtizednyi tüneti kezelés után rendbe tenné Argentínát – egyszer és mindenkorra. Az argentin Forbes interjúja az argentin elnökkel.
Kérdezett: Alex Milberg (Forbes Argentína) / Fordította: Tóth Richárd
A mindenkori argentin elnök hivatalában, a Casa Rosadában (Rózsa Palota) el sem téveszthetnénk, melyik Javier Milei irodája. Megannyi ajándékkal tele a szoba: a csodagyerek Faustino Oro által dedikált sakktábla mellett futballklubok mezei a világ legkülönbözőbb tájairól, a híres lovaspóló-játékos, Adolfo Cambiaso sisakja, illetve tucatnyi, szanaszét heverő gazdasági szakkönyv. De van egy tárgy, ami uralja a teret. Ez a „La Sierra del Poder” (a Hatalom Fűrésze) című alkotás, az extravagáns argentin művész, Tute Di Tella ajándéka. Egy nyolc kilogramm súlyú, csiszolt bronzbevonatú láncfűrész, 75 centiméteres pengéjére lézerrel gravírozták a „Mennyország ereje” feliratot. Milei szándékosan a szoba közepén helyezte el a műalkotást. „Hogy a minisztereim is tudják, ez még csak a kezdet. Megmondtam nekik: ha nem tartják a lépést, lecserélem őket. Szorítsák össze a fogukat, és nyomják, menjünk előre.”
Senki sem lehet felkészülve arra, hogy egyszer elnök lesz. Ön ráadásul politikai értelemben kívülálló, outsider. Egyértelműen outsider vagyok. Soha nem akartam elnök lenni, de egy ponton minden megváltozott. Alberto Fernández, Argentína előző elnöke és kormánya üldözni kezdett, korlátoztak a véleménynyilvánításban, ez egzisztenciálisan is nehéz helyzetbe sodort. Lépnem kellett, de sohasem gondoltam volna, hogy olyan eredményt érünk el, amivel valódi változásokat vihetünk véghez az országban. Az elmúlt év hatalmas magabiztosságot adott, de úgy éltem meg, mint bármelyik másik munkát.
A JTI Hungary 17 éve meghatározó szereplője a hazai dohánypiacnak, ahol hagyományos dohánytermékeket és potenciálisan csökkentett kockázatú alternatívákat kínál, miközben komoly adóbevételt generál, jelentős mértékben hozzájárulva a nemzetgazdasághoz. A fogyasztói szokások folyamatosan változnak, így nagyobb teret adunk a hevített dohánytermékeknek, miközben egyre hangsúlyosabb a társadalmi felelősségvállalásunk – emelte ki a japán gyökerekkel rendelkező nemzetközi vállalat, […]
A JTI Hungary 17 éve meghatározó szereplője a hazai dohánypiacnak, ahol hagyományos dohánytermékeket és potenciálisan csökkentett kockázatú alternatívákat kínál, miközben komoly adóbevételt generál, jelentős mértékben hozzájárulva a nemzetgazdasághoz.
A fogyasztói szokások folyamatosan változnak, így nagyobb teret adunk a hevített dohánytermékeknek, miközben egyre hangsúlyosabb a társadalmi felelősségvállalásunk – emelte ki a japán gyökerekkel rendelkező nemzetközi vállalat, a JTI magyarországi Country Managere.
Olexander Farkosh elmondása szerint a vállalat innovatív megoldásokkal alkalmazkodik a változó fogyasztói igényekhez. Az elmúlt években kiemelten fókuszáltak a hevítéses alternatívák fejlesztésére Magyarországon. Ennek részeként a vállalat folyamatosan bővíti hevített dohánytermék-portfólióját. A kiskereskedők edukációjára szintén nagy hangsúlyt helyeznek, hogy megkönnyítsék a potenciálisan csökkentett kockázatú termékek bevezetését. Ennek egyik példája a „hevített etikett” társadalmi célú kampányuk, amely a dohányzók, az e-cigarettát használók és a nem dohányzók közötti kölcsönös tiszteletet és az együttélést hivatott erősíteni.
Komolyan veszik a társadalmi felelősségvállalást
A JTI Közösségi Befektetési Stratégiájának kulcseleme a társadalmi egyenlőtlenségek csökkentése, a vállalat jelenleg főként a lakhatásbiztonsághoz kapcsolódó projekteket, valamint egyszülős családok mentális egészségvédelmére irányuló képzéseket támogat – hangsúlyozta a Country Manager. „A vállalat hosszútávú partnerségeket ápol olyan szervezetekkel, mint a válsághelyzetben lévő családokat pénzügyi támogatással és alapvető eszközökkel ellátó Ökumenikus Segélyszervezet vagy a Habitat for Humanity Magyarország, amellyel rászoruló családokat segítünk hozzá megfizethető otthonokhoz.”
Mindeközben a hazánkban komoly problémát jelentő illegális dohánykereskedelemmel szemben is aktívan fellépnek. A JTI Hungary a NAV-val együttműködve vesz részt az Illegális Dohány Elleni Munkacsoportban. Céljuk a legális piac védelme, az adóbevételek fenntartása és a fogyasztók tájékoztatása az illegális termékek veszélyeiről. Ennek érdekében más dohányipari vállalatokkal közösen rendszeresen elvégzik az üres cigarettásdoboz kutatást, hogy segítsenek feltárni az illegális dohánytermékek hazai terjedését, ezáltal segítsék a pontosabb hatósági intézkedéseket.
A szabályozási környezet folyamatosan változik, amire a JTI nyílt párbeszéddel és proaktív hozzáállással reagál. Mindent megteszünk a kiegyensúlyozott szabályozás támogatásáért, hogy a fogyasztói igények és a piaci sajátosságok figyelembevételével segítsék elkerülni az illegális piac bővüléséhez vezető intézkedéseket.”
Olexander Farkosh
A K+F fókuszában a termékbiztonság
A JTI innovációs stratégiájában központi szerepet kap a kutatás-fejlesztés, különösen a potenciálisan csökkentett kockázatú termékek fejlesztése. A vállalat szakemberei jelentős erőforrásokat fordítanak tudományos tevékenységekre, amelyek célja a termékminőség javítása és a dohányzás kockázatainak mérséklése. Ennek érdekében toxikológiai vizsgálatokat, aeroszol-elemzéseket és termékbiztonsági fejlesztéseket végeznek. Magyarországon a JTI folyamatosan dolgozik hagyományos és hevített dohánytermékeinek és egyéb alternatíváinak bővítésén is, hogy a legkorszerűbb lehetőségeket biztosítsa a felnőtt fogyasztóknak a dohányzási tapasztalatok javítására és a kockázatok mérséklésére.
Két Michelin-csillagos helyet bezárni és szó szerint szétverni nem gyakori húzás még a gasztronómia sokat látott világában sem. A korábbi barokkosan túlzó belső tér helyére földszínek, skandináv tisztaság és végletekig kitalált részletek kerültek, a menü pedig szöges ellentéte a korábbiaknak. Mélyalkalmazkodás, összeomláskutatók és datolya: az Onyx új vacsoraélményéről itt és most először.
Januárban a vezetői növekedés közössége, a Forbes Business Club első gálájával indítottuk az eseményszezont. Exkluzív vacsora és díjátadó keretében ünnepeltünk a Magyar Zene Házában, hogy együtt inspiráljuk és formáljuk a magyar üzleti életet.
Mindig úgy gondoltam, hogy a fantázia nagyon fontos része az újságírásnak. Amikor az alanyaimmal beszéltem, elképzeltem, amit meséltek, belezoomoltam, és néha olyan részletekre akadtam, amik jó kérdésekhez, de még jobb sztorikhoz vezettek el. A Forbesnál az indulás óta fontos szempont, hogy átélhetően mondjunk el sztorikat. Ha a mi fantáziánk nem mozdul meg, a tiétek sem fog. Ami nekem munkaeszköz, […]
Erdélyből, kemény gyerekkort maga mögött hagyva a lehető legmesszebbre és legnyugatabbra vágyott. Román útlevéllel ez akkor Győr lehetett, ott valósította meg minden álmát: Bedő Emesének kétmilliárdos forgalma, tizenkét kamionja
és sztereotípiákat törő története van.