Az átszámítva olyan harminckét és fél milliárd forint. Történelmi siker, ezen a szinten egyetlen magyar startup sem vont még be akkora befektetést, mint a 2017-ben induló, online csalásmegelőzésben utazó Seon az áprilissal záruló B szériás befektetési körében. Pedig éppen csak egy év telt el az akkor szintén rekorder tízmillió eurós Series A kör óta.
Miről van szó? Gépi tanulásra építő megoldásuk különféle forrásokból származó digitális lábnyomok elemzésével szűri ki a potenciális csalókat az online tranzakcióknál. Kádár Tamás és Jendruszák Bence még corvinusos éveikben, bosszúságból alapították a céget, kriptovaluta-kereskedőkként anno sokszor futottak csalókba. Az új kört az Institutional Venture Partners vezeti, ők korábban a Netflixbe, a Twitterbe vagy az Uberbe is beszálltak. A Series A körből a Creandum is visszatért, valamint a magvető kör óta jelen levő, OTP-érdekeltség Portfolion is.
Miért nagy sztori? Az elmúlt év számokban: 140+ új alkalmazott Háromszoros bevétel Új ügyfelek: Revolut, Nubank, Patreon Két új központ: Jakarta, Austin
Örülnek? Úgy hangzik, nagyon: „Most már tartunk ott, hogy ha holnap bekopog a világ legnagyobb fintech szolgáltatója, hogy akkor mostantól az összes tranzakciónkat a ti rendszereteken nyomjuk át, azt tudnánk mondani, oké, menni fog.”
A Xiaomi évről évre óriás léptekkel halad előre a mobilpiacon Magyarországon, tavaly év végén már a második legnagyobb szereplő volt 22 százalékos piaci részesedéssel, 57 százalékos éves növekedést követően. Wagner Tibort, a Xiaomi magyarországi country menedzserét arról kérdeztük, mi a Xiaomi titka, és a cég legújabb csúcskategóriás sorozata, a Xiaomi 12 hogyan illeszkedik az aktuális piaci trendekbe.
Márciusban jelentette be a Xiaomi csúcskategóriás okostelefon sorozatának, a Xiaomi 12-nek a megjelenését. Egy zászlóshajó termék esetében nem lényegtelen, hogy milyen trendeket követ a készülékcsalád, vagy milyen új megközelítést hoz a piacon.
A Xiaomi eddigi sikereit annak köszönhette, hogy időről időre elő tudott állni olyan új készülékkel vagy innovációval, ami minőségi ugrást jelentett az adott kategóriában. Ez a stratégia, kiegészülve az AIoT platform sikerével, eddig bevált, amit jól mutatnak az értékesítési számaink. Úgy vélem, hogy a kamerarendszerek minősége játszik egyre fontosabb szerepet a vásárlói döntésekben. Ezen a területen a Xiaomi az egyik trendsetter, vagyis mi diktáljuk a trendet és a tempót, és teremtünk erre a funkcióra növekvő keresletet a piacon. Egyre kifinomultabb technológiákat alkalmazunk, így a készülékeink már nem csupán a fényképezőgépeknek, hanem már a videókameráknak is nagyon erős versenyt támasztanak. Ebbe a trendbe illeszkedik bele a három termékből álló Xiaomi 12 sorozat is: a Xiaomi 12 Pro, a Xiaomi 12, és Xiaomi 12X. A Xiaomi 12 Pro három, 50 megapixeles kamerából álló kamerarendszere a hatalmas Sony IMX707 érzékelővel kínál még a korábbiaknál is jobb képminőséget, hiszen a szenzor minősége és mérete befolyásolja leginkább a mélységélességet, a pixelsűrűséget, a képzajt, az elérhető dinamikatartományt és a látószöget. A lenyűgöző hardveren túl a Xiaomi a mesterséges intelligencia algoritmusait is továbbfejlesztette a még kényelmesebb és professzionálisabb fotózás érdekében. Ez a kamerarendszer a manapság divatos nightography (éjszakai fotózás) iránti igényeket is tökéletesen kiszolgálja. A készüléket tesztelő szakembereknek is feltűnt, milyen kivételes képességekkel bír a Xiaomi 12 telefonok kijelzője: a Xiaomi 12 és a Xiaomi 12X Full-HD+, illetve a Pro változat WQHD+ felbontású AMOLED Dot kijelzője támogatja a HDR 10+ technológiát, valamint a Dolby Vision®-t, amely élénk színekkel és részletekkel kelti életre a tartalmakat. A Pro változat az alapból 120 Hz-es mintavételezési sebességet az AdaptiveSync Pro segítségével az éppen aktuális tartalomhoz igazítja. Ha ezt az értékes kijelzőt valamilyen baj éri, az elég fájdalmasan érintheti egy ilyen prémium telefon tulajdonosát, ezért a Xiaomi 12 készülékek vásárlói, a vásárlástól számított hat hónapig, ingyenes kijelzőcsere szolgáltatásra is jogosultak – természetesen, amennyiben a kijelző sérülését nem szándékos rongálás okozta.
Az, hogy a Xiaomi 12 valamivel kisebb lett az elődjénél, hogyan illeszkedik a trendekbe?
A Xiaomi vállaltan nagy hangsúlyt fektet a termékfejlesztésben a felhasználói visszajelzésekre. Ezek pedig egyértelműen arról szóltak, hogy az emberek az olyan méretű telefonokat szeretik, amelyeket jó, kényelmes kézbe venni, a gombok pedig az ujjakkal könnyebben elérhetők.
Vajon a megnövekedett teljesítmény nem megy az üzemidő rovására?
Az akkumulátor kifejezetten erős, bár nem a legnagyobb kapacitású, még a Xiaomi kínálatában sem: 4500, illetve 4600 milliamper/óra, modelltől függően. Mi a csúcskategóriában nagyobb hangsúlyt fektetünk a töltési sebességre. A Xiaomi 12 Pro ezért egy hihetetlenül gyors, 120 Wos Xiaomi HyperCharge funkcióval rendelkezik, ami Boost módban mindössze 18 perc alatt teljesen feltölti a telefont. A Xiaomi 12 Pro, a Xiaomi 12 és a Xiaomi 12X egyaránt használja a Xiaomi AdaptiveCharge-ot, egy intelligens töltési algoritmust, amely tanul és alkalmazkodik a töltési szokásokhoz, meghosszabbítva ezzel az akkumulátor élettartamát.
Mindezek után már csak az a kérdés: mennyibe kerül ez a telefon? Nyilván elfogult vagyok, de állítom, hogy tudásszintjükhöz viszonyítva, a Xiaomi 12 sorozat készülékeinek nagyon kedvező az ára: a Xiaomi 12X már 270 ezer forint körül elérhető, a Xiaomi 12 okostelefon 340 ezer, a Xiaomi 12 Pro, a 12GB+256GB változatban, 450 ezer forintos ajánlott fogyasztói áron kapható.
Másfél évtizede nem volt ekkora az egy évvel ezelőtti árakhoz viszonyított infláció, mint most márciusban. Mondhatnád erre: kösz, Sherlock, én is érzem! De akkor is, hol csúsztak így félre a dolgok? Te megrágtad már magadban, hova jutottunk a covid kezdete óta?
„Oroszország magától fog összeomlani.Mi pedig nyerni fogunk. Csak meg kell várni, hogy az ellenség halottjai ellepjék a folyóinkat.” Igor Iankovszkyi ukrán milliárdos, az egyik legnagyobb budapesti magánkórház, a Duna Medical Center alapító tulajdonosa
A Vivetech nagyvállalatoknak és országos intézményeknek nyújt kockázataikat kezelő, hatékonyságukat növelő megoldásokat, a magyar cég azonban most emelni készül a tétet. A tőzsdére készülő vállalat kisebb ügyfeleknek is fejleszt izgalmas termékeket és szolgáltatásokat, mi több a nemzetközi terjeszkedést illetően is komoly tervei vannak.
Monokróm és metálszínű ruhák, futurisztikus formák, ABBA-sláger, gospel és táncdalfesztiválos giccs: mindegyikből jutott az Örkény Színház extravagáns, bizarr előadásába annak ellenére, hogy az nem egy mai sci-fi-regényből, hanem Szabó Magda Az ajtó című klasszikusából készült.