Lecsengett az inflációs állampapír-mánia, a két számjegyű kamatoknak reszeltek, de továbbra is infláció feletti hozamot kínálnak a kockázatmentes kötvények. Melyik a legjobb, milyen alapon válasszunk?
Biztos, de unalmas befektetés volt szinte mindig az állampapír, aztán jött egy mozgalmas időszak, majd mostanra – a most beszállóknak – újra biztos, de tök uncsi befektetés lett. Ami időközben felborította az idillt, az az elmúlt évek inflációs kiugrása, mivel volt egy kiváló termék a piacon, ami az inflációt követte. Ezért volt két év, amikor kiugró hozamot lehetett elérni állampapírral, és ez komoly pénzeket terelt a Prémium Állampapír felé, de ennek vége. Az izgalmat most az okozza, hogy a kizárólag az extra magas kamat miatt állampapírba ugrók a habzsidőzsi végeztével elviszik-e, és ha igen, hova, a pénzüket. A következő, jövő év elején esedékes kamatforduló után ők is csak hervadt öt–hét százalékra számíthatnak.
De ezen azoknak, akik most keresnek maguknak friss pénzekkel befektetést, nem kell rágódniuk. Úgy tűnhet, hogy a jelenlegi lakossági állampapír-kínálatban nincs semmi különleges, de azt mégis érdemes kiemelni, hogy az államnak igen fontosak a lakossági megtakarítások, ezért a piaci, bárkinek elérhető hozamokhoz képest prémiumot kínál a lakossági papírokra.
Az állampapírpiaci referenciahozamok szeptember 19-én három hónaptól öt évig 5,46 és 5,80 százalék között szóródtak, ehhez képest a hároméves fix kamatozású lakossági papírra évi 6,75-öt ajánlott a kibocsátó (ez októbertől 6,5-re csökken), ami egyértelműen inflációt meghaladó megtérülést jelent. Az államnak ez a hozzáállása várhatóan fennmarad még egy darabig, tehát bármilyen portfólió kockázatmentes alapjaként célszerű a mindig adómentes hozamot adó lakossági kötvényekre gondolni, már csak azt kell kitalálni, hogy milyen arányt kapjanak ezek a papírok, illetve hogy melyiket válasszuk közülük.
Öt éve irányítja a TV2 Csoportot, melyek voltak a legemlékezetesebb mérföldkövek az Ön számára? Az első mérföldkő a Tények Plusz című infotainment magazin öt évvel ezelőtti elindítása volt, mert ellentétben azzal, amit egyes versenytársak hangsúlyoznak, szerintem nem csak a főműsoridő fontos. Ugyanakkor megerősítettük a reggeli és a főműsoridő előtti műsorsávokat is a Mokkacinóval és a […]
Öt éve irányítja a TV2 Csoportot, melyek voltak a legemlékezetesebb mérföldkövek az Ön számára?
Az első mérföldkő a Tények Plusz című infotainment magazin öt évvel ezelőtti elindítása volt, mert ellentétben azzal, amit egyes versenytársak hangsúlyoznak, szerintem nem csak a főműsoridő fontos. Ugyanakkor megerősítettük a reggeli és a főműsoridő előtti műsorsávokat is a Mokkacinóval és a legnépszerűbb török sorozatokkal.
Aztán következett a főműsoridő. Számos próbálkozás után megértettük, hogy nehéz sorozatokkal megtartani a közönséget, ezért olyan szórakoztató műsorokat kell kínálnunk, amik könnyen követhetők: realityket és gameshowkat. Meglepett, hogy olyan nagy nemzetközi formátumok, mint A Nagy Ő vagy a Szerencsekerék elérhetők még Magyarországra, így megvásároltuk őket. Tehetséges és elhívatott kollégáimnak köszönhetően ezek a műsorok óriás sikert arattak, és a már meglévő formátumokkal, mint az Ázsia Expressz és a Séfek Séfe, a TV2-t piacvezetővé emelték. Ezt a nyerő receptet most már a konkurencia követi és másolja, ami elismerés számomra.
A hétvége egy hosszabb küzdelem, mivel ilyenkor gyűlik össze a család, és a szokások megváltoztatása időbe telik. De a Dancing with the Stars bebizonyította, hogy ezeken az estéken is lehet nyerni. Nem nagyképűség, ha azt mondom, hogy mára ismerem a magyarokat: a tánc összeköti őket, a boksz viszont megosztja. Számomra a televízió az, ami újraegyesít.
Említettem a tehetségeket. Amióta 2019-ben csatlakoztam a TV2 Csoporthoz, az az álmom, hogy ezt a tudást exportáljuk, erős regionális szereplővé váljunk, az OTP Bank és a Mol példáját követve, akik Magyarországról lettek nemzetközi bajnokok. 2020-ban megvásároltuk a 3 tévécsatornával rendelkező szlovéniai Planet Groupot. A TV2-vel való szinergiák kiépítésével növeltük a nézettséget és a bevételt. Ha két ország jól együtt tud működni, miért ne lehetne három vagy négy?
Az Ön nevéhez fűződik a TV2 digitális platformjának a megújítása is, a konkurenciához képest mégis egy teljesen más stratégiát választott.
A digitális stratégiánk egyszerű: akkor kínálunk tartalmat a nézőnek, ha hajlandó fizetni érte. A piac elemzése után az AVOD mellett döntöttünk és sikeresen elindítottuk a TV2 Playt, amely az első naptól kezdve nyereséges. Ezután jött a TV2 Play Prémium, amit a telco partnereinkkel együtt alakítottunk ki. A gyorsan növekvő TV2 Play Zero pedig 499 forintért kínálja reklámmentesen a tartalmainkat. Mi egyelőre nem hiszünk a direct-to-consumer SVOD-ban, több tényező miatt sem: a piac mérete, a vásárlóerő és a hagyományok miatt. Mi inkább megtartjuk a hagyományainkat, és a Spíler csatornáinkat fejlesztjük.
Várható-e újabb bejelentés, csatorna átnevezés a kábelportfóliónál?
A TV2-nél egy 14 csatornából álló portfóliót találtam, amelyek ritkán „beszéltek” egymással, sok néző azt sem tudta, hogy az Izaura, a Mozi+ és a Spíler egy családba tartoznak. A csapatommal folyamatosan finomhangoljuk a kábeles portfóliónkat, átnevezünk és újrapozicionálunk, valamint tartalmi és arculati fejlesztéseket végzünk. A legtöbb csatorna mára vezető szerepet tölt be a saját szegmensében, de a kereskedelmi televíziók top 10-es listáján is szerepelnek. Ezt bizonyítja a TV2 Klub közelmúltbeli sikere is. (x)
Az első magyar bitconváltót elindító MrCoin és az első magyar bitcoin ATM-et beüzemelő Shinrai alapítója három éve Balin él. Debreczeni Barnabás huszonöt év után kiszállt a mókuskerékből, startupozni már biztosan nem menne vissza.
A K&H idén kilencedik alkalommal díjazta azokat a hazai családi vállalatokat, amelyek üzleti magatartása, szemlélete iránymutató, valamint követendő példa lehet mások számára is. A K&H családi vállalatok kiválósági díjban ismét azok a cégek részesülhettek, akik a kategóriájukban kimagasló eredményt értek el. A K&H mindig is fontosnak tartotta a szoros partnerséget a családi vállalkozásokkal, amelyek a […]