Akárki van hatalmon, Jellinek Dániel korrekten akar vele üzletelni, és nem tartja fairnek, ha NER-es üzletemberekkel emlegetik egy lapon. Az Indotek-csoport tulajdonosát a budapesti reptér felvásárlásáról, szállodáiról, leendő üzleteiről is kérdeztük. A kíméletlen jelző ellen nem tiltakozik, és határozottan állítja, hogy sose áll le, 96 éves koráig tolja a bizniszt.
Nagyon fura érzés belépni a tök üres Sofitelbe, sötét és hideg az előtér. Egyedül ez a nem nagy, de gyönyörű kilátást nyújtó tárgyaló működik, ahol beszélgetünk. Ez most a belvárosi irodád? Igen, szoktam itt is dolgozni, a belvárosi tárgyalásaimat ide szervezem, a budaiakat meg a Gellértbe.
Amint vége a határzárnak, nyit a Sofitel is? Nem, teljesen bezárjuk, kivéve az éttermet, azt próbáljuk életben tartani, megtartva a munkaerőt. Felújítjuk az egészet, ami a homlokzatot is érinti, a belső tereket és a szobákat is. A tetőre szeretnénk felrakni egy éttermet, külön liftje, bejárata lesz. Ez valóban egy csoda lesz, látod a parlament tetejét, a Bazilikát, a belügyminisztérium épülete is gyönyörű, az Akadémia a tér túloldalán, a Lánchíd, a Vár – a város legjobb pontja. Nagy a terület, az is lehet, hogy egy étterem és egy külön bár is elfér fenn.
Korábban alkalmazkodott az elvárásokhoz, ma már bátran tart sajtótájékoztatót élre vasalt nadrágban és tornacipőben. Liptay Gabriellának nem csak göndör frizurája karakteres.
Karrier Liptay Gabriella 2017-ben csatlakozott a KPMG-hez marketing- és kommunikációs igazgatóként. Korábban dolgozott a Magyar Turisztikai Ügynökség kommunikációs igazgatójaként, a Design Terminál befektetési kapcsolatokért felelős vezetőjeként és a Libri csoport marketingigazgatójaként is, valamint a nevéhez kötődik a T-Mobile, a T-Home és az Invitel márkák újrapozicionálása. „Leginkább az motivál, ha a munkámmal hatni tudok” – mondja, majd elárulja: a munkatapasztalatából adódó tudását szívesen használja kulturális, oktatási, nonprofit és civil szervezetek segítésére is.
Stílus Ha valaki mögött vezető pozíciók hada sorakozik, adja magát a kérdés, szabadságot ad-e neki a befolyásos munkakör, vagy inkább korlátozza a megjelenését. „Úgy gondolom, a megjelenés nem csak az öltözködésen múlik, inkább összhangteremtésről van szó. Munkaidőben is önmagam lehetek az öltözködésemben, bár korábban előfordult, hogy inkább igazodtam, és megfeleltem az elvárásoknak. Mostani munkahelyem ebben is megfelelő szabadságot ad: fehér blúzhoz és élére vasalt nadrághoz nem kötelező tűsarkú cipőt venni, fehér tornacipőben is tarthatok sajtótájékoztatót – mondja Gabriella. – Fontos, hogy ne legyek se alul-, se túlöltözött. Egy kommunikációs vezető az adott cég pozicionálását a megjelenésével, a személyiségével is segíteni tudja.” Az elegáns stílust esetében árnyalja a minőségi, de funkcionális, kényelmes, visszafogott, természetes és olykor minimál darabokat felsorakoztató ruhatára.
Néhány dologban trendkövető, otthona viszont klasszikus
Munkája miatt fontos, hogy mindig egy lépéssel mások előtt járjon, például zenében, színekben, témákban, képi megoldásokban követi a trendeket, de ha a gardróbjáról van szó, jobban szeret hosszú távon gondolkodni. „Ritkán és szándékoltan impulzívan vásárolok, mégis elég ruhám van. Ha valamit megveszek, azt általában tíz–tizenöt évig tudom hordani. Úgyhogy ma már nem zavar, ha valami – első ránézésre – esetleg kicsit túl van árazva. A minőségben hiszek ezen a téren is.” Elárulja: a fotózáson viselt időtlen fazonú és kifogástalan állapotú Ralph Lauren blézere is lassan ötéves lesz. A Ralph Lauren márka mellett szereti például a Hugo Boss, a Max Mara, a Gant, a La Martina, a Fjällräven és a Patagonia holmijait.
Mivel karakteres, göndör haja alapjaiban határozza meg a megjelenését, a frizurájáról is kérdezem. „Ez egy olyan védjegy, amivel meg kellett tanulnom együtt élni, de rájöttem, hogy tulajdonképpen minden szituációba belevisz egy mosolyt, és az nem biztos, hogy baj.”
Relax Reggelente igyekszik sportolni: biciklizik, túrázik, tornázik vagy néha fut, utána pedig szívesen szaunázik. A Covid hatására mostanában nagyobb hangsúlyt fektet a testi jelenlét tudatosítására, mint a szellemi feltöltődésre. Korábban sokkal több könyvet olvasott – ennek a kötelező bezártság nem tett jót, most inkább minden alkalmat megragad, hogy mozogjon. A kiállítások, koncertek – a jazz és a komolyzene a két legnagyobb szenvedélye –, színház, mozi, baráti és munkával kapcsolatos események viszont nagyon hiányoznak neki.
Liptay Gabriella kedvencei: 1. Túrabot: Black Diamond. A karantén óta szinte minden hétvégén barátokkal túrázik, hogy fitten tartsa magát. 2. Notesz és toll: Moleskine és Waterman. Állandóan jegyzetel, ha egy füzet betelik, rögtön kéznél van három-négy másik. 3. Arcmaszk: Nubu. Több színben is beszerezte. 4. Powerbank: Üzleti ebéd helyett ma már sétára invitálja tárgyaló partnereit. Ezzel a hosszabb megbeszélések idején sem kell attól tartania, hogy lemerül a telefonja. 5. Parfüm: Clinique Aromatics Elixir. Karakteres illat, régóta ragaszkodik hozzá. 6. Hajolaj: Kérastase. Minden nap használja, kicsit rendezettebbé teszi a göndör frizurát. 7. Kulacs: 24 Bottles. Praktikus és szép, a kirándulások elengedhetetlen kelléke.
Ugyan egy aktuális kormányrendelet miatt visszaesett a termelőcégek értéke, a legvagyonosabb magyaroknak volt a 2020-asnál sokkal rosszabb éve is. A termelőkapacitások az első hullám alatt bevezetett megszorítások mellett épültek vissza, az exportra dolgozók pedig külön jól jártak a forint gyengélkedésével. A járvány ugyanakkor azt is megmutatta: a bajban a kapcsolati tőke bármi mást felülír. Jól látszik ez abból is, hogy az elit szállodái hamarabb és több támogatást kaptak, mint az abban (már nem) dolgozók.
Nagy értékű, luxus ingatlanok, kastélyok, hotelek, irodaházak, ipari és fejlesztési területek értékesítésének szakértője a 20 éves City Cartel. A prémium belföldi és külföldi ingatlanokkal kiemelten foglalkozó országos és nemzetközi ingatlanközvetítő hálózat a piacvezetők között van szakmaiságával és profizmusával, miközben tudatosan megőrizte közvetlen, családias jellegét, ezért is olyan közkedvelt. A vállalkozás ügyvezetője, dr. Vincellér Zsuzsa szerint a sikerük alapja egy olyan bizalmi légkör megteremtése, amelyben minden ügyfél biztonságban van, és kiemeltnek érezheti magát.
Ha egy kórházban hiány van vérkészítményekből, a Vérlovagok azonnal pótolják az Országos Vérellátó Szolgálat központi raktárából. Motorral, vérrel akár 13 perc alatt megteszik a Székesfehérvár–Budapest-távot, Youtube-csatornájukon emellett önkéntességre és felelős vezetéstechnikára tanítanak. Ötfős csapatukban színművész, vezetéstechnikai tréner és basszusgitáros is van.