Hozunk pár újdonságot. Itt van rögtön egy világpremier, a sztárkommentelő, aki a lap szélén pár személyes mondatot hozzáfűz a cikkhez – én még ilyet nem láttam máshol. Alföldi Róbert vállalta, hogy ő lesz az első, és így rögtön két igazi Forbes-arc is került a megújuló lap címlapjára.
Hány évesen kapott Commodore-t, hányszor nem volt pénze zsemlére, és hány cégével bukott meg?
Van annál forbesosabb, mint ha valaki nem végzi el az egyetemet, hanem épít egy, a világpiacon is sikeres céget, majd arra fordítja az energiáját és pénzét, hogy minél virágzóbb magyar üzleti kultúrát teremtsen? Na, ugye. Ezért is jó, hogy Balogh Petyát mostanáig tartogattuk a címlapra – pedig már a legelső számban is szerepelt –, és Bánáti Anna most ült le vele és szüleivel beszélgetni arról, hogy miből lesz a Forbes-arc? Hány évesen kapott Commodore-t, hányszor nem volt pénze zsemlére, és hány cégével bukott meg? A Forbes-sztorik a legritkább esetben egyenes vonalúak és egyenletesek. Az egy másik pálya.
Budapest, Andrássy út 19. Az olyan belső tereket, mint amilyeneket új sorozatunkban bemutatunk, kevesen láthatják a maguk teljes valójában. Ezeket az enteriőröket luxus, elegancia és időnként némi titokzatosság lengi be.
Brüll Zsigmond terménykereskedő 1880 és 1881 között építtette föl neoreneszánsz bérházát a mai Andrássy út 19. alatt. Freund Vilmos kereken tíz épületet tervezett az egykori Sugár útra, ebből kettőt a Brüll Henrik és fiai cég tulajdonosainak. (Az Andrássy út 43. alatt épült föl a másik.)
Az eklektikus palota műemléki rekonstrukciójának a 2010-es években álltak neki, itthon ritkán látható igényességgel és anyagi erőforrásokkal. Építtetője a Gattyán György tulajdonában álló WebMindLicences Kft.
A cél egy úgynevezett luxury multibrand áruház kialakítása volt ötezer négyzetméteren. Az áruház kétéves felújítás után, 2013-ban nyitotta meg kapuit Il Bacio di Stile néven. Az olasz kifejezés azt jelenti, a stílus csókja, és az itt kapható világmárkákra utalt.
A rekonstrukció terveit Nagy Csaba és a műemléki épületek felújításában igen tapasztalt Archikon csapata, az üzletek belsőépítészeti terveit a milánói Beretta Associati, az étterem és a bár belsőépítészeti terveit a londoni GA Design készítették.
A luxusáruház hét évvel ezelőtt bezárta kapuit, így nem sétálhatunk be bármikor. Az enteriőr azonban – a ruhákat és cipőket leszámítva – azóta is szinte változatlan, ezért rendezvényekre, filmforgatásokra adják bérbe. A tulajdonosok szerint a turistákkal kiegészített hazai piac akkoriban még nem tudott eltartani egy ilyen koncepciót, de nem zárják ki, hogy a jövőben ismét áruházként nyissák meg újra.
Bejárat Eredeti állapotban maradt fenn a bejárati előcsarnok és a lépcsőház is. Az átjáró terében három lapos, csegelyes kupola teremt hangsúlyokat, az innen induló főlépcső trieszti mészkőből faragott, háromkarú lebegőlépcsővel kapcsolja össze az emeleteket. Kis érdekesség: a bolt kapui előtt elsétálva mindig parfümillatot érezhettünk. Nem azért, mert valaki reggel túltolta a reggeli kölnit, a levegőbe fújt illatfelhő a koncepció része volt.
Udvar A budapesti bérházak jellemzője volt a beépítetlen tetőtér, hiszen a cselédlakások a hátsó traktusokban kaptak helyet, szemben például a párizsi manzárdtetőkkel. Ez megváltozott, az udvart lefedték, és keresztirányú hidakkal, valamint mozgólépcsőkkel növelték az átjárhatóságot. Nagy Csaba építész szavaival: „Az új karaktert a hidak, az áttört belső homlokzat és a könnyed üvegszerkezet határozzák meg, a külső teret átjárható belső térré transzformálva.”
Bár és étterem Hullámzó belső tér, légies tető, az udvar üvegteteje fölött megnyitva: a negyedik és ötödik emelet a kortárs építészeté. A tervezők ezt úgy oldották meg, hogy a belső részen egy szabadon formált, emelkedő „lepel” rejti magába a kétszintes teret, ahonnan a panoráma egészen pazar – az utcáról mégsem látunk semmit. A belsőépítészetre a színek harmóniája és a nemes anyaghasználat jellemző, a bárpult egy része például ónixból készült.
Piano nobile Ritkaságszámba ment az eredeti állapotban fennmaradt úgynevezett piano nobile, az emeleti polgári lakás utcafronti szalonokkal, eredeti nyílászárókkal, gazdag gipszdíszítésekkel, kandallókkal, padlóburkolattal, faragott fa fal- és mennyezetburkolatú ebédlővel. Ez az elegancia a későbbi áruházban is visszatükröződött.