A GOLDBECK története több mint ötven, sikerben gazdag évre nyúlik vissza. Ma az építőipari szegmens egyik vezető vállalataként több mint 12 000 alkalmazottat foglalkoztat Európa-szerte. Az innovációban és trendteremtésben jártas cég egyedi és egyedülálló parkolóházprojektjeinek a kontinens minden részén csodájára járnak. A szellemi tulajdonért felelős igazgató, Martin Mihal’ a vállalat működéséről és sikeres projektjeiről beszélgetett velünk.

Hogyan kezdődött a GOLDBECK története?
A céget Ortwin Goldbeck és hét alkalmazottja alapította 1969-ben – ők együtt készítették a vállalat első acél építőelemeit is. Az 1980-as évek közepe óta, a klasszikus ipari csarnokok mellett a GOLDBECK irodaépületeket és többszintes parkolóházakat is épít saját gyártású elemekből. A vasfüggöny leomlása után a cég a német határokon túl, Csehországban és Lengyelországban is terjeszkedni kezdett, majd 2004-ben megnyitotta szlovák fiókját Pozsonyban.
Ajánlott cikkek
Új vezérigazgató a Groupama Biztosító élén
A több mint tíz éve Magyarországon élő és dolgozó Alexandre Jeanjean 2023. április 1-jével vette át a csoport magyarországi vállalatának irányítását, és feltett szándéka, hogy folytassa a nevéhez fűződő fair ügyfélstratégiát. Az emberek pénzének fair kezelése táplálja a társaságba vetett bizalmat, ami idén fontosabb lehet, mint korábban bármikor. A korábbi vezérigazgató-helyettes 11 éve él hazánkban, […]
A több mint tíz éve Magyarországon élő és dolgozó Alexandre Jeanjean 2023. április 1-jével vette át a csoport magyarországi vállalatának irányítását, és feltett szándéka, hogy folytassa a nevéhez fűződő fair ügyfélstratégiát. Az emberek pénzének fair kezelése táplálja a társaságba vetett bizalmat, ami idén fontosabb lehet, mint korábban bármikor.
A korábbi vezérigazgató-helyettes 11 éve él hazánkban, a lánya már itt született, imádja Budapestet és a nyelvünket is, „ami gyönyörű, de nagyon nehéz” – fűzte hozzá magyarul. Itt élő külföldiként állítja: ha az ember megteszi a szükséges erőfeszítéseket és kapcsolatokat épít, akkor a magyarok nyitottá válnak. Hazai példaképei közé az író Nádas Pétert és a zeneszerző Eötvös Pétert sorolta, míg az egyik legjobb eseménynek a békéscsabai Kolbászfesztivált tartja, és szerinte is remek találmány a fröccs.
Bár markáns különbségeket a piaci gyakorlatokban nem igazán lát a külföldi országokhoz képest, egy dologban biztosan mások a magyarok: kevesebbet költenek biztosításra, mint a nyugat-európaiak, vagy az amerikaiak. Ennek az a következménye, hogy itt magasabb a biztosítók költséghányada, hiszen mindig vannak bizonyos korlátok és fix költségek, amelyek a megfelelő működtetéshez szükségesek. A Groupama új vezetője szerint a biztosításokra szánt összegeket már csak azért is érdemes lenne növelni, mert minél magasabb az élet-, egészség- és vagyonvédelemre fordított költés, annál inkább csökkenthető a költséghányad és annál többet profitál belőle az ügyfelek alkotta kockázati közösség. A magyar nem-életbiztosítási piac jelenleg 45 százalék körüli költséghányaddal működik, ami akár 20 százalékponttal is magasabb, mint Franciaországban.
KÖZÖSSÉG TAGJAIKÉNT GONDOLNAK AZ ÜGYFELEKRE
„Ez a különbség nyilvánvalóan abból is adódik, hogy az emberek mekkora volumenű biztosításokat engedhetnek meg maguknak. A kihívás az, hogy Magyarországon növeljük ezt az összeget, egyben a lakosság azon képességét is, hogy befektessen, és jobban megvédje magát” – fogalmazott Alexandre Jeanjean, majd leegyszerűsítve a lakóépületek közös képviselőinek munkájához hasonlította a biztosítótársaságok küldetését. „Nekünk is az a feladatunk, hogy emberek közösségét, illetve a velük járó kockázatokat kezeljük, miközben egy közösségen belül különböznek az egyéni elvárások.”
Mint mondta, nem feltétlenül népszerű döntés, amikor egy társasházban közös pénzből kell rendbe tenni egy épületszárnyat, hiszen nem mindenkit érint. A közösen összeadott pénz teszi lehetővé a kárigények kifizetését is, és a biztosítók teremtenek hozzá egyensúlyt a kockázati közösségen belül. A szemléletváltás üdvös lenne, hiszen még mindig hajlamosak vagyunk úgy gondolni, például a KGFB-re, mint szükséges rosszra, nem pedig úgy, hogy ezzel egy kockázati közösség részévé válunk, ami minket is óv – magyarázta az igazgató, megjegyezve: erőfeszítéseket kell tenni azért, hogy ezt minél több ügyfélben tudatosítsák.

A piacihoz képest kétszer olyan gyorsan növekednek
Úgy véli, jó az irány, hiszen a kárrendezésben érintettek 90 százalékától pozitív visszajelzés érkezik. Ez, illetve a piachoz képest kétszeres növekedési ütem, amit az elmúlt – egyébként mindenki számára nehéz – évben produkáltak, elégedettséggel tölti el. A magabiztos működés bizalmat ébreszt az ügyfelekben, és továbbra is ügyfélközpontúak akarnak maradni, még akkor is, ha ez néha belső vitákkal jár. Példaként kiemelte, hogy a közelmúltban vezettek be olyan, bruttó 10 százalékos éves garantált hozamot kínáló megtakarítási életbiztosítási termékeket, amelyek inkább kedveznek az ügyfeleknek, mint a tulajdonosoknak, de csak sikerült piacra dobni, és erre nagyon büszke. Mára az is látszik, hogy üzletileg is jó döntésnek bizonyult, hogy az ügyfeleink mellett álltak.
Fair stratégiával folytatják
A terveire vonatkozó kérdésünkre Alexandre Jeanjean megerősítette: a vállalat új vezetőjeként ugyanilyen stratégiára fog törekedni, hiszen látványos a növekedés, és ebben az évben is hasonló tendenciára számít – az új adófajták és szabályozások ellenére. Hiszen a cél az, hogy a vállalat bizalmat ébresszen az emberekben, és a bizalom belülről fakad. Éppen ezért érzi fontosnak, hogy a Groupama dolgozói szintén higgyenek a cég küldetésében. Ehhez olyan körülményeket és rugalmas időbeosztást kínálnak, ami egyensúlyba hozza a munkát és a magánéletet. Nem lehet kérdés például, hogy egy náluk dolgozó szülő fel tudja-e venni a gyerekét óvoda vagy iskola után, hiszen hogy kezelne megfelelően egy biztosítási szerződést, ha épp’ a saját családi életéből hiányoznak biztos pontok? – szemléltette, hozzátéve: ezt az ügyfelek is hamar megéreznék.
„Növekszik az ügyfélkörünk, így biztosítani tudjuk a munkahelyeket, ami azt jelenti, hogy pozitív dolgot építünk, és a motiváció is nő. Az idei év várhatóan nehezebb lesz, mint a tavalyi, de nagyon elkötelezettek vagyunk abban, hogy ezt az utat folytassuk” – szögezte le a vezérigazgató. „Ha belegondolok, nem emlékszem olyan évre, amit azzal kezdtük volna, hogy azt mondtuk, ‚könnyű lesz’. De már mindent láttunk. Talán ez a korosodás kiváltsága: tapasztaltabb vagy, megvan a szakértelmed és jobban tudsz szerveződni, anélkül, hogy megijednél, hiszen tudatában vagy annak, hogy normális, hogy vannak kihívások. A legjobb, amit ilyenkor tehetsz, hogy megbirkózol velük. A nehéz idők szerintem bölcsességet adnak, a sikerek pedig abban segítenek, hogy nyugodtabban nézzünk szembe a kihívásokkal.” A vezérigazgató megjegyezte: a digitális megoldások fejlesztése mellett továbbra is fontosnak tartják, hogy közel legyenek az ügyfelekhez, így bővítik a hálózatukat. A személyes kapcsolat lehetőségének megteremtésére azért van szükség, mert hosszú utat járnak be együtt az emberekkel, akik a nyugdíjas éveikre takarékoskodnak vagy az ingatlanjukra kötnek biztosítást, ezért megérdemlik, hogy ne kelljen sokat utazni az ügyintézés miatt. Ez, illetve az emberek pénzének felelős kezelése a Groupama Biztosító fair stratégiájának része. „Nem lenne megengedhető részünkről, ha nem korrekt módon kezelnénk azt a pénzt, amit az ügyfélközösségünk bízott ránk” – fogalmazott Alexandre Jeanjean. A vezérigazgató emlékeztetett: épp’ a fair stratégiájuknak megfelelően adtak plusz visszatérítést a KGFB ügyfeleik számára a covid idején, vagy nemrég a fogyasztóbarát otthonbiztosítások után, amivel sikerült könnyíteni az ügyfelek életén. Mert erre van szükségük: biztonságra, átláthatóságra, közelségre és partnerségre. „Ez a fair eljárás.”
Akkora a konyhája, hogy táncolni lehetne benne
Szigeti András egy évtizedet húzott le a MÁV-nál, és Nagymarostól Damaszkuszig egy sor különleges helyszínre szervezett utakat. Nagyobb önállóságra vágyott, így többedmagával megalapította hazánk egyetlen vasúti személyszállító magánvállalatát. A Continental Railway Solution áll a Prágába tartó Regiojet-járatok mögött is.
Manóstressz, gyerekideg és kamaszfeszkó
Már az általános iskola alsó osztályaiban is van min stresszelni. Sok a tennivaló, mondja egy harmadikos kislány. Nekik és a velük foglalkozó, mostanság különösen sok feszültséget megélő pedagógusoknak is segít kiégésmegelőző és egészségmegőrző programjaival a Sulinyugi.
A lőrinci kisboltosok
Tellérék apró, külvárosi zöldségese inkább volt megélhetési kényszerpálya az átkosban, mint átgondolt családi vállalkozás. A harmadik generáció bevallja: nem mindig találták meg rögtön, merre van az előre, ma mégis milliárdos forgalmú élelmiszerkereskedés az övék. Klasszikus kelet-európai út a szocialista járgányok pótkocsis krumplibizniszétől a csinosan csomagolt menő bulgurig.