Az elmúlt években rengeteget beszéltünk a digitalizációról, ugyanakkor a technológia fejlődésével óriásira nyílt a kapu a kiberbűnözők számára is, akik mind költség, mind tudás vonatkozásában nagyon olcsón és könnyen indíthatnak támadásokat. Wittinghoff Dániel és Nemes Máté, a Mastercard kiberbiztonsági szakértői szerint ez már önmagában problémát jelent, de úgy látják, az érintettek nagy része csak súlyos […]
Az elmúlt években rengeteget beszéltünk a digitalizációról, ugyanakkor a technológia fejlődésével óriásira nyílt a kapu a kiberbűnözők számára is, akik mind költség, mind tudás vonatkozásában nagyon olcsón és könnyen indíthatnak támadásokat. Wittinghoff Dániel és Nemes Máté, a Mastercard kiberbiztonsági szakértői szerint ez már önmagában problémát jelent, de úgy látják, az érintettek nagy része csak súlyos áldozatok árán veszi mindezt komolyan.
A digitalizáció már több évtizede velünk van, de csalásokról még csak a közelmúltban kezdtek el többet és hangosabban beszélni. Miért van ez?
Wittinghoff Dániel: Az ITU, az ENSZ telekommunikációs szervezete szerint a világjárvánnyal 1,1 milliárd felhasználó jelent meg az interneten, a szervezetek pedig szintén éveket léptek előre a digitalizációban – néhány hónap alatt. Ez az ugrásszerű fejlődés inkább technológiai és gazdsági szempontból volt jelentős, az új folyamatok és eszközök biztonságára kevés hangsúly esett. Emellett a kiberbűnözői oldal is sokat fejlődött: a mesterséges intelligencia megjelenésével sokkal lejjebb került az a tudásküszöb, amivel hatékony támadásokat lehet indítani, az ehhez szükséges adatbázisokat és szoftvereket pedig fillérekért szerzik be a dark weben.
Az e-kereskedelem egyre fontosabb a villamossági berendezések piacán, már itthon is akadnak olyan nagykereskedők, amelyek forgalmuknak akár 40 százalékát a világhálón keresztül bonyolítják. Amióta mi mérjük ezt a szegmenst, nem volt példa csökkenésre, és továbbra is dinamikusan növekszik az online forgalom – nyitja a beszélgetést Hargita Péter, a Schneider Electric marketingigazgatója. A vállalat nemzetközi szinten […]
Az e-kereskedelem egyre fontosabb a villamossági berendezések piacán, már itthon is akadnak olyan nagykereskedők, amelyek forgalmuknak akár 40 százalékát a világhálón keresztül bonyolítják.
Amióta mi mérjük ezt a szegmenst, nem volt példa csökkenésre, és továbbra is dinamikusan növekszik az online forgalom – nyitja a beszélgetést Hargita Péter, a Schneider Electric marketingigazgatója.
A vállalat nemzetközi szinten és itthon is komoly erőforrásokat fordított arra, hogy támogassa nagykereskedő partnereit az internetes értékesítésben. „Az eredmények pedig már jól látszanak, van olyan nagykereskedő partnerünk, amelynek forgalmából az online csatorna akár 40 százalékot is kitesz” – mutatott rá Kovács Attila, a Schneider Electric értékesítési igazgatója. „Magyarországon számos iparágban megtörtént, hogy az erős nemzetközi szereplők miatt a hazai vállalatok lemaradtak az online versenyben, de a mi piacunkon nem ezt tapasztaljuk” – teszi hozzá Hargita Péter, majd így folytatja:
Az energiaelosztási és ipari automatizálási termékekkel foglalkozó nagykereskedelmi partnerhálózatunk időben kiépítette a megfelelő online kereskedelmi jelenlétet, és tartja is azt, éppen a Schneider Electric segítségére, iránymutatásaira támaszkodva.”
Kovács Attila, a Schneider Electric értékesítési igazgatója és Hargita Péter, a Schneider Electric marketingigazgatója
A cég többlépcsős e-commerce programot működtet. Különböző szintű támogatást nyújt nagykereskedő partnereinek attól függően, hogy hol tartanak a fejlődésben az e-kereskedelem területén. Ebben a termékekről adott naprakész, pontos információktól indulnak el. A forgalom támogatására szolgáló kalkulátorok segítségével a vevők gyorsan és egyszerűen meghatározhatják, hogy egy-egy adott projekthez mennyi és milyen eszközre van szükségük. A legmagasabb szinten pedig eljutnak az egészen fejlett upselling és online ügyfélszerzési támogatásokig. Mindezt adatelemzésre alapozva működtetik, amiből a vevők döntéseinek mélyebb megismerésére törekednek. „Míg egy hagyományos üzlet esetében a helyiség mérete korlátozza a megjeleníthető árucikkek mennyiségét, a webshopok esetében nincs ilyen probléma. Mi arra biztatjuk nagykereskedő partnereinket, hogy tartsanak minél nagyobb készletet online áruházaikban, akár több tízezer cikkszámot is, hogy vevőik minden igényét ki tudják szolgálni. A Schneider Electricnél házon belül olyan rendszert alakítottunk ki, amely maximálisan támogatja ezt, és lehetővé teszi a webshopos termékekre vonatkozó információk gyors frissítését” – tette hozzá Hargita Péter. A kellően széles választék, a termékek megfelelő bemutatása és a jó logisztikai háttér mellett a nemzetközi riválisokkal szemben komoly előnyt adhat a villamossági eszközök és berendezések piacán a hazai nagykereskedőknek, ha olyan szakmai kompetenciát építenek ki, amellyel támogatni tudják vevőiket a nagyobb projektek megvalósítása során. „Nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy a partnereinknél olyan csapat legyen, amely képes a projektmenedzsmentre, bizonyos kalkulációk elvégzésére. Mi ehhez folyamatos képzést biztosítunk számukra, példáulaz úgynevezett EcoStruxure megoldásunk segítséget nyújt az energiagazdálkodás digitalizációja és az ipari automatizálás terén. Emellett kiemelt figyelmet kapnak a napenergia hasznosításához, az elektromos autózáshoz, illetve az okosotthonhoz kapcsolódó termékek, valamint az energiaelosztás legújabb, szintén okos megoldásai” – hangsúlyozta Kovács Attila.
Nem kérdés, mi most a legjobb kockázatmentes befektetés: az inflációkövető állampapírokat, ezek közül is a Prémium Magyar Állampapírt még bő egy évig nem veri semmi. De mivel minden pénzt sosem érdemes egy irányba terelni, és mert PMÁP-ból legfeljebb huszonötmillió forintért lehet vásárolni, jó tudni az Államkincstár többi ajánlatáról is. Csemegéző.
Sokkoló árakkal találkozik, aki az új lakások közül csemegézne, és garantáltan töri a fejét, mi kerül Budapesten egy négyzetméteren akár négymillió forintba.
Ki ne tudná, milyen a táplálkozásban kompromisszumot kötni: az egészség miatt lemondani a kedvenceinkről, vagy pont fordítva. Egy svéd márka, úgy tűnik, átvágta a gordiuszi csomót, egy magyar páros pedig felfigyelt a N!CK’S trendi, cukor-, glutén- és pálmaolajmentes édességeire. Lovasné Lénárt Fanni és Lovas Balázs olyan rágcsálnivalókat forgalmaznak, amik a legnagyobb márkákkal is felveszik a […]
Infláció és jegybanki kamatok – a világgazdaság és a befektetők számára 2023 őszén ez a két legnagyobb kérdés. A covid okozta lezárások feloldása és a nyugaton a lakosságnak juttatott pénzügyi támogatások nyomán hirtelen árfelhajtó kereslet jött létre. Az árak több országban a béreket is elkezdték magukkal húzni, ami a jegybankok rettegett inflációs ár-bér spiráljához vezethet. A kamatemelések célja nem csupán a megtakarítások ösztönzése, hanem a gazdasági aktivitás […]
Menj a levegőért, a tájért, a borért, és maradj a halászléért: Baranja a mi Baranyánk hiányzó,
de a horvát schengeni csatlakozással számunkra is könnyebben elérhető része.