Egyet tudott: csinálni akar valamit. Az elején a legrosszabb lóra tett, de tanult belőle. Berczeli András két éve alapított fintech tanácsadó cége ritka sebességgel skálázódik. Illetve cégük: az alapító rendületlenül mantrázza a csapat erejét, egységben és közvetlenségben gondolkodik, az „én”-t szinte kitörölte a szótárából.
„Meg tudjuk oldani, hogy ne csak én, hanem mindenki, az egész csapat rajta legyen a fotón?” – kérdezi Berczeli András, ahogy lendületesen körbemutat az irodában. Péntek és járvány lévén furcsa, hogy tele van, le sem tudunk ülni a tárgyalóban, a home office korszak ellenére a kollégák szeretnek bejárni, jó a hangulat. Ha össze tudja trombitálni a harminc csapattag többségét, lefotózzuk a teljes gárdát, mondom. András bőszen bólogat, hangsúlyozni akarja a csapat fontosságát, nála ez az elsődleges szempont. Magát sem operatív vezetőnek, pláne nem főnöknek, hanem szervezetfejlesztőnek tartja, kis túlzással a vérében van a csapatépítés. Kicsit vakarom a fejem, alkalmas lesz-e a helyszín egy tömegjelenetre, elég jól ismerem az épületet a földszinten lévő Hatszín Teátrumtól a tetőről élvezhető panorámáig. Szinte hazajárok ugyanis a Corner Sixbe, a Pest belvárosában álló régi MSZP-székház ma a Forbes-arcok valószínűtlen, de létező gyűjtőhelye. A viseltes, pártállami kockaságot idéző épületben van a Móra Kiadó központja, Janikovszky János tulajdonosról már írtunk üzleti és műgyűjtői portrét is (Forbes, 2022/02). Itt van a Móra által már felvásárolt Bookr bázisa is, a cég alapítója, Horváth Dorka az öt évvel ezelőtti 30 sikeres 30 alatti listánk után felkerült idén bemutatott selfmade-listánkra is (Forbes, 2022/02).
Az épület tetején pedig a Munch főhadiszállása van, a négy alapító mindegyike szerepelt a 2021-es 30/30-as listán, Wettstein Albert még címlapon is volt (Forbes, 2021/05). Sőt, egy korábbi rendezvényünk, a Forbes Flow után a munchos srácok meghívták a szerkesztőséget bulizni az épület felső szintjére, fiatal startupperektől hemzsegett az emelet, megdöbbentő volt látni, a magazinunk hány korábbi portréalanya nyüzsgött a konyha és az erkély között.
A bankszektor pénzügyi szolgáltatásai és termékei annyira komplexek tudnak lenni, hogy az már engem is leköt.
Egy év. Mindössze ennyi kellett a Billingónak, hogy a kissé őrültnek tűnő víziót a valóságba ültessék: azaz kilépjenek az online számlázás szűk keretei közül és egy feszes stratégiaváltás mentén többtermékes digitális üzleti platformmá alakuljanak. Ehhez szükség volt egy alaposan kidolgozott üzleti tervre, egy közel egymilliárd forintos tőkebevonásra, egy kiváló csapatra, valamint fókuszra, hitre, alázatra. A részletekbe a Billingo két vezetője, Sárospataki Albert és Besztró Szabolcs avatott be bennünket.
SZÁMLÁZÓBÓL DIGITÁLIS ÜZLETI PLATFORM
A Billingo sikeres online számlázóként 6 év után gyakorlatilag feje tetejére állította a piacot és konkurensei közül kiemelkedve megmutatta, hogy mit jelent az online számlázás kicsit továbbgondolva.
Sokan nem hittek a digitális ökoszisztémát felvázoló víziókban és különösen abban, hogy ennyire gyorsan és ilyen színvonalon kerülhet megvalósításra. Az út valóban rögös volt, de egy év alatt elkészült és ma már több mint százezer cég mindennapjait segíti a Billingo digitális üzleti platformja, amely az online számlázáson túl többek között pályázatfigyeléssel, céginformációs szolgáltatással, egyedülálló banki és pénzügyi fintech megoldásokkal könnyíti meg a cégek működését, támogatva az üzleti döntéshozatalt, automatizmust hozva az adminisztrációba.
„A digitális üzleti platform kialakítása rengeteg tervezést és erőforrást igényelt, ami szervezeti változásokkal is járt, egy év alatt a létszámunkat is megdupláztuk. Új, innovatív szolgáltatásaink piacra dobásához szükség volt a teljes csapat bővítésére, a fejlesztőktől az ügyfélszolgálaton át az értékesítésig. Az új cégkultúra megszületése egyben egy pozitív gondolkodásbeli változást is hozott, amely támogatta, hogy hatékonyan, cél- és eredményorientáltan működjünk, ami szükséges volt a terveink megvalósításához” – mesél a Billingo tavalyi évéről Besztró Szabolcs, stratégiai és operatív igazgató.
ÚJ DIMENZIÓ A DIGITÁLIS VÁLLALKOZÁSVEZETÉSBEN
Szabolcs szerint az új üzleti modell óriási mérföldkő lehet a digitális vállalkozásvezetés felé vezető úton, hiszen tapasztalataik szerint sok vállalkozás számára a digitalizáció első lépése volt az online bizonylatkiállítás, ahol sokan meg is ragadtak. De mint mondja, néhány egyszerű online eszköz használata nemcsak költségcsökkentést jelenthet, hanem versenyelőnyhöz is juttathatja a vállalkozásokat, a Billingo újragondolásával pedig ennek engedtek teret.
„Online számlázó rendszerünk technológiailag a piac élvonalában van, így erre a továbbiakban is kiemelten fókuszálunk, emellett új fejlesztéseinkkel további támogatást nyújtunk a cégek mindennapi ügymenetében. Méréseink alapján az integrációkat és az új szolgáltatásokat egyre több cég használja” – veszi át a szót Sárospataki Albert, a Billingo egyik alapítója és vezérigazgatója. „A céginfó és partnerfigyelő kiváló eszköz, hogy adatalapon szülessenek üzleti döntések, ami előnyt és kockázatcsökkentést is jelent a felhasználóknak. Pályázatfigyelő rendszerünkkel komoly finanszírozási lehetőségekhez juthatnak a vállalkozások. A céges bankszámla és a számlázó összekötése lehetőséget ad a Billingósoknak, hogy egy helyről intézhessék a napi pénzügyeket, a fizetési kérelmek küldésével pedig minden eddiginél egyszerűbb és gyorsabb az utalási folyamat. Egyik népszerű újdonságunk, az androidos mobiltelefonra fejlesztett Billingo SoftPOS megoldás, ami egy mobil bankkártya elfogadó terminállá alakítja a telefonunkat.”
A 2021-es szintlépés után a 2022 még nagyobb dobás lesz a Billingo életében, hiszen a fejlesztések nem állnak meg, hamarosan debütál a dokumentum- és a követeléskezelő funkció, illetve egyéb szolgáltatások érkeznek. De ami a legizgalmasabbnak ígérkezik, hogy a Billingo kilép a nemzetközi színtérre. A cél pedig az, hogy mind itthon, mind külföldön még egyszerűbbé váljon a vállalkozások élete és a digitális megoldások még több időt spóroljanak számukra.
Sosem volt még ilyen jövedelmező eladni mindenünket, főképp, ha szupersztárok vagyunk. Az amerikai Forbes összegyűjtötte a 25 legtöbbet kereső médiasztárt: összesen 4,4 milliárd dollárt szakítottak 2021-ben, a legtöbbjük anélkül, hogy bármi új terméket előállított volna. Íme a top tíz.
Olyat csináltunk meg, amiről senki nem gondolta, hogy fiatal cégként képesek leszünk – foglalja össze a Silk Group utóbbi egy évét Selyem Péter ügyvezető. Az autóápolási termékekkel foglalkozó cég jó érzékkel reagált a koronavírus okozta új helyzetre, melynek köszönhetően jelentős növekedést tudtak elérni egy kimondottan kompetitív piacon.
Több tízmilliárd forintnyi fejlesztés köszönhető a Modern Vállalkozások Programjának, amely a kitűzött célokat többszörösen túlteljesítve segíti évek óta a hazai kkv-szektor digitalizációját. Az országos szakértői hálózat, a több mint húszezer elért vállalkozás, az ezer beszállító többezer termékét tömörítő szakmai piactér, a vezető iparági érdekérvényesítő szerep számokkal jól leírható eredménye mellett az elért szemléletváltozásban is tetten érhető a Program jelentősége.
Már az is szokatlan modellnek indult, hogy egy magától is lendületesen terjeszkedő magánegészségügyi csoport összeállt egy hazai biztosítóval, és közös céget alapítva felvásárlásokba kezdett, de még egyedibb lett a felállás, amióta az Union mögött megjelent a magyar állam. Állami pénzből (is) épül az első országos magánegészségügyi hálózat? Hogy élhet együtt az állami és a magánegészségügy? Hány akvizíció lesz még? Páros interjú Almássy Gabriellával, az Union Biztosító elnök-vezérigazgatójával és Lancz Róberttel, a Doktor24 Medicina vezérigazgatójával.