Oláh Anna anno a
Champs-Élysées-re álmodta az Anna Amélie táskamárka üzletét. Ha nem is Párizsban, de a görög Míkonosz szigeten nyitott egy boltot néhány éve, nem sokkal a budapesti után.
Oláh Anna éppen olyan, mint az általa megálmodott Anna Amélie divatmárka: szép, kifinomult, mint a táskái, laza és színes, mint a ruhakollekciója, titokzatos és szövevényes, mint a rajzai, amiken a vonalak kibogozhatatlanul kúszva-tekeredve állnak össze kerek történetekké falakon, textileken. Amint belépek az Irányi utcai üzletébe, azonnal behúz a kedvessége, nyitottsága, természetessége.
A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem bőr szakirányára járt. Anh Tuan vietnámi származású táskatervező volt a példaképe, el is szegődött hozzá gyakornoknak. Tőle tanulta az alázatot és azt, hogy egy fazon megtervezésekor minden milliméter számít, enélkül nem lesz igazán jó egy táska. Arról viszont semmi tudása nem volt, hogyan menedzselje magát, hogy külföldön érvényesüljön, a hazai márkák meg túl kicsik voltak ahhoz, hogy alkalmazzák. „Elvégeztem az egyetemet, és választhattam, hogy a Mekibe megyek dolgozni, vagy márkát alapítok.” Húszévesen arról álmodott, hogy világszinten ismert márkát hozzon létre. Már látta maga előtt a Champs-Élysées-n az üzletét, a névválasztást is ehhez igazította: francia női neveket kombinálgatott a keresztnevével. Így született meg az Anna Amélie.
Örökölt egy lakást, párizsi hangulatú bemutatótermet képzelt bele, és nagyszabású nyitóeseményben gondolkodott. „Senki sem ismert, szétküldtük a meghívókat, és rettegtem, hogy egyetlen ember sem fog eljönni. Aztán betódultak több mint százan, és mindent eladtam.” Az esemény után hirtelen mindenki Anna Amélie táskát akart, ezért azonnal el kellett kezdenie dolgozni a megrendeléseken. Akkoriban azért még ad-hoc működött. Volt, hogy hirtelen indíttatásból elment két hónapra Brazíliába, aztán hazajött, és megint készített táskákat, amiket ismét elkapkodtak.
Értelmes befektetési lehetőség már akár havi 5 ezer forinttól? Az Erste új ügyfelek felé is nyitó, paradigmaváltást jelentő programjáról Cselovszki Róbertet kérdeztük. Az Erste vezérigazgató-helyettese szerint a program tényleg mindenki előtt megnyitja a befektetések világát. Szűkül a piac? Miért nyitottak a kisebb összegű befektetések felé? Éppen, hogy most nyílik ki. A befektetések, a tőzsde világa […]
Értelmes befektetési lehetőség már akár havi 5 ezer forinttól? Az Erste új ügyfelek felé is nyitó, paradigmaváltást jelentő programjáról Cselovszki Róbertet kérdeztük. Az Erste vezérigazgató-helyettese szerint a program tényleg mindenki előtt megnyitja a befektetések világát.
Szűkül a piac? Miért nyitottak a kisebb összegű befektetések felé?
Éppen, hogy most nyílik ki. A befektetések, a tőzsde világa valóban sokáig távolinak tűnhetett sokak számára, de mostanra egyre többen érdeklődnek az ilyen lehetőségek iránt. Ezt az igényt ismertük fel, az élére is szeretnénk állni a változásnak. Egy paradigmaváltás zajlott le az Erste mint befektetési szolgáltató cég életében is. Korábban arra a kérdésre, hogy mekkora is az az összeg, amellyel érdemes elkezdeni megtakarítani, megnéztük az aktuális díjtáblázatot, és az alapján közöltük, mi az a minimum, amivel egyáltalán érdemes nekikezdeni. Rájöttünk azonban, hogy így rengeteg ügyfelet nem fogunk elérni, sokan pedig nem lesznek képesek maguktól elindulni ezen az úton, kis összegű, rendszeres megtakarításokkal, mert például nem is találnak megfelelő formát se ehhez. Ezért úgy döntöttünk, hogy ezúttal bizonyos értelemben mi fektetünk be az ügyfelekbe.
Az Erste a maga eszközeivel tovább ösztönzi a rendszeres értékpapír-befektetéseket: ingyenes értékpapírszámla-vezetést biztosít azoknak az ügyfeleknek, akik január és március között nyitják meg első erstés értékpapírszámlájukat. Az Erste Future Befektetési Programban az ügyfél csak nyit egy értékpapírszámlát az Ersténél, meghatározza, hogy mennyit tud havonta ide utalni, a beérkező összeg pedig automatikusan befektetésre kerül az előre kiválasztott – de akár hónapról hónapra is változtatható – alapokba.
Azt ne mondja, hogy ez nem üzlet az Erste számára!
Az Erste Future Befektetési Programot úgy alakítottuk ki, hogy akár havi néhány ezer forintos megtakarítással is érdemes legyen közelről megismerni az értékpapírpiacok világát és magasabb hozamokat elérni. Ráadásul most az Erste elengedi az értékpapírszámla-vezetési díjat. Így gyakorlatilag minden ügyfelünk eljuthat másfél-két év alatt arra a szintre, ahol már látja, ő is tudott megtakarítani, és akár szép hozamot is elérni. Másrészt ennyi idő alatt egy olyan összeget tesz félre, amelyre már érdemes akár külön befektetési stratégiákat is kialakítani.
Rendben, az ügyfeleknek megéri az Erste Future programban részt venni, de mit nyer ezen az Erste?
Több szempontból is jól járunk. Az Erste Csoport fennállása óta, 204 éve egyfajta pénzügyi újító szerepet kíván betölteni. Ez a program megfelel ennek a koncepciónak. De annak az alapításkor meghatározott célnak is, hogy szem előtt tartsuk ügyfeleink pénzügyi egészségét, jólétét és anyagi előrelépését. Az Erste a kezdetektől igyekszik mindenki számára pénzügyi megoldásokat kínálni, azoknak is, akik máshol nem férnek hozzá ezekhez a szolgáltatásokhoz. Azt látjuk, hogy hatalmas az érdeklődés egy ilyen lehetőség iránt, főleg az olyan csoportokban, amelyek eddig életkoruk vagy anyagi helyzetük miatt kiszorultak a befektetések piacáról. Az Ersténél úgy gondoljuk, hogy a befektetés mindenkié, és mindenkinek érdemes befektetni – és most tényleg mindenki el is tud indulni ezen az úton.
A jelen cikkben foglalt információk nem teljes körűek céljuk kizárólag a pénzügyi és befektetési termékekre vonatkozóan a figyelem felkeltése. A befektetési szolgáltatások nyújtója az Erste Befektetési Zrt. (tev. eng. szám: E-III/324/2008 és III/75.005-19/2002, tőzsdetagság: BÉT). A jelen cikkben foglalt információk nem minősülnek befektetési ajánlatnak, ajánlattételi felhívásnak, befektetési tanácsadásnak vagy adótanácsadásnak.
Írta: Nagy Szabolcs 35 fok van. Légy száll az arcomra, felriadok, már vagy ötödször az utóbbi órában. Ütött-kopott székről lógatom a lábam a húsfeldolgozó üzem feletti kis irodában, próbálom nem halálra unni magam. Apa a libamáj áráról vitatkozik a társaival. Négyfős véleménycsapat váltja egymást hónapról hónapra a pódiumon. MárciusbanHalácsy Péter tér vissza! Kocsiban ülünk. Apa láncdohányzik. Megint rákérdez, hogy tetszik […]
Tárgyak, jelenségek, szokások, amiket már nagyapáink is ismertek, egyik-másikat szépapáink is.
De hogyan kerültek a mi életünkbe, és hogyan változtak meg azóta?
Dolgosan, de a kor szintjén jól éltek már a szocializmusban is. Megtalálták az esélyt a rendszerváltásban,
nevet és vagyont szereztek, már a második generációváltásnál járnak, és amit egyszer megcsináltak az Opellel, azt úgy tűnik, megismétlik a BYD-val. Az összetartó Schiller család, a zsidó tradíciók és az adott szó ereje.
Móra, Zegna, Babycare – az idén hetvenéves Janikovszky János legnagyobb üzletei. A 80-as években Németországban tanulta meg, milyen érzés szabadon, százezer dollárokkal boltolni, aztán hazajött,
hogy privatizálja a Móra könyvkiadót, és visszaszerezze a patinás mesekönyvek kiadási jogát. Azt mondja, amikor belevág valamibe, nem gondolja túl, tökölés helyett inkább cselekszik. Az intuícióját használja, okostelefont és appokat viszont nem.