Több mint negyven évvel ezelőtt egy fiatal orvos, Mező Róbert elkezdett műlábakat faragni a rehabilitációs intézetben, majd egy szerencsés véletlen és néhány – mai szóval – angyalbefektető segítségével vállalkozássá szervezte a tevékenységet. Az LBT Kft. lúdtalpbetétekkel indult, mára ennél sokkal több. Időközben váltak családi céggé, és már nemcsak forgalmazzák, hanem dr. Orto márkanév alatt gyártják is a rehabilitációs eszközöket.
“Sajtóképesebb nem jut eszedbe, Robi?” – kérdezi mosolyogva Belinszky Gabriella, az LBT Kft. ügyvezetője férjétől, Mező Róbert ortopéd főorvostól, a cég szakmai igazgatójától, miután elhangzik a Villon-idézet: „és nyakamon érzem, hogy seggem míly nehéz.” Mező doktor egy bő negyven évvel ezelőtti esetet idéz fel, mikor azt kérdezem, milyen emlékezetes visszajelzéseket kaptak a páciensektől az általuk fejlesztett vagy forgalmazott rehabilitációs eszközökről.A 80-as évek elejére repülünk vissza. „Egy nyomdászembernek este tíz körül lettem kész a művégtagjával. Két gyermek várta vissza, egy daganat miatt kellett levágni a lábát.” Ha valaki combamputált, akkor a fenekén jár, az első járási kísérlet pedig mindig iszonyatos igénybevétel a betegnek. Kipróbálta a műlábat, rettenetesen izzadt, majd a végén elhangzott a Villon-idézet és a hála, hogy már nem így kell mozognia.
A mozgásukban korlátozottak kiszolgáltatottságát, a helyzet groteszk, néha megmosolyogtató szomorúságát leírandó juthatott a doktor eszébe épp ez a példa. Róbert azt mondja, ez volt pályája egyik meghatározó élménye, amiből azt látta, lehet, hogy nem csinálja rosszul. „A Mező? Az egyik legjobb orvos, akivel találkoztunk” – mondja egy barátunk, aki szülési agykárosodással élő kisfiával többször is megfordult nála a kifejezetten ezeknek a gyermekeknek fenntartott ingyenes ortopédiai rendelésen. „Van egy társadalmi krédónk, mi ezeket tényleg azért csináljuk, hogy jó legyen” – mondja az üzlet melletti missziójukról Róbert.
Szűrés, megelőzés, innováció és társadalmi felelősségvállalás – a SYNLAB Hungary Kft. az ország legnagyobb magánegészségügyi szolgáltatójaként folyamatosan fejleszt és tesz a jövőért. Póda Tamás kereskedelmi és marketingigazgatóval beszélgettünk.
A koronavírus kihívásaival teli két esztendő után milyen feladatok várnak az ország legnagyobb magánegészségügyi szolgáltató cégére?
Próbálunk visszaállni a korábbi kerékvágásba: előtérbe helyezzük azokat a szolgáltatásokat, amelyek ugyan működtek eddig is, de értelemszerűen a hangsúly jobban áthelyeződött a coviddal kapcsolatos tesztekre, vizsgálatokra. Nagyon fontosnak tartjuk a szűrővizsgálatokat, a prevenciós csomagokat, hiszen a megelőzés mindig sokkal olcsóbb, gyorsabb és hatékonyabb, mint egy már kialakult betegség kezelése. Olyankor is tudunk segíteni, ha valaki életmódváltáson gondolkodik, vagy amatőr sportolóként szeretné az általa kitűzött célokat elérni: a Magyar Olimpiai Bizottsággal történő szakmai együttműködés révén immár az „átlagember” számára is rendelkezésre állnak azok a célzott vizsgálatok, amelyekkel akár a táplálkozási intolerancia felmérhető, de azt is meg tudjuk állapítani, milyen ásványi anyagok, vitaminok hiányoznak leginkább az adott mozgásformához.
Terveznek egyfajta konzultációs szolgáltatást is, így még személyesebb kapcsolatot tudnak kialakítani az ügyfeleikkel.
Ez nemcsak egy már meglévő, s netán értelmezésre váró laboreredmény megbeszélésére, de arra is lehetőséget biztosít, hogy mielőtt valaki elindul a laborba egy vérvizsgálatra, tudjon kérdezni szakértőinktől. Kora nyártól pedig egy forradalmian új innováció, az úgynevezett Ai/Life okoslelet is bárki számára elérhetővé válik nálunk, ami egy mesterséges intelligencia-alapú leletelemzést jelent.
Mit kell erről a fejlesztésről tudni?
Az okoslelet mesterséges intelligencia segítségével, több tízmillió betáplált betegadatra alapozva tizenegy betegségcsoport meglétének kockázatát képes megbecsülni, miközben általános tájékoztatást is nyújt az adott egyén laborvizsgálatának adatairól, az eltérésekről és azok lehetséges okairól. Ez a fejlesztés nagyszerű kiegészítője lehet akár egy általános orvosi konzultációnak is, hiszen egészen más szempontok alapján mérlegel, és új oldalról világíthat meg egy esetleg régóta fennálló egészségügyi problémát.
A SYNLAB-csoport életében fontos a társadalmi szerepvállalás…
Az idei esztendőtől ez a Sharity-mozgalommal való együttműködéssel lép új utakra. A segítségnyújtás hatékony módja, ha egy cég pénzzel támogat egy jó célt, egy alapítványt – ezen a digitális platformon visszajelzést kapunk arról is, miként hasznosult a támogatásunk. Nemcsak vállalkozásként, de magánemberként is segíthetünk fontos ügyeket, akár közvetlenül, akár úgy, hogy végignézünk egy támogatói tartalmat.
Öt esztendeje tölti be a cégnél a kereskedelmi és marketing igazgatói posztot: ez alkalmat ad egyfajta vissza- és előretekintésre is.
Egészségügyi területről érkeztem ide, korábban a gyógyítást megkönnyítő gépekkel és műszerekkel foglalkoztam. Akkoriban azzal a jóleső tudattal ébredtem reggelente, hogy hozzáteszek valamit az egészségügy színvonalának javításához. Most pedig úgy indulok el minden nap, hogy egy olyan szektorban dolgozom, ahol segítünk az embereknek, vannak szép kihívások, remek karrierlehetőségek: ezt az érzést, tudást mind a saját dolgozóinknak, mind az egészségügyi pályát választó fiatalabb generáció tagjainak szeretném átadni.
Akkora mérföldkőhöz érkeztek, mint még soha. Túl vannak egy fúzión, mögéjük állt egy tőkeerős partner, benne vannak egy nagy átalakulásban, és már Európát is kicsinek érzik. Nyíri József szereti a kockázatot, most (újra) vállalja is.
Personal Brand Institute
2022 Július Támogatói tartalom Personal Brand Institute
Mit tanulhat egy telekommunikációs cég vezetője egy színházi igazgatótól? Hát egy szoftverfejlesztő egy középkori fejedelemtől? Dr. Tóth Tamás és Gecser Ottó szerint nagyon is sokat. Inspirációs ügynökség vezetőiként vallják, ahhoz, hogy sikeresek legyünk, ablakot kell nyitnunk a világra.
Mauro Colagreco az első nem francia, aki megszerezte a Michelin Guide legmagasabb értékelését. Aztán gyorsan a világ legjobb étterme díjat is megnyerte,
és mégsem megy nyugdíjba.
„Brúnó. Anyósom mindig így hívja. De nem tudom miért” – néz rám kérdőn cseh barátom, Jiřka. Tény, a cseh nevekben finoman szólva sem optimális az egy magánhangzóra eső mássalhangzók száma. Brno – németül Brünn, magyarul valaha Berén – Csehország második legnagyobb városa a szőlőhegyekkel, gyümölcsösökkel, halastavakkal tarkított morva táj központjában.